Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Na taksówkę długo poczekasz. Wielka skala odejść z branży

39
Podziel się:

Od września zamówienie przejazdu taksówką będzie wyjątkowo trudne, bo z rynku już zniknął co trzeci kierowca. Czas oczekiwania na kurs wzrósł nawet o 60 proc., a ceny skoczyły o jedną piątą - czytamy w środowym wydaniu "Rzeczpospolitej". Wszystko z powodu zmian w przepisach.

Na taksówkę długo poczekasz. Wielka skala odejść z branży
Od września zamówienie przejazdu taksówką będzie wyjątkowo trudne (PAP, Szymon Pulcyn)

Pandemia przetrzebiła szeregi tradycyjnych taksówkarzy, a teraz - po wprowadzeniu obowiązku posiadania polskiego prawa jazdyrezygnuje wielu obcokrajowców stanowiących motor napędowy firm świadczących usługi przewozu osób przez aplikację. Eksperci twierdzą, że konsekwencje pasażerowie odczują już od września, gdy zakończy się martwy dla taxi okres wakacyjny - informuje dziennik.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Przypadki napaści seksualnej w "taksówkach na aplikację". Ofiar jest coraz więcej. "Skandal!"

Od początku 2024 r., jak wskazuje, biznes w tej branży zawiesiło 2455 firm, głównie jednoosobowych działalności - wynika z najnowszych danych Dun & Bradstreet (DNB). Prawie 600 kolejnych zlikwidowano.

Tomasz Starzyk, ekspert DNB, wskazuje, że od początku czerwca do 14 sierpnia z rejestrów zniknęło ponad 200 taksówek.

To wróży potężne braki po stronie podaży. Mniejsze i większe kłopoty w tym roku ma ponad 3 tys. firm taksówkowych, głównie jednoosobowych działalności gospodarczych - mówi Starzyk.

A to tylko, jak zaznacza, wierzchołek góry lodowej. - Wielu kierowców taxi, zwłaszcza jeżdżących z aplikacją Uber, Bolt czy FreeNow, nie ma własnej działalności i pracuje na różnych umowach. Skala odejść z branży może być więc dużo większa niż pokazują dane DNB. Firmy z tego sektora szacują, że zmiana prawa wyeliminowała 30 proc. kierowców - podkreśla ekspert w rozmowie z "Rz".

- Kiedy w czerwcu tego roku zmieniono przepisy, wprowadzając obowiązek posiadania polskiego prawa jazdy przez wszystkich kierowców świadczących usługi przewozowe, rynek drżał na myśl o konsekwencjach - zauważa Łukasz Witkowski, współzałożyciel Natviol, aplikacji rozliczeniowej dla kierowców i kurierów, cytowany przez gazetę. - I obawy się potwierdzają: problemy z dostępnością taksówek są ogromne - wskazuje "Rz".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(39)
Ideologia
2 dni temu
Monopol a cena w górę?
tak to wygląd...
2 dni temu
rezygnują ci obcokrajowcy którzy mają prawka tylko na kozę a na samochody to lewizna więc bardzo dobrze
sam
2 dni temu
w czym problem? moga sami przejsc do bolta albo ubera
d3v
2 dni temu
proszę brać przykład z Duńczyków. Aby zostać taksówkarzem w Danii trzeba znać komunikatywny język duński i zdać egzamin. Nie ma żadnych uberów itp a zawód taksówkarza jest tam bardzo prestiżowy. Niestety ceny przejazdów również :)
Demon
2 dni temu
I bardzo dobrze. Za dużo tych wszystkich uberow i innych. To tak jak z żabką. Ktoś pracuje tutaj, bazuje na infrastrukturze tutaj a pieniądze wysysa zagraniczna korporacja. Szkoda że Polacy tak lekką ręką wyrzucają pieniądze w błoto korzystając z takich usług.
...
Następna strona