Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez MM Conferences

Przyszłość technologii płatniczych w e-commerce

Podziel się:

Rozmowa z Łukaszem Dwulitem, Head of CEE, Klarna

Przyszłość technologii płatniczych w e-commerce
Łukasz Dwulit (materiały partnera)

Jakie innowacje płatnicze wprowadzane przez Klarna okazały się najskuteczniejsze w utrzymaniu klientów w polskim handlu? Czy mógłby Pan podzielić się przykładami, jak te rozwiązania wpłynęły na lojalność i zadowolenie klientów?

Najważniejszą usługą, jaką oferuje Klarna swoim klientom jest opcja BNPL, czyli kup teraz, zapłać później. Polacy coraz chętniej korzystają z tego rozwiązania, a przede wszystkim cenią sobie swobodę zarządzania swoimi finansami, jaką zyskują dzięki naszej ofercie. Klarna umożliwia im bowiem płatność nawet do 30 dni po dokonaniu zakupu w sklepie. Klientów zdecydowanie przyciąga prostota korzystania z naszych produktów. W przypadku rozwiązań BNPL nie trzeba wyrabiać karty, a wystarczy przejść przez krótki proces weryfikacji. Dzięki temu, klienci potrzebują zaledwie kilku sekund, aby opłacić zakupy z Klarną.

Co istotne, Klarna pomaga zarządzać konsumentom ich budżetem i korzystać z najlepszych ofert dostępnych na rynku. Dla kupujących to ogromne ułatwienie. W naszej aplikacji mają stały i przejrzysty podgląd, ile i na co wydają, a także w jednym miejscu mają zebrane wszystkie produkty, które czekają na opłacenie. Wspieramy w ten sposób terminowe regulowanie płatności przez konsumentów.

Jak Klarna wykorzystuje dane do personalizacji i segmentacji ofert dla swoich użytkowników? Jakie metody stosujecie, aby naprawdę słuchać głosu konsumentów i jak to wpływa na strategie budowania wartości na rynku?

Jedną z innowacji, jaką stosuje Klarna jest aktywne wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w codziennej pracy, w tym do personalizacji ofert. Zaawansowane algorytmy analizują wcześniejsze zakupy i preferencje użytkowników, co pozwala nam dostarczać propozycje i oferty szyte na miarę. Takie wsparcie technologiczne znacząco podnosi satysfakcję klientów, którzy otrzymują propozycje dopasowane do ich indywidualnych potrzeb.

Nasze podejście do personalizacji opiera się na ciągłym zbieraniu i analizie danych, co pozwala nam na lepsze zrozumienie oczekiwań konsumentów. Dzięki temu możemy dynamicznie dostosowywać nasze strategie, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby rynku i budować długoterminową wartość zarówno dla klientów, jak i naszych partnerów handlowych.

Jak wprowadzenie opcji takich jak Buy Now, Pay Later (BNPL) i seamless payment zmieniło zachowania zakupowe konsumentów w Polsce? Jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą adaptacja tych technologii przez detalicznych sprzedawców?

Niemal od początku działalności w Polsce widzimy, że lokalni konsumenci są bardzo pozytywnie nastawieni do innowacji w obszarze płatności. Stale przybywa aktywnych użytkowników naszych usług. Liczba zarejestrowanych klientów wzrosła z 1,5 mln w sierpniu 2023 do imponujących 2,4 mln w lutym 2024 roku. To mówi samo za siebie. Polacy chętnie korzystają z możliwości odroczenia płatności, co pozwala lepiej zarządzać im niezbędnymi wydatkami. Nasi konsumenci wiedzą, że korzystanie z Klarny to nie tylko prostsze, ale też o wiele bezpieczniejsze zakupy.

Na przestrzeni ostatnich lat widzimy, że konsumenci są coraz bardziej chętni do robienia zakupów online i widzą benefity wykorzystania usług takich, jak Klarna. Przede wszystkim, za zamówione produkty płacą dopiero po ich otrzymaniu, dzięki czemu nie są narażeni na dodatkowe koszty lub zamrażanie środków na koncie, jeżeli produkt okaże się wadliwy lub po prostu nie przypadnie klientowi do gustu.

Nie można zapominać, że BNPL to zalety nie tylko dla konsumenta, ale też dla samego sklepu. Już dzisiaj z naszych rozwiązań korzysta ponad 3 tysiące sklepów w Polsce. Obecnie wprowadzanie różnorodnych metod płatności to szansa na przyciągnięcie większej liczby klientów w Polsce, ale i za granicą, korzystając z globalnego zasięgu naszej marki.

Co więcej, jako Klarna ściśle współpracujemy z naszymi merchantami i wspieramy ich w rozwoju. Niedawno ogłoszone partnerstwo z PayU to po raz kolejny nie tylko ukłon w stronę konsumenta, ale też przedsiębiorcy. Mamy ambitne plany, aby wspomagać zagraniczną ekspansję merchantów na te rynki, gdzie obecna jest Klarna i PayU. Takie relacje niosą korzyści dla każdej ze stron.

Jaką rolę będą według Pana odgrywać w procesie rozwoju e-commerce nowoczesne technologie płatności? Jak Klarna przygotowuje się do tych zmian, aby nadal być liderem innowacji w branży płatniczej?

Trudno nie zauważyć, że technologie stają się nieodłącznym elementem każdego segmentu życia człowieka. Nie wyobrażam sobie, aby inaczej było w przypadku wykorzystania nowoczesnych metod płatności w rozwoju e-commerce. Już dzisiaj duża część konsumentów przyzwyczaiła się do nowoczesnych technologii płatniczych i nie wyobraża sobie bez nich codziennego życia.

Wierzymy, że podążanie za trendami i wykorzystanie najnowszych rozwiązań technologicznych pomoże Klarnie w dalszym rozwoju i przyciągnięciu jeszcze większej liczby klientów. Już dzisiaj jako pierwszy fintech na świecie, wprowadziliśmy sztuczną inteligencję do obsługi klienta. Dzięki współpracy z Open AI, możemy zapewnić naszym klientom wsparcie Asystenta AI.

Z naszych pierwszych obserwacji wynika, że wykorzystanie takiej formy wsparcia konsumentów skraca czas rozwiązywania problemów z 11 do tylko 2 minut. Dodatkowo, odnotowaliśmy zmniejszenie ilości ponownych zapytań ze strony klientów. Wszystko dlatego, że czatbot ma stały dostęp, w czasie rzeczywistym, do wszystkich załatwianych spraw. Przez cały czas dokładnie wie, co się dzieje w firmie, a to sprawia, że może reagować szybciej niż człowiek.

W Klarnie planujemy stale implementować i aktywnie wykorzystywać najnowsze osiągnięcia technologiczne. Planujemy rozszerzenie wykorzystania AI, aby nasz Asystent optymalizował kolejne procesy w firmie. W kontaktach z klientem chcemy rozwinąć jego możliwości poza tradycyjną obsługę klienta. Chcemy, żeby np. mógł wyszukiwać produkty tylko po zdjęciu lub opisie, jeśli klient nie zna ich nazwy. Cały czas pracujemy też nad jeszcze lepszym dopasowaniem ofert do zainteresowań klientów.

Właśnie poprzez takie działania, chcemy stale utrzymywać się na pozycji lidera innowacji w branży płatniczej.

Rozmowa została zrealizowana w ramach 6. Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji, który odbył się 20 maja 2024 r. w hotelu Sofitel Warsaw Victoria. Szczegóły na: https://dystrybucja.pl/

Materiał sponsorowany przez MM Conferences

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl