Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Jest prom, będzie most. Mieszkańcy czekają od 1945 r.

13
Podziel się:

Od kilkudziesięciu lat mieszkańcy województwa śląskiego, w tym kierowcy, rolnicy oraz piesi, muszą korzystać z przeprawy promowej przez Odrę. To się za niedługo skończy. Województwo zbuduje największy most w swojej 25-letniej historii - informuje Portal Samorządowy.

Jest prom, będzie most. Mieszkańcy czekają od 1945 r.
Od kilkudziesięciu lat mieszkańcy województwa śląskiego muszą korzystać z przeprawy promowej przez Odrę (East News, Dominik Gajda/REPORTER)

Jak informuje portal, prom kursuje między Grzegorzowicami w gminie Rudnik (na lewym brzegu rzeki) a Ciechowicami w gminie Nędza (na prawym brzegu), stanowiąc część drogi wojewódzkiej nr 421.

Przeprawa promowa działa w pobliżu ruin mostu, który został zniszczony w 1945 roku. Brak stałej przeprawy to dla mieszkańców dwóch gmin ogromny problem. - Wielu rolników posiada pola po drugiej stronie rzeki, a przeprawa promowa jest często unieruchamiana z powodu stanu wody w rzece. W sezonie zimowym i wiosennym pływanie promem jest niemożliwe z powodu kry - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Ryszard Pacer, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zbudowała ogromny biznes, jeden z największych w Europie! - Marta Półtorak w Biznes Klasie

Władze województwa śląskiego zdecydowały o budowie wielkiego mostu na Odrze. Umożliwi on także transport tranzytowy bez konieczności wjazdu do Raciborza i ułatwi także dojazd do atrakcji turystycznych gminy Rudnik, takich jak ruiny pałacu rodziny von Eichendorff w Łubowicach czy ruiny pałacu w Sławikowie - czytamy w Portalu Samorządowym.

Urzędnicy podkreślają, że to największa inwestycja w budowę nowego obiektu mostowego w 25-letniej historii samorządu województwa śląskiego.

Prace już ruszyły. Most będzie gotowy za trzy lata

Jak czytamy na stronie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach nowy most będzie miał długość 633,6 m i będzie składał się z 13 przęseł o rozpiętości od 40 do 50 m. W ramach projektu powstaną także nowe drogi, które łącznie z mostem będą miały 2,7 km długości. Inwestycja ma być gotowa za trzy lata. Koszt to 293,7 mln zł.

Przetarg na budowę wygrała firma Strabag Infrastruktura Południe. Umowę na budowę nowego mostu na Odrze podpisano w styczniu tego roku. - Na przełomie czerwca i lipca rozpoczęły się pierwsze roboty ziemne przy budowie mostu na Odrze, wraz z nowym przebiegiem DW 421, która stanowić będzie dojazd do nowego mostu - mówi w rozmowie z Portalem Samorządowym Ryszard Pacer.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
inwestycje
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(13)
Elka
7 dni temu
Na projekt, uzgodnienia, badania tak jak zwykle ta ekipa wyda wszystkie pieniądze i powstanie wspaniały most, tylko że na papierze. Bo nie opłaca się budować, tylko projektować. Im większy miś, tym większe pieniądze.
Mirków-Hambur...
7 dni temu
Konstancin Jeziorna. Mazowieckie. W miejscowości Gasy też czekają na most przez Wisłę, od 1945 r. Niech sobie czekają, mają czas. Żeby nie było, też mają prom.
Koncówka korb...
1 tyg. temu
to nie będzie można rowerem?
edo
1 tyg. temu
Świetnie ruiny i ruiny , cała Polska to odwieczna katolicka ruina .
Kika
1 tyg. temu
A tam, ważne, że będzie kiedyś w końcu od tego 45r ja lubię WP humor mi wraca ,poczytam , czegoś się dowiem , ubawie się po pachy pozdrawiam redakcję i komentujacych