Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Metro w drugim polskim mieście? Czekają na kluczową decyzję

8
Podziel się:

Urząd Miasta Krakowa przekazał do samorządowego kolegium odwoławczego dokumentację konieczną do wydania decyzji środowiskowej, potrzebnej do ogłoszenia przetargu na prace projektowe i budowlane metra. Przygotowanie decyzji zajmie kolegium kilka miesięcy.

Metro w drugim polskim mieście? Czekają na kluczową decyzję
Kraków będzie miał metro? Czeka na kluczową decyzję (Adobe Stock, Sergey)

- Jesteśmy o krok bliżej budowy metra w Krakowie. Przygotowanie decyzji środowiskowej jest najistotniejszym i najbardziej czasochłonnym etapem - poinformował prezydent Krakowa Aleksander Miszalski.

Metro w Krakowie. Czekają na kluczową decyzję

W przyszłym roku miasto zamierza wybrać wykonawcę dla pierwszego, 6-kilomentrowego odcinka metra na linii wschód-zachód. Koszty jego budowy – ok. 3 mld zł – pokryją środki z budżetu państwa, funduszy unijnych i miasta.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Odkrycie w cichej wiosce na Podlasiu. Zatrzymano obywateli Meksyku

Trasa pierwszego odcinka metra powiedzie od skrzyżowania ulic Reymonta i Piastowskiej do rejonu ronda Młyńskiego, gdzie obecnie trwa budowa linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST IV). Najważniejszymi punktami przesiadkowymi będą trzy stacje w centrum miasta: w pobliżu dworca głównego, teatru Bagatela i ronda Mogilskiego.

Chcą zbudować 22-kilometrową trasę

Miszalski przekazał także, że w przyszłym tygodniu w urzędzie miasta zacznie działać wyspecjalizowane biuro ds. metra w Wydziale Strategii, Planowania i Monitorowania Inwestycji. - Zajmie się wyłącznie przygotowaniem najważniejszej inwestycji dla Krakowa w najbliższych latach - podkreślił prezydent.

We wrześniu prezydent Krakowa powołał radę naukowo-techniczną ds. budowy metra. 20-osobowe gremium będzie pełnić kluczową rolę w podejmowaniu decyzji związanych z planowaniem i budową podziemnego systemu transportowego.

Premetro lub metro w Krakowie ma połączyć Wzgórza Krzesławickie z rejonem ul. Jasnogórskiej w Bronowicach. Według założeń jego 22-kilometrowa trasa pobiegnie częściowo tunelami, a częściowo przez estakadę, zatrzymując się w sumie na 32 stacjach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
informator
2 godz. temu
6 mld zł. Na tyle jest obecnie zadłużone miasto Kraków
alex
3 godz. temu
Brawo Krakusy i nie dajcie sobie wmówić, że to megalomania. Pozdrawia Warszawiak.
Adler
1 godz. temu
Czyli jak zbudują ten kanał to już całkiem wyłączą miasto z ruchu samochodowego? Kraków to już od dawna stan umysłu
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
miastowy
13 min. temu
Na tej wiosce to raczej paśniki z owsem trza wystawić.
niedoczekanie
17 min. temu
Metra się wieśkom zachciało....
dno
27 min. temu
Po co metro na wsi ? Kto ma takie pomysły
Adler
1 godz. temu
Czyli jak zbudują ten kanał to już całkiem wyłączą miasto z ruchu samochodowego? Kraków to już od dawna stan umysłu
Jazda
1 godz. temu
Brawo Kraków!! Oby tak dalej. Wasze miasto potrzebuje metra jak tlenu. Ale osobiście uważam, że powinno to być klasyczne metro, pod ziemią, bez kombinacji z premetrem, bo różnica w długości składów jest ogromna: najdłuższy krakowski tramwaj ma prawie 43 m, a najdłuższy skład metra w Warszawie prawie 120m!!!! Wiadomo, że dla Krakowa skład może być krótszy, ale i tak różnica w ilości osób możliwych do przewiezenia jednym tramwajem a jednym składem metra będzie ogromna.