Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Maciej Sierpień
|
Płatna współpraca z Bank Handlowy w Warszawie

Jesteśmy coraz zamożniejsi. Rośnie liczba klientów bankowości prywatnej

Podziel się:

Segment bankowości prywatnej przeżywa w Polsce dynamiczny rozwój. To efekt zwiększającej się zamożności Polaków, a co za tym idzie rosnącej liczby osób dysponujących znaczącym kapitałem. Tylko w ostatnim roku liczba najbogatszych klientów banku Citi Handlowy wzrosła o 10 proc.

Jesteśmy coraz zamożniejsi. Rośnie liczba klientów bankowości prywatnej
(materiały partnera)

Dlaczego zamożni Polacy decydują się na rozwiązania bankowości prywatnej? Na jaki zakres usług mogą liczyć? Czego oczekują od profesjonalistów? O tym i wielu innych kwestiach rozmawiamy z Dominiką Sawicz-Bułkowską, dyrektorką Biura Segmentów Detalicznych w Citi Handlowy.

Maciej Sierpień: Jak zmieniła się liczba klientów bankowości prywatnej w Polsce w ostatnich latach?

Dominika Sawicz-Bułkowska: Liczba ta rośnie dynamicznie. Według raportu KPMG w 2021 r. w Polsce mieszkało ponad 100 tys. osób, których majątek netto wynosił min. 1 mln dolarów – rok do roku liczba ta wzrosła o 9,7 proc. Zdecydowana większość z nich posiadała majątek pomiędzy 1 a 5 mln dolarów. Osób dysponujących więcej niż 50 mln dolarów było jedynie 0,3 proc., ale to tu wzrosty były najbardziej znaczące – 15 proc. Tylko w ciągu ostatniego roku liczba klientów zamożnych w Citi Handlowy wzrosła o 10 proc.

Jakie czynniki najbardziej wpłynęły na wzrost popularności bankowości prywatnej?

Przede wszystkim bogacenie się społeczeństwa i oczekiwania dotyczące zagospodarowania kapitału. Jeszcze kilka lat temu najbardziej zamożni klienci w Polsce szukali możliwości lokowania środków na najbardziej dojrzałych rynkach oferujących private banking, tj. w Szwajcarii czy Stanach Zjednoczonych. Obecnie lokowanie pieniędzy poza Polską jest najczęściej formą dywersyfikacji portfela inwestycyjnego.

Dla klientów korzystających z usług zarządzania majątkiem ważny jest ich zakres, oczekują spersonalizowanej oferty. Bankowość prywatna to długoterminowa relacja i współpraca z klientem w wielu obszarach jego życia. To wsparcie w zarządzaniu majątkiem rodzinnym i firmowym, w tym m.in. doradztwo inwestycyjne, sukcesja majątkowa czy też szeroka oferta dodatkowych produktów depozytowych i inwestycyjnych, walutowych, a także przywilejów. Gdy wprowadzałam pierwszą w Polsce ofertę dla klientów zamożnych, pamiętam ogromne zaskoczenie zakresem naszych usług i możliwości. Oprócz rozszerzonej usługi concierge czy ubezpieczenia podróżnego do kwoty nawet 7,5 mln euro proponujemy np. usługę transportu na i z lotniska z prywatnym kierowcą czy prestiżową Kartę Debetową World Elite Debit Mastercard wraz z kartą Priority Pass z bezpłatnym wejściem do saloników Executive Lounge dla klienta i czterech towarzyszących mu osób.

Jak zmienia się profil klienta bankowości prywatnej w Polsce?

Każdy ma inne potrzeby. Wielu do podjęcia decyzji potrzebuje pomocy opiekuna i doradcy inwestycyjnego. Są też osoby samodzielne w decyzjach, dobrze zorientowane w biznesie i finansach. Taki klient jest otwarty na nowe produkty i jest w stanie zainwestować środki po dogłębnej analizie. Potrzebuje jednak wsparcia doradcy, który na bieżąco informuje go o możliwościach i trendach na rynkach finansowych. Kolejna grupa klientów bankowości prywatnej to osoby, którym zależy przede wszystkim na utrzymaniu zgromadzonego kapitału. Dla nich bezpieczeństwo środków jest jednym z ważniejszych powodów posiadania konta w bankowości prywatnej.

Mamy też nowy profil klienta, którego jeszcze 10 lat temu nie było – klient w pełni zdigitalizowany. To młodsze pokolenie, które zarządza majątkiem w wyniku sukcesji lub rozwija działalność biznesową w ostatnich kilku latach. Są to osoby z największą otwartością na inwestycje, a głównym kanałem kontaktu z opiekunem jest dla nich telefon lub platformy online. Jednocześnie mocno liczą one na proaktywne podejście swojego opiekuna. Generalnie klienci są dziś bardziej otwarci na elektroniczne kanały obsługi. Ponad 90 proc. tych zamożnych korzysta z platformy elektronicznej.

Dlaczego warto zdecydować się na usługi bankowości prywatnej?

W ostatnich latach mieliśmy do czynienia z wieloma bezprecedensowymi sytuacjami, które wywoływały turbulencje w gospodarkach całego świata. W takich momentach potrzebna jest wiedza i ekspertyza, na której klienci mogą polegać. W Citi Handlowy pomagamy zarządzać majątkiem od 30 lat, kiedy jako pierwszy bank w Polsce zaoferowaliśmy usługi bankowości prywatnej. Wielu klientów jest z nami od samego początku i ma do nas zaufanie. Czerpiemy z doświadczenia jednej z największych instytucji na świecie, jaką jest Citi. Wiemy, że zamożni klienci bardzo to doceniają.

Bankowość prywatna w Citi Handlowy, poza ofertą indywidualnie dobranych rozwiązań inwestycyjnych, to przede wszystkim obsługa i serwis na najwyższym poziomie. Nasi klienci oprócz doświadczonego opiekuna mogą skorzystać ze wsparcia doradcy inwestycyjnego, dealera walutowego, maklera, doradcy ubezpieczeniowego, hipotecznego, a także skorzystać ze wsparcia w sukcesji majątku. Potwierdzeniem zaufania jest liczba poleconych klientów w każdym miesiącu.

Jakie usługi są obecnie najbardziej pożądane przez klientów bankowości prywatnej w Polsce?

Citi Handlowy wyznacza trendy w zarządzaniu majątkiem w Polsce. Mamy doświadczenie w świadczeniu profesjonalnej usługi doradztwa inwestycyjnego, byliśmy jednym z pierwszych podmiotów wprowadzających tę usługę na rynek 12 lat temu. Dla naszych klientów tworzymy globalnie zdywersyfikowane portfele inwestycyjne, dopasowane do ich preferencji oraz profilu ryzyka.

Istnieje też możliwość bezpośredniego spotkania i konsultacji ze specjalistami z Biura Doradztwa i Funduszy Inwestycyjnych, posiadającymi licencję doradcy inwestycyjnego, maklera papierów wartościowych bądź prestiżowy certyfikat CFA. Dodatkowo świadczymy modelową usługę doradztwa inwestycyjnego w Departamencie Maklerskim Banku Handlowego (DMBH). Klient może mieć także opiekuna – maklera papierów wartościowych – oraz dostęp do pokrycia analitycznego największych globalnych spółek z USA i Europy.

Warto podkreślić, że w ubiegłym roku rozszerzyliśmy naszą ofertę o fundacje rodzinne, które chcą gromadzić majątek i jednocześnie rozwijać firmę.

Jakie są główne wyzwania dla rozwoju bankowości prywatnej w Polsce?

Rozwój sztucznej inteligencji stawia przed bankami bardzo duże wyzwania, zarówno po stronie technologicznej, regulacyjnej czy strategicznej, jak i oczekiwań samych klientów. Dzięki temu sektor bankowy podlega ciągłej ewolucji. Myślę, że dla segmentu bankowości prywatnej niezwykle istotne jest ustalenie, jaki wpływ może mieć sztuczna inteligencja na procesy obsługi klienta i dostępności usług przy jednoczesnym zapewnianiu bezpieczeństwa i prywatności danych klientów.

Konto Osobiste Citigold Private Client to rachunek płatniczy. Oferta "Wybieram Citigold Private Client. Konto z Lokatą 6,5% - edycja III" jest dostępna dla 300 pierwszych Klientów, którzy do 20 sierpnia 2024 r. zawrą z Bankiem Umowę Produktów Depozytowych, otworzą na jej podstawie Konto Osobiste typu Citigold Private Client i spełnią warunki opisane w Regulaminie Oferty. Oferta skierowana jest do nowych Klientów, którzy najpóźniej do końca pierwszego miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu otwarcia Konta, uzyskają na rachunkach oferowanych przez Bank saldo dzienne środków na poziomie co najmniej 4 200 000 zł. Oferta nie jest dostępna dla osób, które po 30 czerwca 2022 r. posiadały w Banku konto osobiste lub oszczędnościowe. Szczegółowe warunki otrzymania nagród z pełną listą wyłączeń zawarte są w Regulaminie Oferty dostępnym na stronie Banku w zakładce dokumenty. Szczegółowe informacje na temat opłat i prowizji dla Kont Osobistych typu Citigold i Citigold Private Client są dostępne w Tabeli Opłat i Prowizji: Konta oraz kredyt w rachunku płatniczym Linia Kredytowa dla Klientów indywidualnych na stronie Banku w zakładce dokumenty. Bank informuje, że oferty na takich samych lub podobnych warunkach mogą się powtarzać w przyszłości.

Bank świadczy usługę doradztwa inwestycyjnego wyłącznie Klientom, którzy zawarli z Bankiem umowę o świadczenie tej usługi oraz w zakresie produktów objętych tą umową (jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych otwartych, obligacje strukturyzowane). Niniejszy materiał został wydany jedynie w celach informacyjnych i nie jest ofertą ani zachętą do dokonywania transakcji kupna lub sprzedaży papierów wartościowych lub innych instrumentów finansowych. Produkty są obarczone ryzykiem inwestycyjnym włącznie z możliwością utraty zainwestowanego kapitału. Klient podejmując decyzję o zakupie lub sprzedaży produktu inwestycyjnego, powinien wziąć pod uwagę występowanie ryzyka, które wiąże się z podjęciem decyzji inwestycyjnej, a w szczególności możliwość zmiany ceny instrumentów finansowych będących przedmiotem tej decyzji wbrew oczekiwaniom Klienta i w związku z tym nieuzyskania założonych przez Klienta zysków.

Bank Handlowy w Warszawie S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Senatorska 16, 00-923 Warszawa, zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr. KRS 000 0001538; NIP: 526-030-02-91; wysokość kapitału zakładowego wynosi 522.638.400 złotych; kapitał został w pełni opłacony.

Płatna współpraca z Bank Handlowy w Warszawie

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl