Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zagrożnona prognoza przychodów Agory

0
Podziel się:

Osiągnięcie przez grupę Agory 10-procentowego wzrostu przychodów ze sprzedaży w 2003 roku będzie trudne do zrealizowania

- poinformowała PAP we wtorek prezes spółki Wanda Rapaczyńska.

"Po wynikach pierwszego kwartału sądzimy, że osiągnięcie celu 10 procentowego wzrostu przychodów grupy w 2003 roku będzie trudne do zrealizowania, bo pierwszy kwartał był gorszy niż oczekiwaliśmy" - powiedziała prezes.

"Teraz spodziewamy się, że przychody wzrosną trochę mniej niż 10 proc. O parę punktów proc. mniej. Może to będzie osiem proc. Chyba, że sytuacja na rynku reklamy ulegnie nieoczekiwanej poprawie" - dodała.

W połowie stycznia Rapaczyńska mówiła, że przychody grupy w 2003 roku wzrosną o 10 proc.

W 2002 roku skonsolidowane przychody Agory wyniosły 785,3 mln zł, a zysk netto 52,4 mln zł.

Zdaniem prezes, nieznaczne obniżenie prognozy grupy wynika m.in. z większego niż oczekiwano spadku wydatków na reklamę w dziennikach, co będzie miało wpływ na dalsze obniżenie przychodów okrętu flagowego Agory - "Gazety Wyborczej".

"W pierwszym kwartale gorsze niż oczekiwano wyniki zanotowała prasa, a zwłaszcza dzienniki, w których wydatki na reklamę spadły o 11 proc. Prognozujemy, że wydatki na reklamę w dziennikach w 2003 roku spadną o 8,8 proc, wcześniej przewidywaliśmy spadek o 5,5 proc." - powiedziała.

"W oparciu o te założenia przewidujemy, że nastąpi dalszy kilkuprocentowy spadek przychodów "Gazety Wyborczej" i niewielki spadek jej udziałów w rynku reklamy prasowej" - dodała prezes. W pierwszym kwartale 2003 roku przychody z reklamy "GW" spadły o 12,5 proc. i wyniosły 94,9 mln zł. Udział "Gazety Wyborczej" w rynku reklamy płatnych dzienników spadł o 1,7 pkt proc., do 48,6 proc.

Według szacunków Agory ogólne wydatki na reklamę w mediach w pierwszym kwartale 2003 spadły o 1 proc. Spowolnienie tempa spadku było głównie zasługą telewizji, która zanotowała wzrost o 3 proc. i zwiększyła udział w rynku reklamy o 2 pkt proc.

W pierwszym kwartale skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wzrosły o 20 proc. i wyniosły 198,6 mln zł. Grupa poniosła 4,8 mln zł straty netto.

"Głównym czynnikiem, który podwyższył nasze przychody w pierwszym kwartale o 42 mln zł, były nowe przedsięwzięcia. Miały one jednak negatywny wpływ na wynik netto, obniżając go o 10 mln zł" - powiedziała Rapaczyńska.

Przejęte przez grupę czasopisma są uwzględniane w raporcie skonsolidowanym Agory od kwietnia ubiegłego roku, stacje radiowe - od czerwca, a AMS od września, przy czym od IV kwartału metodą pełną.

Przychody grupy radiostacji lokalnych wzrosły w pierwszym kwartale o 9,1 proc., do 9 mln zł. Przychody pionu czasopism wyniosły 15,8 mln zł, a przychody AMS wzrosły o 8 proc., do 23,6 mln zł.

Rapaczyńska powiedziała, że Agora jest przygotowana na konkurencję ze strony nowego dziennika, który na jesieni ma zacząć wydawać Axel Springer.

"Mamy pewne doświadczenie, jeśli chodzi o obronę naszej pozycji, ale niewątpliwie obrona ta będzie się łączyła z dodatkowymi kosztami" - powiedziała prezes.

"Ich wysokość będzie zależała od dwóch czynników: na jaką strategię się zdecydujemy i kiedy to będzie" - dodała, nie podając żadnych szczegółów.

W połowie kwietnia tego roku wydawnictwo Axel Springer oficjalnie poinformowało o planach wydawania w Polsce dziennika.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)