Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Na zakupach wielka zmiana. Dla sieci handlowych to spore wyzwanie

10
Podziel się:

Nad Wisłą przybywa osób chcących zwiększać swoje wydatki. To bardzo dobra wiadomość dla firm, ale też spore wyzwanie dla sieci handlowych, bo Polacy liczą na promocje i okazje w sklepach - czytamy w środowym wydaniu dziennika "Rzeczpospolita".

Na zakupach wielka zmiana. Dla sieci handlowych to spore wyzwanie
Nad Wisłą przybywa osób chcących zwiększać swoje wydatki (East News, ARKADIUSZ ZIOLEK)

Gazeta zauważa, że optymizm zdecydowanie wraca na rynek handlowy, a Polakom rośnie chęć do kupowania. Od stycznia 2024 roku wskaźnik nastrojów konsumenckich utrzymuje się na plusie wynika z badania Consumer Panel Services GfK, które w punktach mierzy nastawienie kupujących.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dwa miliony Polaków żyje w skrajnej biedzie. "My się na to godzimy"

Jak czytamy, w ciągu sześciu miesięcy wskaźnik ten urósł do 3,5 pkt. Dla porównania, w 2019 r., kiedy nastroje były najlepsze, wynosił ok. 7 pkt, a od pandemii do końca 2023 r. był ujemny (co oznacza, że pesymistów było więcej niż optymistów).

Z jednej strony jesteśmy coraz bardziej gotowi na zwiększanie wydatków, ale z drugiej przyzwyczailiśmy się już do wyszukiwania promocji i łowienia okazji w sklepach. A to stanowi spore wyzwanie dla sieci handlowych - powiedział, cytowany w tekście, Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Consumer Panel Services GfK.

Wzrost dochodu rozporządalnego

Z danych tej firmy wynika, że w pierwszym półroczu 2024 r. rynek spożywczy i chemiczny urósł wartościowo o 8 proc., a ilościowo o 6 proc. Do tego 41 proc. Polaków chce wydawać więcej na codzienne zakupy - to o 9 pkt proc. więcej niż rok temu.

- Wzrosty płac, także tej minimalnej, wzrosty w sektorze publicznym - to wszystko powoduje wzrost dochodu rozporządzalnego - wyjaśnił Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w Consumer Panel Services GfK. Dodał, że przy niskiej stopie bezrobocia konsumenci zaczynają czuć się bezpieczniej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(10)
Antek
5 dni temu
Ceny w sklepach są masakrycznie. Kto chodzi na zakupy ten wie, że większości produktów spożywczych ciągle rośnie w górę. Nawet ostatnio zauważyłem duże wzrosty cen masła. Ceny rosną z powodu wzrostu gazu i energii elektrycznej którą płacą zaklady przemysłowe oraz spożywcze. Jeszcze wzrost płacy minimalnej powyższa koszty firmy. Wzrost płacy minimalnej powinieneś iść w parze z wydajnością a nie że spadkiem tej wydajności. Firmy przerzucają wzrosty kosztów energii na konsumentów. Niestety już sufit osiągnęli, gdyż konsumenci ograniczają wydatki na artykuły spożywcze. Można mniej konsumować i żyć wspaniale, gdyż nie wyrzuca się zmarnowanej żywności. Jeszcze te masowe redukcje etatów i zwalnianie pracowników. Przenoszenie produkcji do innych krajów. Nadchodzi recesja a Państwo Polskie nie udźwignie kosztów socjalnych.
Hyzs
5 dni temu
Kto wam płaci za pisanie takich głupot
Viki
6 dni temu
Wydatki rosną na wizyty u prywatnych lekarzy, diagnostykę oraz na lekarstwa. Potem rachunki miesięczne i co zostanie na żywność. Mogą sobie robić promocje, vouchery itd, ale nawet Salomon z pustego nie naleje. Nie zapominajcie o emerytach z niską emeryturą.
vcx
6 dni temu
toz nie beda przeplacac jak moga kupic taniej w markecie bez przesady
Adler
7 dni temu
Tak ludzie w tym kraju marzą tylko o tym jak zwiększać swoje wydatki🤣