Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Redakcja money.pl
|

Wirtualna Polska pokazała wyniki. "Holding utrzymywał ponadrynkowe wzrosty"

7
Podziel się:

Skorygowana EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w drugim kwartale 2022 roku przekroczyła 93 mln złotych. To oznacza wzrost o 21 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. W całym pierwszym półroczu 2022 roku skorygowana EBITDA wyniosła ponad 165 mln zł, a przychody wyniosły prawie 480 mln zł, po wzroście o 21 proc.. Wirtualna Polska intensywnie rozwija również działalność brokerską na rynku reklamowym, w ramach platformy WPartner.

Wirtualna Polska pokazała wyniki. "Holding utrzymywał ponadrynkowe wzrosty"
Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding (WP)

Skorygowana EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w drugim kwartale 2022 roku przekroczyła 93 mln złotych. To oznacza wzrost o 21 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. W całym pierwszym półroczu 2022 roku skorygowana EBITDA wyniosła ponad 165 mln zł, a przychody wyniosły prawie 480 mln zł, po wzroście o 21 proc.. Wirtualna Polska intensywnie rozwija również działalność brokerską na rynku reklamowym, w ramach platformy WPartner.

Wyniki WP Holding za II kw. oraz I półrocze 2022 r.

Drugi kwartał, jak i całe pierwsze półrocze 2022, utrzymują trend wzrostowy w wynikach Wirtualnej Polski Holding S.A. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv w drugim kwartale 2022 roku wyniosły 267 mln złotych, zysk netto 47,5 mln zł, a skorygowana EBITDA to 93 mln zł, co oznacza wzrost o 21 proc..

Pierwsze półrocze 2022 roku spółka zamknęła zyskiem netto wynoszącym prawie 93 mln złotych, wyższym o niemal jedną trzecią w porównaniu z 2021 rokiem. Z kolei zysk netto za ostatnich 12 miesięcy to 210 milionów złotych, jest on najwyższy w historii spółki.

– W drugim kwartale rynek reklamy wciąż był silny, mimo niepokoju, który nas otacza, a Wirtualna Polska Holding utrzymywała ponadrynkowe wzrosty. Te dobre wyniki nie byłyby możliwe bez szczególnego wysiłku i zaangażowania naszych pracowników, bo przecież nie aktywami trwałymi nasz biznes stoi. Cieszą nas również wyniki w obszarze turystyki, zarówno zagranicznej, jak i krajowej, które po pandemii niemal się podwoiły – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Nową i wciąż rozwijaną brokerską usługą reklamową jest WPartner. Jest to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację ich powierzchni reklamowych dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej o model programmatic oraz popytowi ze spółek e-commerce będących klientami WP. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma podmiotami zewnętrznymi. Pierwsze półroczne zamknęło się niemal trzykrotnym wzrostem przychodów WPartner w porównaniu do 2021 roku.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem strony głównej WP.pl, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2022 roku z produktów internetowych WP korzystało 22 mln Polaków.

Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://holding.wp.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
lol
2 lata temu
To zasługa trolli, którzy zmieniją swoje IP
Twój nick
2 lata temu
Dziwne, że w trosce o wolność słowa nie wyłączyli komentarzy jak zwykle
Twój nick
2 lata temu
Branża , która utrzymuje się wyłącznie z reklam .
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
taka prawda
2 lata temu
Jak trolle nie mają zlecenia to nie ma komentarzy . Zlecenie jest tylko w tedy kiedy trzeba atakować Polskę i polski rząd
Władek
2 lata temu
Nie kupuję niczego co jest reklamowane na WP i Money żeby nie wspierać tęczowej cenzury
Olaf
2 lata temu
No ładnie, ponad 400 mln w trzy miesiące. Kto ich tak sponsoruje? Rosja??? Nie , Rosja ma gdzie wydawać pieniądze! Niemcy, też nie! Może my Polacy ?
Twój nick
2 lata temu
Branża , która utrzymuje się wyłącznie z reklam .
lol
2 lata temu
To zasługa trolli, którzy zmieniją swoje IP