Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|
aktualizacja

Droga kosztowała miliardy. Kończy się w szczerym polu

89
Podziel się:

Droga ekspresowa S3 to kluczowy szlak łączący Pomorze Zachodnie z Czechami. Pomimo ukończenia kolejnego odcinka, czeska część autostrady D11, która ma się z nią połączyć, wciąż nie została rozpoczęta. Obecnie więc droga ta kończy się w szczerym polu - informuje portalsamorzadowy.pl.

Droga kosztowała miliardy. Kończy się w szczerym polu
Droga za miliardy kończy się w szczerym polu (GDDKiA, © Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl)

Droga ekspresowa S3 ma istotne znaczenie nie tylko dla Polski, ale i dla całej Europy. Łączy porty w Świnoujściu i Szczecinie z północnymi Włochami, przebiega przez Czechy i Austrię. W połowie tegorocznych wakacji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddała do użytku nowoczesny, dwujezdniowy odcinek między Bolkowem a Kamienną Górą Północ - przypomina portalsamorzadowy.pl.

Ten 16-kilometrowy fragment trasy biegnie przez Sudety, a jego kluczowym elementem są dwa tunele - ten o długości około 2,3 km to najdłuższy tunel pozamiejski w Polsce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polak przejął firmę logistyczną od Niemców, która dziś generuje ponad 2 miliardy zł przychodów.

Na budowę czeskiej części drogi trzeba poczekać

Nowo otwarta część trasy przebiega przez województwo dolnośląskie. Koszt inwestycji wyniósł około 1,9 mld zł. To ostatni fragment trasy S3 w województwie dolnośląskim, który uzupełnia 436 km drogi ekspresowej od Troszyna w województwie zachodniopomorskim do Lubawki, przy granicy z Czechami.

Odcinek trasy od Kamiennej Góry do Lubawki został otwarty we wrześniu 2023 roku, ale problem pojawia się na końcu tej trasy - droga kończy się nagle, gdyż czeska autostrada D11, która ma połączyć się z S3, wciąż nie jest gotowa.

Na razie komfortowa jazda kończy się na węźle Lubawka. Kolejne 2600 metrów drogi jest co prawda wybudowane, ale przez kolejne lata będzie leżało odłogiem. Na nowiutki asfalt nie wjadą nie tylko kierowcy, ale nawet rolkarze, bo teren jest ogrodzony - informował kilka dni temu "Gazeta Wrocławska".

Budowa czeskiej części, mającej ponad 20 km długości, jeszcze się nawet nie rozpoczęła. Projekt przewiduje powstanie 28 mostów, 2 tunele i 3 przejazdy kolejowe. Opóźnienia wynikają z odwołań złożonych przez konkurentów od decyzji o wyborze wykonawcy.

- Czeska Dyrekcja Dróg i Autostrad (RSD) przewiduje zakończenie budowy przygranicznego odcinka autostrady D11 do 2027 roku - poinformował Szymon Piechowiak, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(89)
emeryt
3 min. temu
i tak pis wyrzucił 2 mld w błoto ale glapa dodrukuje
Waldemar
4 min. temu
Oczywiści droga kosztowała miliardy, dokładnie 1,9 mld zł. Autor który jest anonimowy, a opracowanie jest aktorstwa MZUG sugeruje jakoby pieniądze zostały wrzucone w błoto a inwestycja nie trafiona i nie potrzebna. Pytanie brzmi, skąd wy wszyscy ludzie nie życzliwy i szkalujący rozwój Polski żeście się wzięli, na czyich usługach i kto wam za to wszystko ewentualnie płaci??? Czyżby inspiracja z samej góry - premierostwa. Pytanie bardzo zasadne. Pozdrawiam normalnych i tych zreflektowanych, którzy wejdą na tę drogę, jeszcze jest czas. Przypominam zegar cały czas odmierza. cdn.
Marbi
5 min. temu
ZA PO wszystko się tak kończy.
Permanentni O...
7 min. temu
Przecież to trzeba wynająć i zrobić tam wyścigi na 1/4 mili, czemu nikt nie myśli. Ale czego sie spodziewać po Permanentnym Oszustwie
Sepp
13 min. temu
Poloki nic nie potrafa zaplanować
...
Następna strona