Gdańska grupa odzieżowa LPP, do której należą takie marki jak Reserved, Cropp, Sinsay, House i Mohito, odkryła karty. W raporcie opublikowanym w środę pochwaliła się dużą poprawą wyników finansowych.
W pierwszym półroczu zanotowała sprzedaż w wysokości niemal 6 mld zł. To prawie dwa razy większa kwota niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Przełożyło się to na zyski LPP. Grupa na czysto zarobiła w sześć miesięcy ponad 480 mln zł. Tym samym ze sporą nadwyżką odrobiła straty sprzed roku. Wtedy była pod kreską niecałe 393 mln zł.
Czytaj więcej: Polski gigant wyciąga pieniądze z banków. Powód? Nie chce im płacić dodatkowych opłat
Co ciekawe, zdecydowaną większość dotychczasowych zysków właściciel Reserved wypracował w okresie od maja do lipca. Mowa o 459 mln zł.
W raporcie zarząd spółki tłumaczy ponad 80-procentowe wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu kilkoma pozytywnymi wydarzeniami. Mowa o powrocie klientów do sklepów stacjonarnych po okresie lockdownu i realizacji tzw. "odłożonego popytu". Do tego dochodzi m.in. utrzymująca się tendencja preferencji zakupów online i otwieranie nowych salonów.
LPP chwali się, że osiągnęła wyraźnie wyższe marże dzięki "wyjątkowo niskim cenom zakupu kolekcji wiosennej". Przyznaje, że towar był zamawiany w apogeum kryzysu spowodowanego pandemią, gdy skłonność producentów do negocjacji cen była większa.
LPP patrzy w przyszłość
Zarząd przy tym tłumi hurraoptymizm i podkreśla, że do porównań wyników LPP w przyszłości nie powinno się brać statystyk z pierwszego półrocza. Trudno bowiem będzie oczekiwać podobnych, sprzyjających okoliczności.
Czytaj więcej: LPP. Elektroniczne metki przydały się w czasie lockdownu. Odzieżowy gigant idzie za ciosem
Firma w raporcie podkreśla, że spodziewa się wzrostu kosztów transportu, cen produkcji, wyższych kosztów wynagrodzeń oraz materiałów i usług. A to będzie negatywnie odbijać się na wynikach finansowych.
Sieć sprzedaży stacjonarnej grupy LPP liczy 2021 sklepów o łącznej powierzchni 1616,5 tys. metrów kwadratowych w 25 krajach. Według stanu na koniec lipca, 926 sklepów było w Polsce.
LPP planuje, że w całym roku obrotowy 2021/2022 powierzchnia sprzedaży salonów sprzedaży wzrośnie w dwucyfrowym tempie. Zarząd potwierdził, że inwestycje w otwarcia nowych sklepów będą na poziomie około 1 mld zł.
W pierwszym półroczu wydatki na modernizację i otwarcia salonów wyniosły 373 mln zł (wzrosły o 57 proc.), a na infrastrukturę - 164 mln zł (+42 proc.), wraz z powrotem do prac nad budową Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.