Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

LOT rozbudowuje się w Budapeszcie. Może przejąć trasy po węgierskich liniach

5
Podziel się:

Budapeszt stanie się drugą, po Okęciu, bazą LOT-u. Przewoźnik będzie konkurował z rynkowymi gigantami, ale ma szansę na zagospodarowanie transportowej niszy, która została po dawnych węgierskich liniach - pisze portal pasażer.com.

LOT rozbudowuje się w Budapeszcie.
LOT rozbudowuje się w Budapeszcie. (Wikimedia Commons CC BY-SA)

LOT z Budapesztu lata do Nowego Jorku-JFK, Chicago, Londynu-City i Krakowa. Jesienią uruchomi połączenie do Seulu, a wiosną przyszłego roku do Belgradu, Bukaresztu, Brukseli, Pragi, Sofii i Stuttgartu.

O połączenia długodystansowe polskiemu przewoźnikowi będzie trudno walczyć. Rozbudowa takiej siatki wymaga rozwiniętej sieci połączeń krótko- i średniodystansowych, która dopiero będzie powstawać.

Z powodzeniem może jednak podjąć walkę o pasażerów na trasach krótkich i średnich. Tych, które zostały po węgierskich liniach lotniczych Malév, nieistniejących od 2012 roku - analizuje portal pasażer.com.

Zobacz także: Oglądaj też: Jak motywować pracowników? Może lot prywatnym samolotem z prezesem

Do zagospodarowania są m.in. trasy do Belgradu, Skopje, Sarajewa, Sofii. Trasy krótkie i średnie, na których LOT będzie mógł powalczyć o klienta, to również Split, Bejrut czy Odessa.

Szansą może być też kierunek Budapeszt - Zagrzeb. Linie Malév latały na tej trasie średnio 13 razy w tygodniu. Obecnie, w chorwackim porcie LOT jest na 7 miejscu, pod względem ofert przewoźników.

Budując swoje centrum w Budapeszcie LOT będzie rywalizował m.in. z Wizzairem i Ryanairem. Decyzja o budowie nowego hubu jest podyktowana przede wszystkim logistyką - w głównej bazie, na Okęciu, kończy się miejsce.

Szansą na rozwiązanie tego problemu jest m.in. budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jednak, mimo tych planów, władze LOTu deklarują, że chcą w Budapeszcie zostać na stałe.

- Nie zamierzamy opuścić Budapesztu po otwarciu CPK. Byłaby to piramidalna głupota zbudować komuś sieć i później ją opuścić - powiedział prezes LOT Rafał Milczarski, podczas ogłoszenia planów ekspansji na węgierski rynek.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
WYRÓŻNIONE
Pawel
5 lata temu
Lot buduje inne połączenia, ok ale może warto pochylić nad tymi z Warszawy gdzie wspomaga się air Belgium aby wykonać swoje loty do NYC. Reklamuje jako loty dremlinerem a operacja jest wykonana starym airbusem. Dodatkowo te opóźnienia notoryczne.... Od Maja lot z NYC do WAW nie mogę uzyskać od LOTu faktycznej godziny dotarcia na lotnisko, oszukują i nie odpowiadają wprost, uciekają od pełnej kwoty odszkodowania jaka się należy za opóźnienia. Zacznijcie od obsługi klienta i rozwiązywania problemow, terminowych odpowiedzi i zwyczajowej kultury, pasażer skazany na Lot..... pozdrawiam
Robcio
5 lata temu
Ekspansja ala Orlen. Najpierw kupimy jakiegoś zbuka a potem Polski podatnik zapłaci za sny o potędze jego chorych elit.
Lomion
5 lata temu
Na Okęciu kończy się miejsce, właściciel LOTu nie chce się zgodzić na rozbudowę Modlina, a latać na preferowanym przez właściciela lotnisko w Radomiu jakoś LOT nie chce, bo chętnych brak. I tak koło się zamyka...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (5)
Pawel
5 lata temu
Lot buduje inne połączenia, ok ale może warto pochylić nad tymi z Warszawy gdzie wspomaga się air Belgium aby wykonać swoje loty do NYC. Reklamuje jako loty dremlinerem a operacja jest wykonana starym airbusem. Dodatkowo te opóźnienia notoryczne.... Od Maja lot z NYC do WAW nie mogę uzyskać od LOTu faktycznej godziny dotarcia na lotnisko, oszukują i nie odpowiadają wprost, uciekają od pełnej kwoty odszkodowania jaka się należy za opóźnienia. Zacznijcie od obsługi klienta i rozwiązywania problemow, terminowych odpowiedzi i zwyczajowej kultury, pasażer skazany na Lot..... pozdrawiam
Robcio
5 lata temu
Ekspansja ala Orlen. Najpierw kupimy jakiegoś zbuka a potem Polski podatnik zapłaci za sny o potędze jego chorych elit.
Lomion
5 lata temu
Na Okęciu kończy się miejsce, właściciel LOTu nie chce się zgodzić na rozbudowę Modlina, a latać na preferowanym przez właściciela lotnisko w Radomiu jakoś LOT nie chce, bo chętnych brak. I tak koło się zamyka...
bilety za dar...
5 lata temu
pisowcy tak lubią węgry to może by powsiadali w te samoloty i polecieli w jedną stronę niszczyć tamten kraj a naszą Ojczyznę zostawili by w spokoju i przestali doić!!!!!!
cepelia
5 lata temu
A gdzie szacunki dochodowości? ... oby to nie była (jak zwykle) jazda z górki z klapkami na oczach ... podatnik zapłaci ... jak zwykle ... Przynajmniej teraz wiadomo po co jest ten CPK, PiSowscy bonzowie już nie mieszczą się na istniejących lotniskach