Pośpiech i intensywny tryb życia to jedno. Inną kwestią jest to, czy kierowca w ogóle myśli w sposób empatyczny, czy bierze pod uwagę fakt, że nie jest na drodze sam i że swoim niewłaściwym zachowaniem może kogoś skrzywdzić, odebrać komuś życie, złamać drugiego człowieka w sposób nieodwracalny. Pytanie pozostaje również o świadomość konsekwencji. Czy statystyczny kierowca jest w stanie w jakikolwiek sposób współodczuwać cierpienie drugiego człowieka. Czy prowadząc pojazd jest zdolny do tego, by na bieżąco analizować ten aspekt dotyczący odpowiedzialności społecznej wykonując taki czy inny manewr.
To są pytania, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Dlaczego? Ponieważ nie mamy wpływu na to, czym kieruje się drugi człowiek, jakie stoją za tym emocje i wydarzenia z życia, nie mamy też wglądu do tego, co nim kieruje. Mamy natomiast wpływ na to, co kieruje nami oraz to, w jaki sposób możemy zaangażować swoje otoczenie, by w konkretny sposób temu przeciwdziałać. Zachowanie bierności byłoby w tej sytuacji pewnego rodzaju przyzwoleniem na nieodpowiednią kulturę zachowania na drodze. Z tego powodu to, co można w takiej sytuacji zrobić, to rozejrzeć się za rozwiązaniem, które zabezpieczy nas i naszych bliskich przed niepożądanymi sytuacjami.
Dla przykładu - jeszcze do niedawna używanie wideorejestratorów samochodowych było powszechnie uznawane za kontrowersyjne. Nie było społecznej odwagi do rejestrowania zdarzeń na drodze, co często kończyło się nie tylko utratą pieniędzy, ale też uprawnień do prowadzenia pojazdu. Natomiast tak jak dynamicznie zmieniają się globalne trendy, tak też podejście zmienia się w kwestii zwiększania bezpieczeństwa w konkretnych społecznościach, nastawionych na wywieranie pozytywnego wpływu.
Czynnik, który rzeczywiście empatyzuje w procesie budowania bezpieczeństwa na drogach to zyskująca popularność, silnie rozwijająca się inkluzywność. Dotychczas uważano, że to mężczyźni mają decydujący głos w upowszechnianiu elektroniki samochodowej. Wg raportu KRBRD odpowiadają oni za trzy z czterech ofiar śmiertelnych na drogach (78%). Obecnie jednak można zaobserwować, że po wideorejestratory coraz częściej sięgają kobiety, a w szczególności matki. Jedną z firm, która przez ostatnie kilka miesięcy położyła mocny nacisk na budowanie uniwersalności w kontekście używania elektroniki samochodowej przez zróżnicowane grupy klientów, jest marka Prido. Portfolio marki zawiera kilka modeli, które zostały dopracowane ze szczególną starannością, tak, by każdy kierowca mógł znaleźć odpowiadający mu produkt.
Nie bez powodu zresztą marka Prido została w tym roku wyróżniona prestiżowym godłem Dobra Marka 2023 – Jakość, Zaufanie, Renoma! To tylko utwierdza w przekonaniu, że otwartość na szerszy kontekst i inspiracyjne podejście do klienta może wywierać pozytywny wpływ nie tylko na rynek stricte konsumencki, ale również w kontekście czystej edukacji otoczenia tychże konsumentów. Misją marki Prido jest również uwrażliwianie społeczeństwa na niebezpieczne sytuacje drogowe, którym można zapobiegać w pełni świadomie. To z kolei buduje większą konsekwencję w kształtowaniu bardziej odpowiedzialnych postaw, a co za tym idzie - zachowań na drogach.
"Obserwujemy wzrost popularności naszych rejestratorów w grupach, które dotychczas nie wykazywały potrzeby posiadania tego typu urządzeń" - mówi Marketing Manager marki Prido, Irina Lastovjak. "To pokazuje z jak ogromną zmianą mamy do czynienia, zarówno w kontekście myślenia o bezpieczeństwie, jak i samego podejścia do rejestrowania zdarzeń na drodze, a co za tym idzie – wykazywania winy osób, które faktycznie doprowadziły do kolizji. Przez ostatnie miesiące najbardziej obiecującą grupą stały się dla nas kobiety. To zjawisko rosnącej świadomości w kwestii zabezpieczania siebie i bliskich napawa nadzieją, że przeniesienie tej odpowiedzialności na drogi jako wzorca zachowań stanie się nową normalnością, że to właśnie ta grupa wprowadzi większy ład na drogach pokazując przykład, że można inaczej. Głęboko wierzymy w to, że dzięki empatii oraz zdrowemu rozsądkowi proces budowania odpowiedzialności społecznej przez kobiety zaowocuje korzystnymi efektami".
Jak mówią twórcy marki Prido - kluczowa w budowaniu uniwersalności marki jest odpowiednia dywersyfikacja grup docelowych, by każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Wychodząc zatem naprzeciw rosnącym oczekiwaniom konsumentów zespół Prido zróżnicował swoje portfolio na modele dostosowane do konkretnych potrzeb użytkowania. Ma to też przełożenie na wyniki – w pierwszej połowie 2023 r. Prido zanotowało dochód o 264% większy, niż w analogicznym okresie w 2022 r. Poniżej prezentujemy wybrane modele rejestratorów.
Model 1 - Przystępna cena dla każdego
Prido i5 - rejestrator jazdy dla tych, którzy od kamery samochodowej wymagają przede wszystkim solidnej konstrukcji, wytrzymałości, niezawodności, dobrego wykonania oraz dobrej jakości nagrań zarówno w dzień, jak i w nocy.
Wideorejestrator samochodowy Prido i5 wyposażono w wysokiej klasy sensor optyczny Sony EXMOR, który dzięki technologii tylnego podświetlenia doskonale radzi sobie z nagrywaniem materiału FULL HD o dobrej jakości w dzień i w nocy. Sony to legenda na rynku kamer, w tym kamer samochodowych. Sensory optyczne produkowane przez tę firmę należą do światowej czołówki, a model EXMOR stał się jednym z najlepiej ocenianych sensorów optycznych montowanych w rejestratorach jazdy.
Za płynność działania kamery samochodowej Prido i5 odpowiada procesor Novatek, który gwarantuje, że wideorejestrator będzie działał płynnie, szybko oraz stabilnie. Procesor to bardzo ważny element każdego wideorejestratora. Pamiętajmy, że tego typu urządzenia muszą pracować stabilnie przez wiele godzin bez przerwy, przy stosunkowo dużym obciążeniu podzespołów (proces nagrywania), dlatego stabilny procesor w kamerze samochodowej jest po prostu koniecznością.
Prido i5 to kamera samochodowa z trybem parkingowym (aktywnym). Bardzo niewiele kamer samochodowych pochodzących z tej półki cenowej oferuje klientowi taką funkcjonalność. Aktywny tryb parkingowy w kamerze samochodowej Prido i5 pozwala na pełną automatyzację procesu przechodzenia z trybu parkingowego do trybu jazdy i odwrotnie. Kierowca jedynie raz konfiguruje sposób działania trybu parkingowego w ustawieniach kamery samochodowej, a następnie rejestrator jazdy samodzielnie wykrywa czy auto znajduje się w ruchu, czy też na parkingu, dopasowując tryb swojego działania do zaistniałej sytuacji. Dzięki takiemu rozwiązaniu kamera samochodowa będzie strzegła auta 24 godziny na dobę, bez konieczności pamiętania o tym, aby przed opuszczeniem samochodu zmieniać jej ustawienia i informować ją, że zakończyliśmy podróż.
Wszystkie kamery do samochodów marki Prido, w tym wideorejestrator Prido i5, objęte są polską, dwuletnią gwarancją realizowaną na terenie kraju. Przy zakupie kamerki samochodowej na stronie prido.pl lub w autoryzowanych przez producenta punktach sprzedaży można być pewnym, że w razie problemów nie zostaniemy pozostawieni samym sobie.
Kamera samochodowa Prido i5 to idealny wybór dla wszystkich, którzy poszukują doskonałej jakości wideorejestratora na lata i nie chcą przeznaczać na jego zakup większej gotówki. W kategorii cena-jakość jest to z pewnością jedna z najbardziej atrakcyjnych propozycji na polskim rynku kamer samochodowych.
Model 2 – rejestrator dla wymagających i do zadań specjalnych
Prido i7 Pro posiada wysokiej jakości podzespoły z sensorem optycznym Sony STARVIS IMX291 i procesorem Novatek na czele. Firmy Sony nie trzeba nikomu przedstawiać – to legenda na rynku aparatów i kamer, w tym kamer samochodowych. Sensor optyczny Sony STARVIS został stworzony przez tę firmę do zastosowania w kamerach, które muszą doskonale radzić sobie z nagrywaniem w warunkach słabego oświetlenia, w tym w nocy. Dzięki zastosowaniu sensora Sony STARVIS w kamerze samochodowej Prido i7 PRO mamy zatem pewność, że nasze nagrania będą wyraźne i pełne szczegółów zarówno w dzień, jak i w nocy. Procesor Novatek to natomiast prawdziwa legenda w świecie kamer samochodowych. Rejestratory jazdy oparte na jego pracy cechują się wyjątkową wytrzymałością oraz szybkością i stabilnością działania.
Prido i7 PRO to kamera samochodowa z czujnikiem ruchu, aktywnym trybem parkingowym, wysokiej jakości podzespołami (szklana soczewka składająca się z 6 warstw, bardzo dobrej jakości plastiki, najwyższej klasy podzespoły) i rozdzielczością nagrywania dochodzącą do formatu 1440i. Prido i7 PRO to zatem kamera samochodowa 2K, która umożliwia również zapis w jakości FullHD z prędkością aż 60 FPS (klatek na sekundę). Taka szybkość i rozdzielczość nagrywania gwarantują, że rejestrator jazdy poradzi sobie z zarejestrowaniem wszystkiego, co dzieje się na drodze.
Jeśli dużo jeździmy autem, często poruszamy się w nocy, zależy nam na ciągłej ochronie (aktywny tryb parkingowy), jesteśmy kierowcami zawodowymi to Prido i7 PRO jest najlepszym wyborem. Warto tu podkreślić, że to również kamera samochodowa WiFi, która spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców.
W zestawie z kamerą samochodową Prido i7 PRO znajduje się kabel o długości 3,6 m, zestaw uchwytów do montażu kabla oraz ładowarka 2xUSB pasująca do gniazdka samochodowego. Do montażu kamery samochodowej Prido i7 PRO nie potrzebujemy zatem żadnych dodatkowych akcesoriów. Średnica kabla jest dobrana w taki sposób, aby móc schować go pod większością uszczelek maskujących znajdujących się w autach.
W zestawie z rejestratorem jazdy Prido i7 PRO otrzymamy również ładowarkę samochodową z 2 gniazdami USB. Ładowarkę podłącza się do gniazda zapalniczki w aucie. Jedno złącze USB potrzebne jest do zasilenia wideorejestratora. Drugie złącze ładowarki można wykorzystać np. do naładowania swojego telefonu lub urządzenia nawigacyjnego.
Model 3 - wideorejestratory w lusterku - Prido X6 i X6 GPS – najczęściej wybierane przez kobiety Cechami charakterystycznymi Prido X6 są: duży, elegancki ekran dotykowy (o przekątnej ok. 10 cali!), wysoka rozdzielczość nagrywanego obrazu oraz dołączony do zestawu dodatkowy rejestrator, który może pełnić funkcję kamery cofania.
Na model Prido X6 GPS warto zwrócić szczególną uwagę. To kamera samochodowa w lusterku z kamerą cofania i modułem GPS w zestawie. Po jej podłączeniu można nagrywać materiał z przodu i tyłu auta oraz zbierać dane o lokalizacji i szybkości poruszania się pojazdu w trakcie trasy.
Kamera samochodowa Prido X6 GPS posiada w zestawie moduł Prido GPS M1. Dzięki niemu wideorejestrator będzie zbierał dane lokalizacyjne trasy oraz wyświetlał prędkość, z jaką kierowca poruszał się w danym momencie nagrania. Takie dane mogą być niezbitym dowodem na niewinność w momencie, kiedy podczas jazdy dojdzie do wypadku lub innego incydentu drogowego.
Cały ekran kamery samochodowej to dotykowy ekran o przekątnej 9,66 cala. Dzięki temu z łatwością kierowca dostrzeże na nim każdy interesujący szczegół zarówno w trakcie cofania, jak i w trakcie zmiany ustawień wideorejestratora, czy też przeglądania nagrań zarejestrowanych przez kamerę samochodową. Ekran posiada wysoką jakość, jasność i błyskawicznie reaguje na każde dotknięcie. Jeśli użytkownik nie chce, aby w czasie jazdy jego kamera wyświetlała obraz, może go wygasić i używać kamery tak, jak klasycznego lusterka wstecznego, ponieważ Prido X6 GPS posiada na powierzchni lustrzaną, antyrefleksyjną powłokę.
Kamera samochodowa z kamerą cofania
W zestawie z kamerą samochodową Prido X6 GPS otrzymujemy kamerę tylną, która po prawidłowym montażu może pełnić funkcję kamery cofania. Oznacza to, że po podłączeniu jej do światła wstecznego auta na ekranie wideorejestratora Prido X6 GPS automatycznie wyświetli się obraz z tylnej kamery wzbogacony o linie, które ułatwią wykonanie manewrów cofania i parkowania.
Twórcy Prido cały czas pracują nad rozwojem swojej marki, wsłuchując się w potrzeby klientów i opracowując nowe modele kamer samochodowych, które wyposażane są w najnowocześniejsze funkcje. Już pod koniec sierpnia br. możemy spodziewać się premiery nowego modelu wideorejestratora Prido i9. Będzie to model Premium dla bardzo wymagających klientów, przywiązujących uwagę do detali.
Produkty Prido można kupić m.in. w sklepach MediaExpert, MediaMarkt, Komputronik, Neonet, X-kom, Allegro oraz na stronie producenta.
Materiał sponsorowany przez Prido