"W Polsce sprzedaż netto wyniosła 3 mln euro i gwałtownie spadła o 61,8%. Wyniki grupy odczuwają skutki bardzo trudnego środowiska operacyjnego pod koniec 2017 r., wysokie poziomy zatowarowania. Lokalne kierownictwo podjęło proaktywną polityki w celu zaradzenia sytuacji tak szybko, jak to możliwe" - stwierdzono w informacji.
"W Polsce trwa realizacja planu działania wokół pięciu dużych inicjatyw [...]:
- Dystrybucja: tradycyjna strategia dystrybucji handlu jest już wdrażana na rynku;
- Organizacja: wyznaczono nowego dyrektora ds. sprzedaży. We współpracy z GM MBWS-Poland finalizuje on ustanowienie nowej organizacji sprzedaży z konkretnymi planami działań w zakresie dystrybucji i widoczność w sklepach;
- Pozycjonowanie produktu: ciągłe ulepszanie asortymentu produktów, nastawienie na najbardziej dochodowe segmenty, z rosnącym powodzeniem wersji smakowych Krupnika i William Peel;
- Działania: finalizacja destylarni w Łańcucie;
- Procesy: wzmacnianie procedur kontroli wewnętrznej w toku" - wymieniono w komunikacie.
Ten plan działania powinien umożliwić stopniową poprawę począwszy od drugiej połowy 2018 r. Jednakże, jak wcześniej ogłoszono, że rok 2018 będzie rokiem przejściowym, prowadzącym do stopniowej poprawy sytuacji w Polsce, stwierdzono w informacji.
"Łączna skonsolidowana, nieaudytowana, sprzedaż netto MBWS za I kwartał 2018 r. wyniosła 82,2 mln euro, co stanowi spadek o 1,6% w porównaniu do I kwartału 2017. Sprzedaż netto w markowym biznesie zmniejszyła się, ale jest zgodna z planem operacyjnym który został zmieniony i zatwierdzony przez Radę Dyrektorów" - wskazano również w komunikacie.
Grupa Marie Brizard Wine & Spirits (MBWS), do której należy Fabryka Wódek "Polmos Łańcut", działa w sektorze win i alkoholi mocnych, przede wszystkim na rynkach europejskich, w Stanach Zjednoczonych i Brazylii. W Polsce grupa obecna jest od 1990 r.