Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Prezes PKP: Kolejne dużych prędkości częścią infrastruktury ogólnoeuropejskiej

0
Podziel się:
Prezes PKP: Kolejne dużych prędkości częścią infrastruktury ogólnoeuropejskiej

Krynica-Zdrój, 06.09.20 (ISBnews) - Planowana budowa kolei dużych prędkości powinna stać się częścią nie tylko polskiej, ale europejskiej sieci połączeń, uważa prezes Grupy PKP Krzysztof Mamiński. Prezes liczy także, że w momencie zakończenia inwestycji będzie mógł zamówić pociągi u polskich producentów.

'Kolej dużej prędkości to wyzwanie cywilizacyjne dla polskiego kolejnictwa. Prawdopodobnie będzie to model podobny do niemieckiego, czyli wkomponowany w całą sieć kolejową. Będzie to połączenie nowych rozwiązań z istniejącymi już dziś" - powiedział Mamiński podczas panelu na Forum Ekonomicznym w Krynicy.

Jego zdaniem, docelowo polskie koleje powinny stać się częścią sieci ogólnoeuropejskiej. Do tego konieczna jest jednak budowa odpowiedniej infrastruktury oraz nowoczesny tabor. Mamiński liczy, że w niedalekiej przyszłości polscy producenci będą w stanie zaprojektować i wyprodukować pociągi spełniające wymagania przewoźnika.

"PKP Polskie Linie Kolejowe systematycznie unowocześnia i buduje mową infrastrukturę. Według naszych założeń, do 2023 r. pociągi po centralnej magistrali będą mogly jeździć z prędkością 250 km/h, a ponad 2 000 km torów będzie dostosowane do prędkości 200 km/h" - poinformował prezes PKP PLK ireneusz Merchel.

Obecny na panelu prezes Pesa Robert Świechowicz zapewnił, że jego spółka jest w stanie dostarczyć odpowiednie pociągi, "gdy tylko pojawi się taka potrzeba".

"Oferta cenowa będzie dużym wyzwaniem, musi bowiem być na poziomie akceptowalnym dla pasażerów, ale jednocześnie pozwalającym na zbilansowanie ogromnych inwestycji, które zostaną wykonane w najbliższych latach. Dlatego decyzja zostanie podjęta po przeprowadzeniu szczegółowych badań i analiz" - wskazał Mamiński.

Uczestnicy dyskusji byli zgodni, że inwestycje w kolej dużych prędkości powinna być powiązana z planowaną budową centralnego portu komunikacyjnego. Nowoczesna i szybka kolej musi być bowiem częścią ogólnopolskiej sieci połączeń, której najważniejszym elementem ma być właśnie nowe lotnisko.

"Konieczne jest również połączenie naszej powstającej sieci z infrastrukturą europejską, ponieważ jak jeździć szybko, to oczywiście także daleko" - podsumował Mamiński.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.