Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Ofensywa francuskich sieci. Zawiązują sojusz, by pokonać dyskonty

7
Podziel się:

Auchan oraz Intermarché mają nad Wisłą wspólny cel. By go zrealizować, zamierzają zawiązać sojusz zakupowy - pisze we wtorek "Puls Biznesu".

Ofensywa francuskich sieci. Zawiązują sojusz, by pokonać dyskonty
Auchan oraz Intermarché zawiązują sojusz, by wspólnie walczyć w wojnie cenowej (East News, Bartlomiej Magierowski)

Wojna cenowa napędzana przede wszystkim przez dyskonty spożywcze trwa w Polsce w najlepsze. Jej końca na razie nie widać, więc sieci handlowe szukają różnych możliwości zdobycia przewagi konkurencyjnej.

Wspólny język znaleźli dwaj silni gracze wywodzący się z Francji: Intermarché (będące wraz z Bricomarché częścią Grupy Muszkieterów) oraz Auchan. Chcą razem stworzyć grupę zakupową, tak jak np. dekadę temu zrobili to Bać-Pol, Piotr i Paweł, Topaz oraz Polomarket - poinformował "Puls Biznesu".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Walki w dyskontach. Oto ulubiony sport Polaków

Firmy złożyły 24 maja dwa wnioski do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o zgodę na koncentrację. Może to nastąpić, w razie uzyskania zgody, do końca trzeciego kwartału - przekazuje gazeta.

W pierwszym ze złożonych do UOKiK wniosków zakres współpracy zakłada prowadzenie wspólnych negocjacji warunków zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych i międzynarodowych z wybranymi dostawcami dostarczającymi te artykuły bezpośrednio do każdej z sieci. Drugi wniosek odnosi się do towarów lub usług, które Auchan oraz Intermarché nabywać będą na potrzeby prowadzenia własnej działalności wynika ze wspólnego oświadczenia sieci.

Połączona skala obrotów obu firm jest prawdopodobnie bliska 20 mld zł, a więc jeszcze daleko jej do ścisłej czołówki. To wyraźnie mniej niż Dino (25,7 mld zł przychodów w 2023 r.) czy Lidl (33,3 mld zł w roku obrotowym 2022/23) i kilkakrotnie mniej niż Biedronka, lider rynku, której sprzedaż ociera się o 100 mld zł - informuje "PB"

Wódka po 9,90 zł. UOKiK bezradny

Trwa wymiana ciosów między największymi konkurentami w handlu: Lidlem i Biedronką. Przedstawiciele polskich sieci mają dosyć tej wojny, dlatego spotkali się z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Uażają że obecna sytuacja na rynku jest daleka od wolnej i uczciwej konkurencji. Wskazują, że duzi gracze na rynku, w ramach wojny handlowej, oferują produkty, które trafiają na sklepowe półki prawdopodobnie poniżej kosztów wytworzenia. Jako przykład podają ofertę półlitrowej butelki wódki za 9,99 zł.

Polska Izba Handlu uważa, że tego typu oferty mogą oznaczać łamanie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Problem w tym, że swoich praw można dochodzić tylko na drodze cywilnej, w przypadku konfliktu między firmami. UOKiK nie ma uprawnień do stosowania tej ustawy, może stosować jedynie ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(7)
Hans Kloss
2 miesiące temu
W Paryżu najlepsze sieci sklepów są na placu Pigalle.
wwwwwwwwww
2 miesiące temu
Francja kojarzy się wszystkim z miłością francuską.
Jahaha
2 miesiące temu
Jak trzeba Polaka cebulaka dojechać to cała Europa się mobilizuje 😂😂😂😂
fgb
2 miesiące temu
Czyli co znaczy sojusz? Taka eufemistyczna nazwa "zmowy cenowej"? Jedynym logicznym działaniem byłoby wykupowania towaru od producenta po wyższych cenach w efekcie - zabicie podaży dla dyskontów w niskich cenach. de facto to rząd już dawno winien wrzucić ceny minimalne na np. produkty rolne - ceny same by się na jakimś poziomie wyregulowały.
tyui
2 miesiące temu
Gdy sie porówna JAKOŚĆ do takiej samej jakości, to Lidl jest o wiele droższy od np. Auchana. Z tym, ze w dyskontach sa tylko podstawowe artykuły, a w hipermarketach jak Auchan jest wszystko: produkty z wysokiej polki, średniej i byle co.