Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiały Prasowe
|
Materiał sponsorowany przez TOGETAIR

Clochee zieloną marką

Podziel się:

Dziś praktycznie każda marka chce być kojarzona z ekologią i ochroną środowiska.  To powoduje większe narażenie klientów na działania greenwashingowe. Udawanie zgodności z akceptowanymi trendami dotyka już także innych obszarów ESG: wrażliwości społecznej czy transparentności zarządzania. Czy rzeczywiście biznes może funkcjonować w harmonii z naturą? Odpowiedź brzmi tak, a udowadnia to Clochee - zielona marka kosmetyczna.

Clochee zieloną marką
(materiały partnera)

Podczas IV Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego TOGEATAIR odbyła się debata dotycząca wiarygodności i strategii marek w prowadzeniu biznesu w zgodzie z naturą. Jednym z gości moderatora Wojciecha Jakóbika, redaktora naczelnego Biznes Alert, była Daria Prochenka, Prezes Zarządu w Clochee. 

Nie greenwashing, tylko działanie na serio 

Konsumenci coraz częściej oczekują od marek podjęcia konkretnych działań w celu zmniejszenia ich wpływu na środowisko i wdrożenia bardziej zrównoważonych praktyk biznesowych. Nie wystarczą już tylko słowne deklaracje zaangażowania w ochronę środowiska, a ich efekty. Polityka klimatyczna staje się jednym z najważniejszych czynników, na które klienci zwracają uwagę przy wyborze produktów i usług. Jednak na rynku wciąż jest wiele firm, dla których deklaracja o działaniach na rzecz walki ze zmianami klimatu pozostaje tylko w sferze piaru. Wówczas dochodzi do tzw. greenwashingu, który dzięki rosnącej świadomości klientów, coraz łatwiej jest zdemaskować. Umiejętność czytania składów i korzystania z aplikacji pozwalających na sprawdzenie pochodzenia surowców przez konsumentów, weryfikuje wiarygodność danej firmy m.in. w branży kosmetycznej. Marka Clochee produkująca kosmetyki naturalne, posiada certyfikaty Vegan Society, korzysta z surowców pochodzenia naturalnego i jest zaangażowana w ochronę środowiska poprzez stosowanie opakowań z recyklingu. 

"Nasza firma powstała 10 lat temu. Wówczas naturalność, ekologia, nie była oczywista. Wiele drogerii nie miało zaplanowanej przestrzeni na kosmetyki naturalne. Musieliśmy wywalczyć sobie taką półkę. Kiedyś było to nazywane trendem, teraz jest to rzeczywistością. Faktycznie, nie musieliśmy tego robić, ale chcieliśmy. Myślę, że śmiało mogę powiedzieć, że nasza firma Clochee była jednym z pionierów wprowadzania kosmetyków naturalnych na rynek polski" - o początkach działalności Clochee mówi Daria Porchenka.  

Inflacja obniżyła sprzedaż kosmetyków naturalnych 

W ciągu ostatniej dekady rynek produktów ekologicznych znacząco się zmienił. Z mogłoby się wydawać tymczasowej mody, produkty takie na stałe wpisały się w panującą rzeczywistość. Dziś, praktycznie w każdej dużej sieci drogeryjnej, jest szeroki wybór kosmetyków naturalnych, które są chętnie kupowane przez klientów. Jednak w dobie panującej inflacji, Clochee zauważa zmieniające się trendy w sprzedaży kosmetyków naturalnych. 

"Konsumenci do tej pory wyraźnie deklarowali, że chcą kupować marki, które są wegańskie, naturalne, ekologiczne. Od ubiegłego roku to się zmieniło. Teraz liczy się cena, a środowisko i ekologia są odkładane na dalszy plan. Najważniejszy teraz jest produkt w dobrej cenie" - zauważa Prochenka.  

Marka Clochee nie pozostaje bierna w tej sytuacji i stawia na edukację swoich konsumentów, aby ci mogli dokonywać świadomych wyborów. Dla dobra środowiska warto stawiać na produkty takich firm, które są transparentne w kwestii działań na rzecz walki ze zmianami klimatu. Takie marki, które skutecznie wprowadzają bardziej zrównoważone praktyki biznesowe, zyskują coraz większe zaufanie i lojalność konsumentów. 

Szkolenia z ekologii 

Zmiana małych nawyków może mieć istotny wpływ na nasze środowisko. Firmy, które w swoich praktykach biznesowych dbają na serio o poprawę klimatu, są tego świadome. Dlatego też chętnie podejmują działania na rzecz edukacji swoich konsumentów, ale również i pracowników. Firma Clochee w swoim regulaminie włączyła zapis o ekologii. Wymaganie od nowo zatrudnionych pracowników podpisania zobowiązania w sprawie ekologii to dobry krok, ponieważ zwiększa ich świadomość zrównoważonego rozwoju i zachęca do podejmowania działań mających na celu ochronę środowiska. Wydaje się, że dobrym pomysłem byłoby też wdrożenie szkoleń klimatycznych, na wzór organizowanych dziś szkoleń np. z zakresu BHP. 

"Duże firmy wewnątrz swojej struktury mają również konsumentów, ludzi, którzy ekologiczne nawyki mogą nieść na zewnątrz. Uważam, że bardzo ważna jest edukacja nie tylko ta na zewnątrz, ale i wewnątrz firmy" - tłumaczy Prochenka - "Poprzez drobne rzeczy, jak digitalizacja dokumentów, podpisy elektroniczne, zamiana wody butelkowanej na wodę filtrowaną w naszych firmach, możemy zmieniać nawyki naszych pracowników, którzy wdrożą je w swoich gospodarstwach domowych" - dodaje Prochenka

Firma Clochee edukuje zewnętrznie poprzez tworzenie treści edukacyjnych dla swoich konsumentów i zamieszcza je w mediach społecznościowych. Dzięki nim, klienci mogą lepiej zrozumieć, jakie korzyści przynoszą produkty ekologiczne oraz jaki wpływ mają ich codzienne wybory na środowisko naturalne.

Więcej informacji na https://www.clochee.com/ oraz na https://togetair.eu/.

Materiał sponsorowany przez TOGETAIR

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl