Odcinek od rejonu miejscowości Swory do Białej Podlaskiej będzie miał 14,1 km długości. Trwa już postępowanie przetargowe na dwa odcinki tej trasy: Siedlce Zachód – Malinowiec i Łukowisko - Swory.
- Zgodnie z naszymi deklaracjami, ogłaszamy kolejne przetargi na realizację odcinków autostrady A2 do Białej Podlaskiej. Jest to możliwe dzięki decyzji rządu o zwiększeniu limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Każdy region Polski zasługuje na dobre skomunikowanie, a Polska potrzebuje spójnej sieci drogowej – powiedział cytowany przez PAP minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Budowa dróg. Stawki za kilometr spadły o 10 mln zł
Zadaniem wykonawcy wyłonionego w ogłoszonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przetargu będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 14,1 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę trzeciego pasa.
A2 od węzła Lubelska do granicy państwa
Od sierpnia 2020 r. kierowcy korzystają już z ponad 15 km A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego, oddaną do ruchu w 2012 r.
Wiosną tego roku zawarte zostały kontrakty na dwa kolejne odcinki autostrady na trasie Mińsk Mazowiecki – Siedlce pomiędzy węzłami: Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. W przypadku odcinka węzeł Groszki - węzeł Gręzów toczy się postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy robót. Wybór najkorzystniejszej oferty jest planowany w listopadzie tego roku.
Jednocześnie trwają przygotowania do realizacji ostatniego etapu autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią. Dobiegają końca prace nad opracowaniem koncepcji programowej dla ok. 32-kilometrowego odcinka tej trasy.