Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Przebudowa Warszawy Zachodniej. Wybrano wykonawcę

8
Podziel się:

PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na przebudowę dworca Warszawa Zachodnia. Wygrał Budimex, który wykona inwestycję za 2,4 mld zł.

Warszawa Zachodnia będzie przebudowana.
Warszawa Zachodnia będzie przebudowana. (PAP)

Przebudowa Warszawy Zachodniej to pierwszy etap rozbudowy kolei średnicowej. Prace na stacji obejmą podziemną przestrzeń dworcową, tunel tramwajowy oraz halę peronową.

– Inwestycje publiczne są najlepszą receptą na gospodarcze spowolnienie. Przebudowa zapewni setki miejsc pracy. Po modernizacji Warszawa Zachodnia stanie się hubem komunikacyjnym dla stolicy z prawdziwego zdarzenia łączącym transport kolejowy z autobusowym i komunikacją publiczną – powiedział wiceminister Andrzej Bittel.

W ramach inwestycji poszerzony zostanie tunel dla pieszych do peronu linii obwodowej (obecnie nr 8), stając się podziemnym dworcem. Powstaną też nowe perony, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Zobacz także: Bon turystyczny. Minister Emilewicz zdradza szczegóły: 7 mld zł na wakacje Polaków

Dobudowany zostanie również tunel, który po przedłużeniu linii tramwajowej, będzie służył jako centrum przesiadkowe.

Zmieniony będzie także układ torów. Nowy ma umożliwić przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i tym samym stworzenie bezpośrednich połączeń SKM Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Jak wylicza PKP PLK, kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.

– Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia rozpoczyna przebudowę linii średnicowej. To inwestycja, która zapewni w Warszawie na linii średnicowej wygodniejsze i sprawniejsze podróże. Warszawa Zachodnia będzie dostosowana do rosnących potrzeb pasażerów i zwiększy rolę kolei w systemie komunikacji stolicy, aglomeracji i kraju – powiedział Ireneusz Merchel prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Majkel
4 lata temu
Wszystko super tylko widzę takie dwa problemy. Wcale nie tak dawno skończono duży remont dworca Zachodniego, nie można było wszystkiego na raz zrobić, teraz będą rozwalać to co zrobili ? A drugi problem to że ogólnie przebudowy linii średnicowej to trwają różnymi etapami od naprawdę wielu lat i jakoś nie chcą się skończyć a co więcej to rezultatów tez nie widać za bardzo.
Vars
4 lata temu
Możesz jaśniej?
Mark
4 lata temu
Moze ktos napisac skad linia tramwajowa bedzie przedluzona? Pytam z ciekawosci bo trudno mi siobie wyobrazic
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
PolishWoodpec...
4 lata temu
I jak znając Polskie realia, to obszczymury mieniące się włodarzami miasta, sprawią, że będzie to najdroższa przebudowa dworca na świecie...
Mark
4 lata temu
Moze ktos napisac skad linia tramwajowa bedzie przedluzona? Pytam z ciekawosci bo trudno mi siobie wyobrazic
Vars
4 lata temu
Możesz jaśniej?
Obserwator
4 lata temu
Brawo ... w końcu prawdziwa ‚dobra zmiana’
sceptyk
4 lata temu
Czysta demagogia i propaganda została podana w tym artykule na temat. 1. Dworzec Warszawa-Główna, który ma przejąć pociągi z kierunków zachodnich, południowych, północno-zachodnich i południowo-zachodnich ma opóźnienie roczne. Miał działać od rozkładu grudniowego 2019 jest maj perony wykańczane, torów i trakcji zupełnie brak. W budowie centrum sterowania. 2. Cała koncepcja dworca zachodniego "Warsaw West Station" - kto w PKP robił to "tłumaczenie"!? jest pomyłką. zamiast zbudować podziemne perony a nad nimi dworzec, już nie koniecznie rozmiarów Centralnego z linią tramwajową na powierzchni, parkingami, biurowcami i tunelem po Centralny i do "nowej Ochoty-dawnego Głównego" z tunelem drążonym do Wileńskiego ma powstać coś. 3. Powstać w czasie raczej dalej nieokreślonym. Nawet w tej sytuacji epidemicznej i gospodarczej trudno określać rozpoczęcie budowy. Metro drąży tunele pojedynczo, żeby zachować rezerwę załogi jakby choroba wykruszała ludzi zamiast jak wcześniej równolegle z przesunięciem o dwa tygodnie-miesiąc. 4. Inne budowy też spowalniają. Maszyny są ludzi zaczyna brakować.