Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Droga do Zakopanego w chmurach, a nie w korkach. Podróż będzie dosłownie piękna

22
Podziel się:

Krakowski oddział GDDKiA poinformował, że wykonawca ważnego odcinka nowej zakopianki położył ostatnią warstwę asfaltu. Wielkimi krokami zbliża się zatem otwarcie drogi, którą będzie można określić wyjątkowo malowniczą. Kierowcy pojadą trasą kilka tysięcy metrów nad poziomem morza.

Droga do Zakopanego w chmurach, a nie w korkach. Podróż będzie dosłownie piękna
Budowa nowej zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ (lipiec 2024 r.) (GDDKiA, © Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl)

"Odcinek zakopianki między Rdzawką a Nowym Targiem budujemy nowym śladem, na zachód od dzisiejszej drogi krajowej nr 47. Trasa pozwoli na ominięcie dwóch miejscowości - Klikuszowej i Nowego Targu - gdzie często tworzą się korki, szczególnie uciążliwe w sezonie turystycznym" - informuje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja jest zrealizowana w 92 proc. W niektórych miejscach trasa wydaje się gotowa, co szczególnie może denerwować kierowców, tkwiących w korkach.

"Droga to nie tylko nawierzchnia - to też cała towarzysząca jej infrastruktura, która ma służyć bezpieczeństwu podróżnych" - zastrzega GDDKiA. Drogowcy podali jednocześnie, że otwarcie jest planowane na październik 2024 r. Umowa z firmą Intercor opiewa na ok. 994,5 mln zł.

Droga do Zakopanego w chmurach, a nie w korkach

Nowa zakopianka na tym odcinku nie będzie drogą ekspresową. Owszem, będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy, ale ze względu m.in. na ostrzejsze niż na "eskach" zakręty oraz bardziej strome zjazdy i podjazdy dopuszczalna maksymalna prędkość wyniesie 100 km/h.

Droga wyróżniać się będzie jednak malowniczością. Między Rdzawką a Nowym Targiem powstało 27 obiektów inżynierskich - mostów, wiaduktów i estakad. "To niezbyt dużo, biorąc pod uwagę górski, zróżnicowany wysokościowo teren. Zajmują one jednak aż jedną czwartą trasy" - zaznacza GDDKiA.

Na nowej zakopiance jest 12 wiaduktów i estakad. Każdy z obiektów ma długość ponad 100 m. Najdłuższy powstał w Lasku - ma 687 m długości z jezdnią na wysokości 24 m nad ziemią. Druga pod tym względem konstrukcja jest długa na 527 m i przebiega nad rzeką Czarny Dunajec i ul. Ludźmierską w Nowym Targu.

"W okolicy węzła Obidowa trasa przebiega na wysokości 800 m n.p.m. Dziś jest to najwyżej położona budowa drogi krajowej w Polsce. Po oddaniu nowej zakopianki kierowcom będzie to jedna z najwyżej położonych dróg zarządzanych przez GDDKiA w woj. małopolskim. Wyżej są jedynie DK49 w Jurgowie (przed granicą ze Słowacją trasa prowadzi nawet 870 m n.p.m.) oraz końcowy fragment DK47 w Zakopanem (ul. Kasprowicza przed rondem Andrzeja Chramca, 810 m n.p.m.)" - informuje GDDKiA.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(22)
Epine
29 min. temu
A te kilka tysięcy metrów nad poziomem morza to gdzie?sztuczna inteligencja to wie co pisze?
Victor
36 min. temu
…pięknie to będzie zjeść oscypek zasolony jak śledź z beczki dla balansu ze lśniącym słodzikiem typu żurawina.
Victor
1 godz. temu
Jeżeli ruch będzie taki jaki jest nad Bałtykiem, to jazda samemu nie widząc wokół siebie samochodów nie będzie piękna a będzie bajeczna.
ćwierćinteli
1 godz. temu
Czy na Kasprowym będzie można zatankować paliwo w obiecanej cenie?
trew
3 godz. temu
pis obiecal i jest a cpk nie bedzie,piniedzy nima
...
Następna strona