Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

SCB: Posiadacze kart kredytowych używają ich najczęściej w sklepach spożywczych

0
Podziel się:

Co czwarty dorosły Polak deklaruje, że posiada kartę kredytową, wynika z raportu Santander Consumer Banku (Santander CB) "Polaków portfel własny - kochamy okazje". Ponad 60% korzysta z nich regularnie, w tym co piąty używa jej każdego lub prawie każdego dnia. Konsumenci używają kart kredytowych przede wszystkim w sklepach stacjonarnych, płacąc za zakupy spożywcze (52%).

SCB: Posiadacze kart kredytowych używają ich najczęściej w sklepach spożywczych

"Kolejną największą kategorią wydatków finansowanych w ten sposób są te ponoszone podczas wizyty na stacji benzynowej (45%). Dalej na liście artykułów, za które płacimy chętnie kartą kredytową, znalazły się ubrania oraz obuwie (32%), sprzęt RTV i AGD (32%) oraz bilety na podróże (31%). Jeśli weźmiemy pod uwagę, że kolejne 27% wskazań uzyskały wydatki związane z organizacją wyjazdu (np. płatności za hotel czy wynajem samochodu), można zauważyć, że karty kredytowe w dużym stopniu przydają się do opłacania wszelkich kosztów związanych z szeroko rozumianymi podróżami i przemieszczaniem się" - czytamy w komunikacie.

Kolejną znaczącą kategorią wydatków finansowanych z pomocą karty kredytowej są rozrywka i hobby. Za zakupy związane z realizacją swoich pasji płaci kartą co czwarty badany. Zakup gier i programów w internecie oraz płatności za subskrypcje uzyskały w sumie 31% wskazań (odpowiednio 17,2% i 13,8%), podano również.

"Kartę kredytową znajdziemy z największym prawdopodobieństwem w portfelach 40- i 50-latków (odpowiednio 35% wskazań w grupie 40-49 lat i 34% wśród osób w wieku 50-59 lat). Taki instrument płatniczy ma też co czwarty dwudziestolatek i nieco więcej niż co czwarty trzydziestolatek. Posiadanie kart kredytowych jest silnie powiązane z wielkością miasta, w którym mieszkają respondenci, a także ich wykształceniem oraz dochodem. Najwięcej posiadaczy kart znajdziemy wśród mieszkańców metropolii (28%). Najczęściej jej właścicielami są osoby z wykształceniem wyższym (31%). Korzystanie z kart kredytowych częściej deklarują mężczyźni niż kobiety. Aż co czwarty mężczyzna wskazał, że korzysta z karty bardzo często (płaci nią codziennie lub prawie codziennie). Wśród kobiet taką deklarację złożyło niecałe 16%" - czytamy dalej.

Badanie na potrzeby raportu "Polaków portfel własny - kochamy okazje" zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut IBRIS w dniach 9-11 października 2018 r. W badaniu udział wzięły osoby pełnoletnie z całej Polski. Próba, n=1000. Badanie "Zakupy w internecie" zrealizował dla Santander Consumer Banku instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w listopadzie i grudniu 2017 r. Badanie jakościowe z udziałem klientów banku, zrealizowane w następujących miastach: Wrocław, Kraków, Toruń oraz Kielce. N=8FGI

Santander Consumer Bank jest jednym z liderów rynku consumer finance w Polsce. Oferuje klientom szeroki zakres produktów obejmujący kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, karty kredytowe oraz lokaty. Produkty dystrybuowane są online oraz poprzez sieć oddziałów, salony i komisy samochodowe, sklepy i punkty usługowe.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)
MONEY.PL na skróty

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.