Centralny Dom Technologii ma łączyć innowacyjne podmioty i społeczności, pochodzące z różnych grup i aktywne w obszarze nauki, technologii oraz biznesu.
Szkolenia i warsztaty w Centralnym Domu Technologicznym, wspierane przez Żabkę, będą kierowane do bardzo szerokiego grona odbiorców – zarówno do dzieci, młodzieży, nauczycieli, jak i do seniorów.
Prowadzone zajęcia mają wzbudzać pasję i zainteresowanie nowymi technologiami w codziennym życiu, a także uzupełniać wiedzę nabytą w tradycyjnych szkołach oraz pomóc w kreowaniu przyszłości polskich innowacji i gospodarki.
W siedzibie CDT, w Centralnym Domu Towarowym (CeDeT) w Warszawie, poza przestrzenią edukacyjną, znajduje się centrum biznesowo-konferencyjne oraz powierzchnia wystawowa, w której odbywać będą się wystawy tematyczne poświęcone najnowszym technologiom z Polski i ze świata.
Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.
Dlaczego Żabka inwestuje w centrum nauki?
Żabka, to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie sieci handlowych w Polsce. Wspiera rozwój nowych rozwiązań technologicznych, usprawniających funkcjonowanie sklepów, ale również poprawiających komfort życia i codziennych zakupów.
- Aż 70 proc. Polaków używa smartfonów jako podstawowy łącznik ze światem. Obserwując te trendy nie mogliśmy być obojętni na fakt, że konsumenci przechodzą transformację cyfrową. Wiele lat temu uczyniliśmy ją jednym z filarów strategii Żabki. Realizujemy ją w wielu obszarach naszej działalności - od rozwiązań związanych z przetwarzaniem danych, poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesach decyzyjnych, aż po ustalanie asortymentu w każdym z naszych ponad 5700 sklepów - zaznacza Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.
Przy wsparciu globalnych partnerów technologicznych jak Microsoft, Żabka stała się moderatorem rozwoju polskich firm technologicznych i start-upów, łącząc je ze sobą i rozwijając poprzez skalę zlecanych projektów.
Przykładem takiej kooperacji może być aplikacja żappka, która jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji w Polsce, a którą tworzyły m.in. polska firma Synerise oraz światowej rangi firma UENO, z której usług korzystał m.in. Uber. Aplikacja żappka ma już 1,5 mln użytkowników i cały czas jest rozwijana.
Polski ambasador technologiczny
- Występujemy jako ambasador Polski i polskich firm technologicznych w trakcie międzynarodowych wydarzeń poświęconych technologiom. Te polskie firmy technologiczne to drugie oblicze rozwoju cyfrowego Żabki. Pod hasłem „Sklep Jutra” stworzyliśmy projekt angażujący grupę kilkunastu polskich start up’ów i liderów technologicznych i wspólnie pracujemy nad nowoczesnymi rozwiązaniami, które następnie testujemy w Żabce. Jedno z takich rozwiązań będących w trakcie opracowania stanowi prezentowana w Centralnym Domu Technologii samoobsługowa kasa sekundowa oparta na technologii wizualnego rozpoznawania produktów. Jest to prototyp urządzenia opracowanego pod egidą Żabki przez dwie polskie firmy: Plastream oraz NoaTech - ich nazwy odzwierciedlają międzynarodowe ambicje polskich przedsiębiorców – dodał podczas otwarcia Centralnego Domu Technologicznego Tomasz Suchański.
Przestrzeń edukacyjna dla najmłodszych w Centralnym Domu Technologii
Dla dzieci i studentów
Sieć wyjaśnia, że działalność Centralnego Domu Technologicznego wpisuje się w dotychczasowe działania Żabki, która od lat wspiera i realizuje wspólnie ze szkołami i uczelniami wyższymi projekty proedukacyjne.
- Jest zaangażowana m.in. w AI Schools & Academy, w ramach którego wraz z partnerami finansuje nauczanie sztucznej inteligencji w 1500 przedszkolach i szkołach publicznych.
- Zrealizowała również projekt "Ogarnij Big Data z Żabką", w ramach którego studenci poznańskich i wrocławskich uczelni przygotowywali innowacyjne rozwiązania wykorzystujące Big Data, Sztuczną Inteligencję oraz Machine Learning. Zwycięski zespół z Politechniki Wrocławskiej w nagrodę pojechał do Doliny Krzemowej, gdzie odwiedził największe, światowe firmy technologiczne.