Ambicją autora serwisu jest stworzenie miejsca, w którym kształtowałyby się opinie dotyczące zagadnień użyteczności i funkcjonalności polskich serwisów internetowych. Nacisk położony jest na 'przyjazność' - trudne do zdefiniowania pojęcie, które oddaje jednak odczucia większości użytkowników, nieobeznanych z technologicznym żargonem.
Przyjaznyserwis.pl umożliwia zgłaszanie serwisów internetowych do rankingu PRZYJAZNYCH i NIEPRZYJAZNYCH miejsc w naszym internecie. Zgłoszone serwisy można opatrywać komentarzami, można przyznawać im punkty. Formuła jest swobodna, nie zostały przewidziane żadne nagrody ani zachęty dla właścicieli serwisów. W pewnym stopniu wyróżnieni będą tylko zarejestrowani użytkownicy.
Serwis ma służyć także prezentacji subiektywnych poglądów autora na temat użyteczności oraz zbierać najciekawsze materiały i opinie na ten temat. Całkiem niedawno powstała lista dyskusyjna poświęcona zagadnieniom użyteczności. Jest wspólnym dziełem Tomasza Karwatki z firmy Janmedia Interactive oraz Macieja Szymańskiego z PTK Centertel.
http://www.przyjaznyserwis.pl/