Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Pilnie strzeżona tajemnica marek odzieżowych. Tak unikają odpowiedzialności

8
Podziel się:

Aż 89 proc. globalnych marek i sklepów odzieżowych nie ujawnia informacji o wielkości rocznej produkcji, unikając w ten sposób odpowiedzialności m.in. za produkcję nadmiernych ilości ubrań oraz emisję CO2 – wynika z opublikowanego w czwartek rocznego raportu Global Fashion Transparency Index.

Pilnie strzeżona tajemnica marek odzieżowych. Tak unikają odpowiedzialności
Mniej niż połowa marek odzieżowych ujawnia informacje dotyczące tego skąd czerpią energię (Agencja Wyborcza.pl, Agnieszka Sadowska)

Aż 86 proc. firm odzieżowych nie planuje wycofania produkcji z wykorzystywania energii wytwarzanej z węgla, a 94 proc. nie planuje wprowadzenia energii odnawialnej - wynika z dokumentu Fashion Revolution "Co napędza modę?".

Mniej niż połowa (43 proc.) marek jest transparentna i ujawnia informacje dotyczące tego skąd czerpią energię: czy z węgla, gazu czy odnawialnych źródeł energii.

Oznacza to, że zapewnienia marek o produkcji o zerowej emisji mogą być oderwane od rzeczywistości, a to stwarza fałszywe poczucie postępu w stosunku do celów klimatycznych - ostrzegają autorzy raportu.

W rankingu dotyczącego zrównoważonego rozwoju najwyższą punktację zdobyły: Puma (70 proc.), Gucci (74 proc.) i H&M (61 proc.). Wynik dekarbonizacji na poziomie 0 proc. otrzymały w raporcie 32 marki, czyli 13 proc., m.in. DKNY, Max Mara, New Yorker i Reebok. Niską punktację w wysokości 3 proc. uzyskała ekskluzywna marka Dolce&Gabbana.

Zaledwie cztery z 250 marek

Tylko cztery z 250 marek objętych badaniem spełniły cele dotyczące redukcji emisji ustalone dla firm przez Organizację Narodów Zjednoczonych.

Według raportu zachodzące zmiany klimatu mogą w przyszłości kosztować sektor mody prawie 1 mln miejsc pracy. Mimo to tylko siedem marek czyli 3 proc. ujawniło, że wspiera finansowo swoich pracowników w regionach dotkniętych kryzysem klimatycznym.

Autorzy wzywają marki odzieżowe do zainwestowania co najmniej 2 proc. swoich rocznych dochód w energię odnawialną. To zrównoważyłoby energię z paliw kopalnych, która obecnie jest wykorzystywana podczas produkcji.

Dokument pt. "Co napędza modę?" został stworzony przez organizację non-profit Fashion Revolution. Analizie poddano 250 największych modowych marek i sprzedawców detalicznych od Abercrombie & Fitch po Zarę, na podstawie danych udostępnionych publicznie przez firmy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(8)
życzklkwy
3 tyg. temu
aby było ekologicznie ,kobiety powinny w lato chodzić nago .a nie pełno łachów siew wala po chacie.
R. Money
3 tyg. temu
Polecam tanie i praktyczne,ekologiczne worki jutowe dla niej i dla niego na każdą porę roku.
Yyyy
3 tyg. temu
Ubrań produkuje się za dużo, potem te szmaty wyrzuca się na kilogramy. Walczymy z plastikiem a nie walczymy z nadmierną produkcją ubrań? Te ubrania szyja takie brzydkie czasami że aż szkoda materiału
logiczny
3 tyg. temu
Czytajcie prawdziwe wpisy o 🌈🎻-komunizmie tak szybko odchodzą 😘😀 🌈🎻 wolność ala krem o przepraszam Kreml !☝
logiczny
3 tyg. temu
Pilnie ukrywaną tajemnicą jest to, że po co ludziom ubrania jak 🌈🎻-komunizm chce ich z nich wyzwolić a właściwie z wszystkuego ci jeszcze posiadają dla dobra planety rzecz jasna! 😏🌈🎻😎😧