Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Łukasz Witczyk
Łukasz Witczyk
|
aktualizacja

Lojalność pracownika. Czym jest? Dlaczego warto być lojalnym?

0
Podziel się:

Lojalność pracownika to bardzo ważna cecha, która ceniona jest przez pracodawców. Czym jest lojalność pracownika?

Lojalność pracownika. Czym jest? Dlaczego warto być lojalnym?
Lojalność pracownika. Czym jest? (pixabay.com)

Lojalność pracownika. Czym jest?

Zgodnie ze słownikową definicją lojalność to rzetelność, uczciwość w relacjach z innymi ludźmi. Czasami w drogę lojalności wchodzi szczerość. Dla ekspertów zajmujących się rynkiem pracy, lojalność to obok odpowiedzialności, solidarności i zaufania najważniejsze cechy, które mogą świadczyć o tym, że pracownik należycie będzie wykonywał swoje obowiązki.

Na czym polega lojalność? Lojalny pracownik to taki, który uczciwie i rzetelnie zastosuje się do zapisanych norm obowiązujących w przedsiębiorstwie. Do tego wywiąże się z ustaleń z pracodawcą i sumiennie oraz starannie wykona swoje obowiązki. Cechą charakterystyczną jest także przestrzeganie zasad ustalonych w Kodeksie pracy czy zakładowych regulaminach.

Lojalność pracownika. Dlaczego warto być lojalnym?

Lojalność pracownika to cecha pożądana przez pracodawców w procesie rekrutacji. Oczywiście trudno ocenić, czy pracownik będzie lojalny wobec swojego pracodawcy. Lojalność przekłada się na relacje w grupie i wpływa na jakość wykonywanych obowiązków. To klucz do sukcesu przedsiębiorstwa.

Znaczenie ma to, czy nowy pracownik firmy identyfikuje się z wartościami firmy i celami, jakie obiera. Lojalny pracownik jest zaangażowany w rozwój przedsiębiorstwa i chce osiągać z nim jak najlepsze wyniki. W tym widzi drogę swojego samorozwoju. Dlatego takich pracowników bardziej cenią pracodawcy. Lojalni pracownicy szybciej mogą dostać awans. Osoba lojalna włącza się w działania przedsiębiorstwa i w efektywny sposób wykorzystuje swoje umiejętności i kompetencje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)