Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

PKP na zakupach. Za 3,4 mld zł kupuje pociągi

12
Podziel się:

Newag zbuduje dla PKP Intercity 35 pociągów hybrydowych, spalinowo-elektrycznych. Przewoźnik podpisał w piątek w tej sprawie umowę o wartości prawie 3,4 mld zł. Będą to pierwsze takie pojazdy w taborze przewoźnika.

PKP na zakupach. Za  3,4 mld zł kupuje pociągi
Newag dostarczy PKP Intercity 35 pociągów (Materiały prasowe)

Newag jako jedyny podmiot złożył ofertę w postępowaniu.

Nowe pociągi PKP

Nowe hybrydowe zespoły trakcyjne zapewnią miejsce dla 178 osób - 154 miejsca w drugiej klasie i 20 w pierwszej. Pojazdy będą wyposażone w cztery miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów. W pojazdach znajdzie się osiem stojaków na rowery. Ponadto, pasażerowie będą mogli skorzystać z oferty gastronomicznej dostępnej z maszyn vendingowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Halo Polacy". Ten kraj to nietypowa mieszanka systemowa. "Można się poczuć jak w Polsce z lat 90."

Wartość kontraktu na 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych z napędem elektrycznym i spalinowym to 3 mld 364 mln 819 tys. 857 zł brutto. Obecnie spółka posiada blisko 90 elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Pociągi będą jeździły w relacjach krajowych w kategorii InterCity, co pozwoli skrócić czas podróży dla pociągów obecnie obsługiwanych przez lokomotywy elektryczne oraz spalinowe.

Oto plany PKP

Do 2030 roku PKP Intercity planuje uruchamiać blisko dwa razy więcej pociągów i zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie. Spółka przyjęła strategię "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji", która zakłada zainwestowanie 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. W 2023 r. przewoźnik przewiózł ponad 68 mln pasażerów, co jest najlepszym wynikiem w historii spółki.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(12)
yuka
2 tyg. temu
Pewnie kupi w Niemczech zadłuży się i zostanie przekazany DB jak większość firm
frfe
2 tyg. temu
Gdzie kupuje? Czyli: czyją gospodarkę wspiera?
Skomentuję
2 tyg. temu
Można też dla wypróbowania kupić kilka składów (lokomotywa+wagony) od znanych światowych producentów: Siemens , Hitachi.
Skomentuję
2 tyg. temu
Przecież można zamiast napędu spalinowo-elektrycznego wyposażyć niektóre lokomotywy w akumulatory , które będą się ładowały w czasie jazdy na odcinkach , gdzie jest sieć elektryczna. Natomiast w strefach , gdzie nie ma sieci elektrycznej - wystarczy użyć energii z akumulatorów.
ET41
2 tyg. temu
Zdjęcie przedstawia skład KD czyli spółki w ogóle nie związanej z PKP IC. Co do innych komentarzy to jak nie wiecie z jakiej Polskiej firmy będą te składy to nie piszcie głupot.