Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

SAP Polska: Firmy dostrzegają potrzebę inteligentnego używania swoich danych

0
Podziel się:

Warszawa, 17.09.2018 (ISBnews) - SAP Polska ocenia, że polskie firmy zaczynają dostrzegać potrzebę wykorzystania zbieranych danych do analityki i zwiększania zdolności prognostycznych, poinformował Tomasz Niebylski, dyrektor ds. wsparcia sprzedaży firmy. To początek drogi transformacji w kierunku "inteligentnych" firm. 

SAP Polska: Firmy dostrzegają potrzebę inteligentnego używania swoich danych

"Wśród trendów w polskich przedsiębiorstwach zauważamy rosnące zainteresowanie analityką danych. Krajowe firmy czują, że warto wykorzystać zbierane przez okres swojej działalności dane. Dotychczas często budowały na ich bazie statyczne raporty, a nie dynamiczne analizy, pozwalające prognozować przyszłość. Obecne tendencje na rynku pokazują, że spółki zaczynają szukać możliwości lepszego prognozowania kosztów, inwestycji, zarządzania cenami czy promocjami" - powiedział Niebylski podczas SAP Technology Forum.

Dodał, że w jego ocenie to początek drogi do "inteligentnych" firm. Wzrost świadomości niewykorzystywanego potencjału posiadanych danych nakłada się na niską penetrację procesów transformacji cyfrowej.

"Według badań McKinsey, Polska wykorzystuje około 8% swojego potencjału cyfrowego. Największe gospodarki UE dochodzą do poziomu około 12%, Stany Zjednoczone - do 18%. Jednocześnie widać ogromne możliwości, by odblokowały się kolejne cyfrowe impulsy, gdyż nasze firmy często są wolne od opóźnień wynikających z wieloletnich wdrożeń systemów starszego typu. Stąd chociażby ogromny skok technologiczny polskich banków, które są w czołówce cyfrowych innowacji w globalnej branży finansowej" - wskazał dyrektor SAP Polska.

Kolejnym spostrzeżeniem Niebylskiego jest fakt, że jeszcze do niedawna polskie firmy kojarzyły transformację cyfrową przede wszystkim z konkretną technologią, która miała być wdrażana - działaniami punktowymi.

"Teraz proces transformacyjny ewoluuje w kierunku rozmów o docelowym modelu biznesowym firmy, o wskaźnikach które chce osiągnąć. Firmy zadają sobie pytanie, jak ma wyglądać przedsiębiorstwo po zmianach, zakładając, że znajdzie się technologia, która je umożliwi. Poczucie konieczności zmian wśród polskich firm jest wyraźnie większe niż chociażby jeszcze 3 lata temu" - stwierdził dyrektor.

Wskazał ponadto, że SAP od kilku lat intensywnie kształtuje swoją ofertę właśnie pod kątem "inteligentnych firm" i bardziej kompleksowego podejścia do cyfryzacji biznesu.

"Pokazujemy się jako firma, która daje firmom cyfrowy rdzeń ich działalności, wspierający je m.in. w budowie lepszych doświadczeń klientów, zarządzaniu procesami produkcyjnymi czy biznesowymi, lepszej organizacji pracy zespołów czy kontroli kosztów. Wykorzystujemy do tego celu nowe technologie, jak choćby AI, Internet Rzeczy, zaawansowaną anlitykę predykcyjną. To słowa-wytrychy, które jednak ubrane w skuteczną technologię dają realny potencjał wzrostu. Tłumaczymy klientom cyfrowe innowacje, np. jak zastosować blockchain do innych celów, niż handel kryptowalutami, np. do zarządzania dużymi portfelami nieruchomości czy procesami sprzedażowymi" - powiedział Niebylski.

Kolejną inicjatywą SAP Polska jest rozwój systemu zarządzania ładem korporacyjnym, a szczególnie RODO od strony systematycznego zarządzania ryzykiem z tego tytułu.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)