Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez BNP Paribas Bank Polska S.A.

Sprzedajesz na Vinted, Allegro czy OLX? Sprawdź, czy nowa dyrektywa DAC7 Cię dotyczy

Podziel się:

Sprzedajesz produkty lub usługi online, ale nie odprowadzasz podatku? Koniecznie poznaj najważniejsze informacje o unijnej dyrektywie DAC7, która weszła w życie 1 lipca 2024 roku. Sprawdź, jak zmieniła ona dotychczasowe przepisy, czy konieczne będzie założenie działalności gospodarczej i na jakie wsparcie możesz liczyć.

Sprzedajesz na Vinted, Allegro czy OLX? Sprawdź, czy nowa dyrektywa DAC7 Cię dotyczy
(materiały partnera)

Dyrektywa unijna DAC7. Mała rewolucja w sprzedaży internetowej 

Dyrektywa DAC7 to nowa regulacja przyjęta przez Unię Europejską, wprowadzająca istotne zmiany w obszarze sprzedaży internetowej. Jej głównym celem jest uszczelnienie systemu podatkowego. DAC7 ma zapewnić to, że sprzedawcy działający za pośrednictwem platform cyfrowych, takich jak np. Vinted, Allegro czy OLX, będą rozliczani z osiąganych dochodów. W związku z wejściem w życie dyrektywy, operatorzy tego typu platform są zobowiązani do raportowania danych o transakcjach swoich użytkowników do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej.

Co to oznacza dla Ciebie? Przede wszystkim, jeśli sprzedajesz produkty online lub planujesz to zrobić, musisz mieć świadomość, że Twoje transakcje są monitorowane i zliczane. Nie jest to nowy podatek, lecz obowiązek sprawozdawczy, który ma na celu ograniczenie osób, które osiągają dochody ze sprzedaży produktów lub usług, a nie mają założonej działalności gospodarczej.

DAC7 – od kiedy obowiązuje i co oznacza w praktyce?

W Polsce przepisy wdrażające unijną dyrektywę obowiązują od 1 lipca 2024 roku. Nie oznacza to jednak, że pod uwagę będą brane tylko transakcje przeprowadzone od tego dnia. Raportowaniem zostały objęte także transakcje przeprowadzone online od 1 stycznia 2023 roku.

Mamy jednak dobrą wiadomość – jeśli sprzedajesz np. ubrania czy przedmioty użytku domowego sporadycznie, przepisy Cię nie dotyczą. DAC7 ściśle określa limity, poniżej których przepisy te nie mają zastosowania. Pod uwagę są brani tylko użytkownicy platform, u których zostaną spełnione 2 warunki:

  • dokonali co najmniej 30 transakcji tego rodzaju w ciągu roku,
  • kwota tych transakcji osiągnęła minimum 2 tys. euro (około 8 633 zł).

Jeżeli więc sprzedajesz za pośrednictwem platform jedynie raz na jakiś czas własne ubrania bądź rzeczy, w dodatku za niższą kwotę niż sam zapłaciłeś, to możesz spać spokojnie. Sprzedane 2 za małe na Ciebie bluzki i 4 zabawki, którymi Twoje dziecko już się nie bawi, nie sprawią, że Urząd Skarbowy się Tobą zainteresuje. Co ważne – jeżeli wystawisz 50 przedmiotów, a sprzedasz tylko 3 z nich, także nie musisz przejmować się podanymi wyżej limitami. Dotyczą one bowiem jedynie sfinalizowanych transakcji.

Kogo dotyczy dyrektywa DAC7?

Obowiązek raportowania leży na operatorach platform internetowych. Muszą oni przekazywać informacje o osobach oraz podmiotach, które osiągnęły wspomniane powyżej limity. Dyrektywa DAC7 dotyczy czterech rodzajów aktywności:

  • sprzedaży towarów,
  • rezerwacji noclegów,
  • zamawiania przejazdów,
  • wynajmu środków transportu. 

Wprowadzenie dyrektywy ma na celu zwiększenie przejrzystości w obszarze e-commerce. Oznacza także, że osoby, które dokonują 30 transakcji rocznie w kwocie co najmniej 2 tys. euro, a do tej pory nie miały założonej działalności gospodarczej, będą musiały to zmienić.

Start TwojeGO Biznesu z Bankiem BNP Paribas. Na co możesz liczyć?

Założenie firmy często kojarzy się ze skomplikowanymi procedurami. Jednak wcale nie musi to być trudne. Zwłaszcza jeśli zrobisz to z Bankiem BNP Paribas, który zapewni Ci bezpłatną pomoc w założeniu jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki z o.o. W ramach programu Start TwojeGO Biznesu doświadczeni eksperci przeprowadzą Cię przez cały proces od A do Z. Pomogą wypełnić odpowiednie wnioski i odpowiedzą także na Twoje pytania. Dzięki temu założenie firmy z Bankiem BNP Paribas nie sprawi Ci problemu.

Na co możesz liczyć? Uzyskasz wsparcie podczas zakładania firmy i otwieraniu firmowego konta. Zyskasz darmowe prowadzenie konta nawet przez półtora roku[1] oraz pakiet narzędzi, który pomoże Ci rozwinąć Twój biznes. To jednak nie wszystko. Jeśli zdecydujesz się na Konto Otwarte na Biznes, nie zapłacisz za:

  • przelewy internetowe w PLN, w tym do ZUS i Urzędu Skarbowego,
  • użytkowanie karty Mastercard Business (warunkiem jest wykonanie w ciągu miesiąca transakcji bezgotówkowych na kwotę co najmniej 500 zł),
  • wypłaty PLN w bankomatach sieci Euronet w kraju oraz,
  • wpłaty i wypłaty w bankomatach, które znajdują się w centrach Klienta. 

Możesz również skorzystać z indywidualnej obsługi księgowej i zyskasz pakiet korzyści w promocji "Wyprawka Przedsiębiorcy". Wśród wielu benefitów znajdziesz m.in darmową rejestrację do VAT i ZUS, bon 600 zł do Allegro na Twoje zakupy firmowe, bazę wiedzy i narzędzia wspierające prowadzenie i rozwój firmy. Łączna wartość tych korzyści to nawet 5 000 zł.

Jak założyć firmę z Bankiem BNP Paribas?

Zacznij od wypełnienia formularza kontaktowego. Zajmie Ci to chwilę. Następnie skontaktuje się z Tobą doświadczony doradca banku, który omówi z Tobą Twoje plany i oczekiwania, ale także pomoże wypełnić bardzo krótkie zgłoszenie do programu Start TwojeGO Biznesu. Dzięki temu skorzystasz z bezpłatnej pomocy naszego partnera w otwieraniu działalności, a także zyskasz szereg ułatwień i benefitów na start. Możesz liczyć na pomoc zarówno podczas tego etapu, jak i podczas zakładania Konta Otwartego na Biznes.

Jak założyć firmę jednoosobową? Najłatwiej jest to zrobić online i z pomocą eksperta. A dodatkowe wartościowe korzyści, które zyskasz w programie Start TwojeGO Biznesu, ułatwią Ci pierwsze kroki jako przedsiębiorcy. Kliknij poniżej, aby poznać szczegóły. Załóż firmę i skorzystaj z pakietu usług na start! 

Konto Otwarte na Biznes ułatwi Ci zarządzanie finansami firmy. Jeżeli masz jakiekolwiek pytanie, wypełnij formularz, a doradca przedstawi Ci szczegółowe informacje i wyjaśni wszelkie wątpliwości.

[1] Prowadzenie rachunku bieżącego jest zwolnione z opłat przez okres 12 miesięcy od zawarcia umowy dla podmiotów, które w dniu zawarcia umowy prowadzą działalność gospodarczą do 6 miesięcy zgodnie z "Taryfą opłat i prowizji za czynności bankowe wykonywane na rzecz Klientów Biznesowych (Mikroprzedsiębiorstw)" – pakiety depozytowe w ofercie BNP Paribas Bank Polska S.A. "(TOiP). W pozostałym zakresie opłaty za prowadzenie rachunku pobierane są zgodnie z TOiP. Dodatkowe 6 miesięcy zwolnienia z opłaty za prowadzenie rachunku, przysługuje po przystąpieniu do promocji oraz spełnieniu warunków promocji "Start Twojego Biznesu". Szczegóły, warunki i wyłączenia w regulaminie promocji dostępnym na stronie banku.

Materiał sponsorowany przez BNP Paribas Bank Polska S.A.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.