Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. AZI
|

Szpieg włamał się do Booking.com. Wykradł szczegóły rezerwacji. Spółka to zataiła

0
Podziel się:

Dziennik "NRC" ujawnił, że w 2016 roku amerykański haker włamał się do systemu serwisu rezerwacyjnego Booking.com i wykradł stamtąd szczegóły rezerwacji klientów na Bliskim Wschodzie. W wykryciu włamania pomógł przypadek. Pracownik działu bezpieczeństwa w centrali w Amsterdamie odkrył, że nieznana osoba uzyskała dostęp do systemu.

Szpieg włamał się do Booking.com. Wykradł szczegóły rezerwacji. Spółka to zataiła
W ostatnim czasie platforma Booking.com stała się obiektem cyberataków. (©Pixel-Shot - stock.adobe.com)

Gazeta podała, że cyberprzestępcę zdemaskowali specjaliści z działu bezpieczeństwa firmy. Doszło do tego dzięki pomocy prywatnych detektywów z USA. Firma Booking.com miała także poprosić o pomoc holenderską służbę wywiadowczą (AIVD) w tej sprawie.

Tymczasem o ataku sprzed lat nie poinformowano jednak Holenderskiego Urzędu Ochrony Danych Osobowych (AP) ani klientów. Z odpowiedzi udzielonej przez Booking.com wynika, że nie miał on obowiązku dokonania zgłoszenia, albowiem "włamanie nie miało negatywnych konsekwencji dla klientów".

Eksperci są innego zdania. "Jak firma może zakładać, że klienci nie będą się niepokoić szpiegowaniem?" - pyta Gerrit-Jan Zwenne profesor prawa i społeczeństwa informacyjnego na uniwersytecie w Leiden, cytowany przez "NRC".

Zobacz także: Dramatyczny wzrost liczby zakażeń. Czy będzie lockdown turystyki?

To nie pierwsze naruszenie zasad bezpieczeństwa w Booking.com

Chodzi o sytuację z grudnia 2018 roku, gdy przestępcy pozyskali dane osobowe 4109 klientów serwisu. Przestępcy udający, że są pracownikami hoteli, próbowali także wyłudzić pieniądze od klientów firmy.

Booking.com został powiadomiony o naruszeniu danych 13 stycznia 2019 roku, jednak zgłosił to AP dopiero 7 lutego. Tymczasem naruszenie danych należało zgłosić w ciągu 72 godzin".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)