Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiały Prasowe
|
aktualizacja
Materiał prasowy Our Future Foundation

IV Our Future Forum - największe polskie wydarzenie edukacyjne już za nami

Podziel się:

Warszawa, 23 listopada - w czwartek zakończyła się IV edycja Our Future Forum największej konferencji edukacyjnej w Polsce, a zarazem największego wydarzenia w kraju organizowanego przez młodzież. Tegoroczne Forum przyciągnęło do Pałacu Kultury i Nauki ponad 1200 uczestników. Uczniowie liceów, studenci, a także politycy i biznesmeni debatowali o wyzwaniach, z jakimi będą musiały mierzyć się pokolenia Generacji Z i Y. Organizatorem wydarzenia jest Our Future Foundation.

IV Our Future Forum - największe polskie wydarzenie edukacyjne już za nami
(materiały partnera)

Czwarta edycja Our Future Forum zgromadziła w Warszawie setki studentów i licealistów ze wszystkich województw. Młodzi spotkali się, by dyskutować z doświadczonymi specjalistami o tematach, które są dzisiaj kluczowe dla ich pokolenia. W wydarzeniu uczestniczyli też ukraińscy uchodźcy, którzy kontynuują swoją edukację w Polsce. Motto konferencji stanowiło hasło – "O przyszłości w niepewnych czasach". W 9 panelach dyskusyjnych zasiadło 40 prelegentów z całego świata. Wśród mówców znaleźli się przedstawiciele biznesu, międzynarodowych korporacji, politycy, samorządowcy, a także profesorowie i dziennikarze. Młodzi Polacy mogli wziąć udział w dyskusjach na tematy takie jak: transformacja energetyczna, równość płci, geopolityka, czy też rola technologii w życiu człowieka. Główny segment konferencji skupił się na rozwoju przedsiębiorczości i kultury pracy wśród młodzieży. Uczniowie i studenci mogli dowiedzieć się, jak planować swoją ścieżkę kariery i zwiększyć szanse odniesienia sukcesu na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Wsparcia merytorycznego Our Future Foundation udzieliły takie instytucje jak: Fundacja Nauka. To lubię, Instytut im. Stanisława Lema, Fundacja im. Kazimierza Pułaskiego, a także amerykański think-tank – Common Sense Society.

"Długoterminowe wyzwania z którymi mierzy się dzisiejszy świat wymagają natychmiastowych działań. To właśnie młodzież będzie musiała stawić czoła takim problemom jak kryzys demograficzny czy zmiany klimatyczne, dlatego angażowanie licealistów i studentów w merytoryczną dyskusję jest tak istotne. IV edycja Our Future Forum doskonale podsumowuje 3 lata działania Fundacji. Włożyliśmy ogromną pracę w aktywizację polskiej młodzieży i na każdym kroku widzimy postęp, jaki dokonał się w tym obszarze. Głos ambitnych młodych staje się coraz bardziej słyszalny i wnosi jakość do polskiej debaty publicznej. Jestem dumny, że przez ostatnie lata mogłem stać na czele Our Future Foundation i że w tym czasie udało nam się tak wiele dokonać - mówi Michał Maurycy Mazur, założyciel Our Future Foundation.

Na konferencji wystąpili m.in.: Michał Sapota (HRE Investments), Giedrimas Jeglinskas (NATO), Prof. Gwythian Prins (LSE), Paweł Borys (PFR), Paweł Majewski (Enea), prof. Grzegorz Mazurek (ALK), Andrzej Kensbok (KGHM), Artur Warzocha (Tauron), Beata Daszyńska-Muzyczka (BGK), Michał Czarnuch (DZP), Karolina Rzońca-Bajorek (Asseco) i dr Paul Coyer (Common Sense Society).

Dzięki spotkaniom z prelegentami i biznesmanami, młodzi uczestnicy mogli uzyskać staż w polskich i międzynarodowych firmach, a także instytucjach rządowych. Kolejnym elementem konferencji były warsztaty mentoringowe i zawodowe organizowane we współpracy z PwC, Amazon i Asseco. Warsztaty poprowadzili także Tomasz Rożek i Marcin Kruszewski. Doświadczeni specjaliści przekazywali młodzieży umiejętności pomocne w odniesieniu sukcesu w profesjonalnym życiu, a przede wszystkim odnalezieniu się na współczesnym rynku pracy.

W warsztatach wzięli także udział stypendyści Our Future Foundation, którzy jeszcze w tym roku będą aplikować na studia na najlepszych światowych uczelniach. Fundacja co roku wyłania kilkudziesięciu młodych Polaków i Ukraińców i obejmuje ich programem stypendialno-mentoringowym, mającym pomóc im w podjęciu studiów na najbardziej wymagających zachodnich instytucjach naukowych.

Zobacz także: Stać Cię na marzenia, czyli kredyt, leasing i najem od Volkswagen Financial Services Polska

"Misją naszej Fundacji zawsze była pomoc młodym uczniom z nieuprzywilejowanych środowisk. Będziemy dalej walczyć o to, aby sytuacja materialna nigdy nie stanęła na przeszkodzie w realizacji największych ambicji i marzeń tych najzdolniejszych. Dlatego też ruszamy w Polskę z serią spotkań z uczniami pod hasłem – "Akcja Inspiracja". Chcemy pokazać młodzieży, że wszystko jest możliwe, że każdy z nich ma szansę w przyszłości studiować na takich uczelniach jak Harvard czy Oxford. W tym roku byliśmy już w Słupsku i w Jarocinie, a w następnych tygodniach trafimy do kolejnych małych i średnich polskich miast. Ponadto, w przyszłym roku Our Future Foundation przyzna granty kołom studenckim i młodzieżowym radom miejskim, które pomogą im wprowadzić działalność na zupełnie nowy poziom. Przed nami moc inicjatyw. Wiem, że jesteśmy na właściwej drodze" – powiedział Krzysztof Chojnowski, nowy prezes Our Future Foundation.

Do tej pory organizacji udało się pomóc ponad 130 młodym Polakom, którzy dziś studiują na takich uniwersytetach jak: Oxford, Yale, Berkley, Cambridge czy LSE. Fundacja skupia także swoje wysiłki na promowaniu debaty o polskiej edukacji i nierównościach w dostępie do niej, jakie napotykają uczniowie z mniejszych ośrodków miejskich.

Nagranie z wydarzenia można obejrzeć na Facebooku Fundacji.

Opiekunem Fundacji jest: HRE Investments. Sponsorami strategicznymi wydarzenia zostali: Amazon i Kearney. Partnerami strategicznymi wydarzenia zostali: Enea, PwC, Akademia Leona Koźmińskiego. Sponsorami Wydarzenia są: Dr Max, Krajowa Grupa Spożywcza S.A., KGHM.

Partnerami wydarzenia są: Asseco, Kancelaria DZP, Bank Gospodarstwa Krajowego, Tauron, Agencja Rozwoju Przemysłu, Fundacja KGHM, PAIH, Polski Fundusz Rozwoju, BOŚ Bank, LOT, Fundacja PKO BP, Huawei, Agencja Badań Medycznych, Forum Ekonomiczne.

Materiał prasowy Our Future Foundation

edukacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera