PKP w oficjalnym komunikacie poinformowało, że na informacje o opóźnieniach mogą liczyć wszyscy klienci, którzy kupili bilet za pośrednictwem aplikacji BILKOM. Mowa tutaj o pociągach, które są opóźnione powyżej pięciu minut lub na ich trasie przejazdu wystąpią inne trudności.
Wystarczy podać w aplikacji swój numer telefonu albo adres e-mail, a przewoźnik wyśle na podany kontakt alert o opóźnieniu pociągu, na który klient zakupił bilet.
Jednak nowy system informacyjny nie obejmie osób, które kupiły bilet w tradycyjnej kasie tj. w "okienku". Klienci bowiem nie mają obowiązku podawać w takiej sytuacji danych kontaktowych do siebie, zatem PKP nie ma możliwości przekazać im informacji o opóźnieniach.
PKP podkreśla również w komunikacie, że "ponad 90 proc. pociągów w Polsce kursuje zgodnie z rozkładem jazdy", czyli dojeżdża na punktu docelowego z opóźnieniem nieprzekraczającym pięciu minut.
BILKOM został uruchomiony na początku 2018 roku. Jest obsługiwany przez PKP. Działa w formie strony internetowej oraz aplikacji na urządzenia mobilne.
Za pośrednictwem tej aplikacji można kupić bilety na przejazdy PKP Intercity, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, POLREGIO, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Wielkopolskich oraz Kolei Małopolskich. Można również nabyć wejściówkę w ramach akcji Wspólny Bilet.
Inwestycje w tabor. PKP Intercity z nowymi umowami
Docelowo PKP chce rozwinąć system BILKOM do tego stopnia, aby obejmował on również połączenia autobusowe i lotnicze. Jednak tak szerokie połączenie usług na razie jest wyłącznie melodią przyszłości.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl