Odcinek według planu ma liczyć około 120 km. Przetarg ma być podzielony na trzy części. Pierwsza to odcinki o łącznej długości około 44 km. Mowa tu o trasie od węzła Piaski Wschód do Łopiennika oraz dalej - od węzła Krasnystaw Północ, przez Izbicę aż do Zamościa.
Drugi odcinek jest nieco dłuższy, bo liczy ponad 54 km. Obejmuje trasę z Zamościa do Tomaszowa Lubelskiego, obwodnicę Tomaszowa oraz trasę na południe - do granicy z Ukrainą w Hrebennem.
"Na te wszystkie odcinki wyłonieni w przetargu wykonawcy będą opracowywać koncepcję programową czyli dokumentację pokazującą bardziej szczegółowe rozwiązania z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego" - poinformowała GDDKiA.
Natomiast trzecia część przetargu jest bardziej skomplikowana. Oprócz koncepcji programowej wykonawca będzie musiał również wykonać studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Od dotychczasowej decyzji środowiskowej wpłynęło odwołanie, więc studium trzeba będzie wykonać jeszcze raz.
Mowa tu o odcinkach pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km).
Trasa S17 na odcinku Piaski-Hrebenne to element drogi łączącej Lublin (a dalej - Warszawę) z polsko-ukraińskim przejściem granicznym. Realizacja tej inwestycji została zaplanowana na lata 2021-2025. Umowy mają zostać podpisane w kwietniu przyszłego roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl