Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany przez PAP MediaRoom

Karpacz’23: Polregio stawia na automatyzację procesu sprzedaży biletów

Podziel się:

Spółka Polregio stawia na udoskonalanie kanałów sprzedaży biletów. "Będziemy zwiększać liczbę urządzeń samoobsługowych, aby wyjść naprzeciw rosnącym oczekiwaniom pasażerów" – zapowiedział podczas XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu prezes Polregio S.A. Adam Pawlik.

Karpacz’23: Polregio stawia na automatyzację procesu sprzedaży biletów
PAP/Kadr z filmu (materiały partnera)

Prezes Pawlik podkreślił, że w ostatnich miesiącach spółka notuje bardzo dobre wyniki, jeśli chodzi o liczbę obsługiwanych klientów. "Szacujemy, że na koniec 2023 r. Polregio obsłuży ok. 100 mln pasażerów i będzie to rekordowy wynik w historii naszej spółki" – zadeklarował.

Prezes Polregio przede wszystkim zwracał jednak uwagę na dynamicznie rosnącą sprzedaż z wykorzystaniem nowych technologii i kanałów zdalnych. W ostatnich trzech latach spółka trzykrotnie zwiększyła liczbę biletów sprzedawanych w kanałach elektronicznych.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów jesienią 2022 r. Polregio wprowadziło na rynek videomaty, które łączą możliwości biletomatu z funkcjonalnością tradycyjnej kasy biletowej. "Videomaty na tyle spodobały się naszym klientom, że w tej chwili kupujemy kolejnych kilkanaście sztuk tych urządzeń, z czego większość stanie w woj. pomorskim, a część również w lubelskim i wielkopolskim" – powiedział Adam Pawlik.

Zobacz także: Karpacz’23: Polregio stawia na automatyzację procesu sprzedaży biletów

W videomatach są sprzedawane też bilety innych przewoźników kolejowych, jak również tzw. oferty zintegrowane, czyli wspólne bilety na pociąg regionalny, tramwaj czy autobus dowożący do dworca z pobliskich miejscowości.

Tego typu łączone oferty to istotny element walki ze zjawiskiem wykluczenia komunikacyjnego. Marcel Klinowski, wiceprezes zarządu Polregio S.A. podkreślał, że w ramach przeciwdziałania temu zjawisku, spółka pracuje także nad większą integracją taryfową również z innymi środkami transportu.

"Pracujemy nad założeniami całego, nowego systemu sprzedaży biletów. Oceniamy, że pierwsze efekty będą widoczne pod koniec przyszłego roku, a cały projekt – z niezbędną infrastrukturą informatyczną – będzie zrealizowany w ciągu najbliższych dwóch lat" – zapowiedział Marcel Klinowski.

Dzięki temu spółka Polregio będzie miała o wiele większą elastyczność w tworzeniu ofert, w tym również ofert łączących różne środki transportu. "Natomiast dzięki obniżeniu kosztów samego systemu będziemy mogli wprowadzać jeszcze bardziej atrakcyjne cenowo rozwiązania dla naszych pasażerów" – zapewnił wiceprezes Klinowski.

Polregio jest największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, zatrzymuje się na prawie 1,9 tys. przystanków, docierając w ten sposób do największej liczby miejsc w Polsce spośród wszystkich przewoźników. Od najbliższego rozkładu jazdy, czyli najpóźniej od grudnia 2023 r. pociągi Polregio dojadą do kolejnych miast, m.in. w ramach Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej (łącząc Rzeszów z lotniskiem w Jasionce) czy w pierwszym etapie tworzenia Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Forum Ekonomiczne w Karpaczu jest największą konferencją gospodarczo-polityczną w Europie Środkowej i Wschodniej i miejscem, w którym od ponad 30 lat spotykają się ze sobą osoby o decydującym wpływie na losy Polski, Europy i Świata. W tegorocznej XXXII edycji (5-7 września 2023), której hasło przewodnie to "Nowe Wartości Starego Kontynentu – Europa u progu zmian" bierze udział ponad 5 tysięcy uczestników z Europy, USA, Azji i Afryki.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl