Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

"Dodatkowa opłata" za parkowanie. Kierowcy często zapominają o jednej rzeczy

112
Podziel się:

Mieszkanka Chorzowa z mężem pojechała na zakupy do marketu budowlanego. Okazało się, że za parkowanie muszą zapłacić 120 zł "dodatkowej opłaty" - informuje katowicka "Gazeta Wyborcza".

"Dodatkowa opłata" za parkowanie. Kierowcy często zapominają o jednej rzeczy
Za parkowanie przy centrach handlowych można sporo zapłacić, jeżeli nie pobierze się darmowego biletu (PAP, DAREK DELMANOWICZ)

Mieszkanka Chorzowa opowiada "Gazecie Wyborczej", że dostała o wezwanie do "opłaty dodatkowej".

"Jako powód przeczytaliśmy, że to za brak wprowadzenia rejestracji samochodu w terminalu. Okazało się, że do zapłaty mam 120 zł, bo wjeżdżając na parking, "zawarłam umowę najmu miejsca parkingowego" - opowiada "Wyborczej" pani Aneta.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Czemu Tusk zmienił zdanie ws. CPK? Woś: Społeczeństwo się wściekło

"To dla mnie skandal. Niby jakaś tablica tam stała z informacją, ale kto ma czas to czytać? Poza tym, czy faktycznie po wjeździe na parking, który nawet nie jest ograniczony szlabanem, zawieram z kimś umowę?" - dodaje kobieta.

Parkingi przy centrach handlowych pod lupą

Zarządca parkingu ogranicza sposoby składania reklamacji? Twierdzi, że czas odpowiedzi może się wydłużyć? Straszy poniesieniem kosztów windykacyjnych i egzekucyjnych? To działania niezgodne z prawem - przekonuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

APCOA Parking Polska jest operatorem parkingów przy szpitalach, biurowcach, hotelach i centrach handlowych na terenie całego kraju. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierały liczne skargi dotyczące praktyk stosowanych przez przedsiębiorcę.

APCOA Parking Polska ograniczała konsumentom sposoby składania reklamacji, dopuszczając tylko dwa rodzaje zgłoszeń: poprzez formularz na stronie internetowej lub listownie na adres siedziby. Tymczasem powinna uwzględniać także te składane w innej formie, np. mailowo czy osobiście - przekonuje UOKiK.

Urząd dodaje, że spółka informowała, że termin, w jakim rozpatrzy reklamacje, może być dłuższy niż 30 dni. Jest to sprzeczne z ustawą o prawach konsumenta.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(112)
ech
6 min. temu
Niestety, ale właściciel parkingu ma rację . Też mam to na codzień. Droga pani, jednak ta tablica tam jest z jakiegoś powodu. Jeśli chce pani auto zostawić na placu, za który ktoś płaci podatek, to wypada przeczytać informację właściciela, a nie się głupio tłumaczyć. Czy ja mogę parkować na pani posesji ?
Jan Kowalski
11 min. temu
Należy bojkotować takie centra handlowe, które korzystają z nieuczciwych firm czychających na błąd klienta. A przed wjazdem na parking należy się zatrzymać na środku drogi i przeczytać dokładnie regulamin. I tak po kilka razy dziennie bo nie wiadomo czy może się zmineił.
realista
14 min. temu
wg mojego regulaminu odnośnie mojego samochodu, za włożenie za wycieraczkę jakiegoś świstka pobieram opłatę 1000 zł ,więc wysyłam mój regulamin do złodziei i czekam na uiszczenie opłaty oczywiście przesyłam im dokumentację zdjęciową z ich makulaturą za moją szybą
kocio
15 min. temu
pobranie darmowego biletu ok tylko dlaczego mam podawać nr rej ?? totalna inwigilacja
janek
18 min. temu
A w czym problem żeby wziąć ten bilet parkingowy? Przecież za darmo jest... Aha nie chciało się paniusi podejść do parkometru.... To niech płaci - widocznie stać ją. Ja tam nie lubię tego ale biorę i wkładam za szybę albo wklepuję numer rej. i już
...
Następna strona