Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Wojciech Grzesiak
|
Płatna współpraca z marką Mazda

Mazda CX-60: luksus i innowacja w jednym. Zjedź z utartych ścieżek

Podziel się:

Unikalne podejście do projektowania samochodów i połączenie innowacyjnych technologii z wielowiekową tradycją – to właśnie Mazda CX-60. To japoński SUV klasy premium, który rzuca rękawice pozostałym graczom tego segmentu. Dyskretnie łączy dynamikę z elegancją i wyróżnia się z tłumu, ale unika przy tym zbędnego rozgłosu. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią podążać za tłumem – sami są jego liderami. Co oferuje Mazda CX-60?

Mazda CX-60: luksus i innowacja w jednym. Zjedź z utartych ścieżek
Mazda CX-60 łączy elegancję i zwierzęcą dynamikę (materiały partnera)

W 2010 r. Mazda zaprezentowała innowacyjną filozofię projektową KODO – Dusza Ruchu, która zamyka ruch w dynamicznych kształtach samochodu. Mistrzowie japońskiego rzemiosła zwani Takumi od ponad 20 lat doskonalą swoje umiejętności, wzorując się na świecie dzikich zwierząt i jego temperamencie.

W każdym kształcie mistrzowie Takumi zostawiają cząstkę swojej duszy, dlatego Mazda CX-60 to samochód skoncentrowany na kierowcy i pasażerach. W jej przypadku filozofia projektowa Mazdy znajduje swoje odzwierciedlenie w muskularnej i potężnej sylwetce, która jest wprawiana w ruch dzięki smukłym przetłoczeniom.

Imponujące osiągi

Wiodącym napędem Mazdy CX-60 jest hybryda plug-in 2.5 e-SKYACTIV PHEV o łącznej mocy 327 KM i napędem na wszystkie koła. Już w otwierającym ofertę wariancie Prime-Line samochód ma dodatkowo tryb Off-Road, który zachęca do zjechania z utartych szlaków. Natomiast tryb w pełni elektryczny pozwala przejechać do 64 km (WLTP).

W ofercie jest też miękka hybryda z silnikiem wysokoprężnym 3.3 e-SKYACTIV D o mocy 200 KM z napędem na tylną oś lub o mocy 254 KM z napędem na wszystkie koła. Zastosowane w nim innowacyjne rozwiązania sprawiają, że średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 5 l na 100 km (wartość uśredniona WLTP). Dzięki technologii miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid auto jest bardziej przyjazne dla środowiska niż klasyczne SUV-y z silnikiem Diesla.

Inteligentne rozwiązania

Mazda CX-60 oferuje szereg technologii, które dbają o bezpieczeństwo kierowcy i poprawiają komfort jazdy. Są to m.in. adaptacyjny tempomat z asystentem wolnej jazdy w ruchu ulicznym, system inteligentnego wspomagania hamowania, który pomaga zapobiegać kolizjom drogowym i w razie braku reakcji ze strony kierowcy może uruchomić układ hamulcowy. Nie zabrakło też systemu monitorowania martwego pola i kamery cofania.

Rozrywkę i bezbłędne doprowadzenie do celu zapewnia ekran 12,3" z bezprzewodową obsługą Apple CarPlay i Android Auto oraz systemem nawigacji Mazdy. Z kolei dwustrefowa klimatyzacja automatyczna zadba o odpowiednią temperaturę w trakcie podróży.

Zachwycające wnętrze

Przy projektowaniu i wykończeniu wnętrz Mazda wykorzystuje technikę Shibori, która ma wielowiekową tradycję i polega na łączeniu i farbowaniu tkanin. Z łatwością można dopasować wnętrze do własnych preferencji. W wariancie Takumi wentylowane fotele wykończono białą skórą Nappa i połączono ją z gustownymi, przykuwającymi wzrok detalami. Nawet pilot służący do otwierania drzwi może być wyjątkowy, bo w kolorze nadwozia Twojego samochodu.

Mazda CX-60 dopasowuje się do kierowcy. System oparty o wewnętrzną kamerę zaproponuje ustawienia optymalne dla postury kierowcy i zapamiętuje je. System personalizacji rozpoznaje twarz użytkownika i zapamiętuje ponad 250 wprowadzonych wcześniej preferencji kierowcy, a wśród nich są nawet ustawienia systemu nagłośnienia i klimatyzacji.

Elegancka i dynamiczna sylwetka, bogate wyposażenie standardowe i opcjonalne, luksusowe wykończenie wnętrza oraz nowoczesne i dynamiczne napędy – to wszystko sprawia, że Mazda CX-60 skutecznie stawia wyzwanie markom premium. To wybór dla tych, którzy chcą zerwać ze schematami i podążyć własną drogą.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Płatna współpraca z marką Mazda

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl