Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

GDDKiA przygotowuje się do budowy nowej autostrady. Połączy się m.in. z A2 i S7

22
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że do 2030 r. planuje wydawać około 20 mld zł rocznie na rozwój infrastruktury drogowej w Polsce. Mowa głównie o trasach szybkiego ruchu. Na liście inwestycji jest A50, które do końca przyszłej dekady ma być elementem ringu Warszawy.

GDDKiA przygotowuje się do budowy nowej autostrady. Połączy się m.in. z A2 i S7
Droga ekspresowa, zdjęcie ilustracyjne (Materiały prasowe, GDDKiA)

GDDKiA niedawno chwaliła się podpisaniem kolejnych umów na rozwój infrastruktury. "W 2023 r. na inwestycje wydaliśmy ok. 17 mld zł, a prognoza na ten rok to ok. 20 mld zł. W realizacji mamy ponad 1,6 tys. km nowych dróg" - napisali drogowcy w komunikacie.

Co więcej, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, że podpisane i przygotowywane umowy sprawią, że co najmniej do 2030 r. wydawać będzie ok. 20 mld zł rocznie na inwestycje.

"Przypomnijmy, że w trakcie przetargu mamy obecnie 21 zadań na odcinki dróg o łącznej długości ok. 183 km. Wśród realizowanych obecnie 122 zadań mamy blisko 103 km autostrad i ponad 1210 km dróg ekspresowych" - wskazała GDDKiA.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "W biznesie jak w saunie, im wyżej siedzisz tym bardziej się pocisz" - Marian Owerko w Biznes Klasie

Drogowcy podkreślili, że "na tym nie koniec". Wskazali na przykład, iż w realizacji ma 100 km autostrad. Z tej puli, po dokończeniu budowy A2 od Białej Podlaskiej do granicy państwa, pozostanie jedna - A50, która wspólnie z drogą ekspresową S50 stworzy Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej (OAW).

Przygotowania GDDKiA do budowy drogi ekspresowej S50 i autostrady A50

Obwodnica, złożona z S50 i A50, powstać ma do końca przyszłej dekady. Prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego rozpoczęły się dwa lata temu. W 2025 r., jak podaje Interia, ma być zaś ogłoszony przetarg na projekt i budowę.

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej ma pomóc odkorkować stolicę. I nie tylko. Droga, jak twierdzi GDDKiA, poprawi połączenie Warszawy z aglomeracją bydgosko-toruńską, trójmiejską, krakowską, łódzką, wrocławską, lubelską, portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu, a także północną, południową i południowo-wschodnią częścią kraju.

"Połączenie z autostradą A2 usprawni dojazd do zachodniej i wschodniej granicy Polski oraz komunikację wewnątrz miasta, przejmując ciężki ruch tranzytowy" - zapewnia warszawski oddział GDDKiA odpowiedzialny za tę inwestycję.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(22)
Ben
4 tyg. temu
Terrorystyczne Ruskie państwo powinno przestać istnieć
Zbigniew Tysz...
4 tyg. temu
Najpierw dokończcie jedną obwodnicę czyli wschodnią Warszawy a potem dopiero budujcie ta drugą
Polak
4 tyg. temu
Niech wreszcie ten rząd coś buduje bo inaczej te pieniądze z KPO znikną. A to połowa to kredyt.
Jaro
4 tyg. temu
"Na liście inwestycji jest A50, które do końca przyszłej dekady ma być elementem ringu Warszawy." Ma powstać do roku 2040? Może powstanie???:)
Precz z komun...
miesiąc temu
A skąd pieniądze? I po co budować autostrady jak nie będzie samochodów?
...
Następna strona