Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Maciej Sierpień
|
Płatna współpraca z Allegro

Kupują teraz, płacą później. Polacy coraz chętniej korzystają z odroczonych płatności

Podziel się:

Płatności odroczone zyskują kolejnych klientów. Potwierdza to usługa najpopularniejszej platformy zakupowej w Polsce – Allegro Pay, która ma już ponad 2 mln użytkowników. Tylko w I kw. tego roku wartość transakcji przekroczyła 2 mld zł.

Kupują teraz, płacą później. Polacy coraz chętniej korzystają z odroczonych płatności
(materiały partnera)

Płatności odroczone są obecne w Polsce co najmniej od dekady, ale dopiero w ostatnich 2-3 latach obserwujemy ich dynamiczny rozwój. Wpływ na to mają m.in. stale rosnąca liczba osób kupujących w internecie (według raportu Gemius 2023 w sieci zakupy robi już ok. 23 mln Polaków) oraz zmieniające się preferencje konsumentów. Jesteśmy coraz bardziej świadomymi klientami, a co za tym idzie – nie obawiamy się korzystać z nowych narzędzi oferowanych przez sklepy i platformy internetowe.

Odroczenie płatności na Allegro do 30 dni

Wzrost zainteresowania odroczonymi płatnościami potwierdzają dane udostępnione przez największy polski marketplace i jeden z największych w Europie – Allegro. Uruchomiona przez platformę trzy lata temu usługa Allegro Pay ma już ponad 2 mln użytkowników, z których blisko 90 proc. dokonało transakcji za jej pośrednictwem. Tylko w pierwszym kwartale tego roku Allegro Pay udzieliło konsumentom finansowania na kwotę 2,1 mld zł, co stanowiło ponad 14 proc. wartości sprzedaży na Allegro. Usługa zapewnia dostęp do finansowania zakupów na platformie bez konieczności uruchamiania zewnętrznych źródeł.

Jak działa Allegro Pay? Klient otrzymuje dopasowany do swoich możliwości finansowych limit środków. Obecnie jego maksymalna wysokość wynosi 4200 zł na start (minimalna to 300 zł). Usługa umożliwia odroczenia płatności za dany produkt do 30 dni lub podzielenie płatności za zakup od 200 zł na wygodne raty: 2, 3, 5, 10, 20, a od 1 lipca także na 30 rat w przypadku zakupu powyżej 1000 zł.

- Allegro Pay znosi popularne bariery związane z zakupami online. Osoby korzystające z naszej usługi doceniają przede wszystkim bezpieczeństwo transakcji, możliwość sprawdzenia produktów w domu i podjęcia odpowiednich decyzji w kontekście zarządzania budżetem domowym. Co więcej, usługa wspiera bardzo różne potrzeby zakupowe klientów Allegro, umożliwiając finansowanie zarówno codziennych zakupów, jak i tych okazjonalnych, które pojawiają się w okresach zwiększonych wydatków – przyznaje Rafał Czernik, VP Financial Services w Allegro.

I dodaje: - To właśnie zapewnienie bezpiecznych metod finansowania jest kluczowe, by wspierać różnorodne misje zakupowe naszych klientów i budować pozytywne doświadczenia z naszą platformą, umożliwiając jednocześnie jej dalszy rozwój.

Klienci zadowoleni z Allegro Pay

Allegro Pay można aktywować bezpłatnie, wypełniając prosty wniosek na stronie platformy. Po ocenie zdolności kredytowej klient otrzymuje informację o wysokości przyznanych środków. Po aktywacji usługi może swobodnie dodawać produkty do koszyka i finansować je przez Allegro Pay. Wszystkie informacje o zakupach i spłatach dostępne są w jednym miejscu ⎼ w panelu użytkownika. Platforma zapewnia także powiadomienia przypominające o zbliżających się terminach spłat, dbając jednocześnie o wygodę i bezpieczeństwo kupujących.

O zadowoleniu klientów korzystających z usługi świadczy m.in. wysoki wskaźnik NPS (net promoter score, czyli wskaźnik rekomendacji netto), który wynosi 94. Inaczej mówiąc, aż 94 proc. konsumentów chce polecić ją znajomym. Co więcej, z Allegro Pay klienci zwiększyli swoje zakupy o 35 proc. w porównaniu do okresu sprzed wdrożenia tego rozwiązania.

- Jesteśmy szczególnie dumni z zaufania, jakim obdarzyli nas klienci. Jego fundamentem jest bezpieczeństwo naszej usługi. Komfort korzystania z Allegro Pay idzie w parze z troską o ochronę klientów. Efektem takiego podejścia jest bardzo niski poziom ryzyka kredytowego naszego portfela, który jest niższy niż w sektorze bankowym, na co wskazują także analizy zewnętrzne, w tym Biura Informacji Kredytowej – zaznacza Rafał Czernik.

Kim jest statystyczny użytkownik Allegro Pay? Jak wynika z danych platformy, to klient w przedziale wiekowym 30-49 lat (średni wiek to ok. 40 lat). Osoby korzystające z usługi cenią sobie stabilność finansową i częściej niż inni kupujący na Allegro deklarują systematyczne gromadzenie oszczędności. Klientów Allegro Pay cechuje też biegłość w korzystaniu z produktów finansowych.

Usługa Allegro Pay jest w całości oparta na modelu umowy o kredyt konsumencki, co oznacza, że każdy zakup wiąże się z zawarciem przez klienta tego rodzaju umowy. Usługa spełnia wszystkie wymogi prawne, w tym m.in. ustawy o kredycie konsumenckim (dotyczy to także zmian wprowadzonych tzw. ustawą antylichwiarską), przepisów mających na celu ograniczanie niektórych skutków kradzieży tożsamości (rejestr zastrzeżeń PESEL) oraz przepisów dotyczących rozwoju rynku finansowego oraz ochrony inwestorów na tym rynku (tzw. ustawa "warzywniak"). Platforma podkreśla, że Allegro Pay dąży również do wypracowywania rozwiązań kreujących wysokie standardy rynkowe w zakresie ochrony praw konsumentów, w tym rzetelnego i przejrzystego informowania klientów o usłudze.

Więcej informacji o Allegro Pay można znaleźć na stronie Allegro.

Płatna współpraca z Allegro

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.