Stworzony przez firmę Emplocity bot ma sprawić, że szukanie pracy będzie szybsze i łatwiejsze, gdyż zdejmie z poszukującego stanowiska konieczność przeglądania dziesiątek ofert oraz rejestrowania się w kolejnych formularzach. Jak to się dzieje?
– Rozwiązanie składa się z dwóch części: z chatbota, który w formie widgetu jest umieszczany na stronie pracodawcy. On poprzez interakcje z kandydatami czy osobami odwiedzającymi daną stronę, zbiera odpowiednie informacje od kandydata, prowadzi go przez proces rekrutacji, odpowiada na pytania (…). Na koniec dnia rekruter otrzymuje listę najlepiej dopasowanych kandydatów i jednym kliknięciem jest w stanie zaprosić na rozmowy najbardziej pasujących kandydatów – wyjaśniał na łamach serwisu Mam Biznes Krzysztof Sobczak, prezes Emplocity.
- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kandydatów, proponujemy dialog w nowoczesnej i atrakcyjnej formie. Chatbot wdrożony wspólnie z Emplocity przeprowadzi wstępną rozmowę i dokona automatycznej selekcji aplikacji. Usługa dostępna jest dla każdego kandydata 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu – wyjaśnia dyrektor pionu zarządzania personelem PKO BP Joanna Czarnecka.
- Stworzyliśmy narzędzie, którego przewagą jest technologia oraz funkcjonalności, będące odpowiedzią na potrzeby najbardziej dojrzałych organizacji na rynku – cieszy się Krzysztof Sobczak.
Bank podkreślił, że współpraca z firmą Emplocity to kolejny sukces platformy rozwoju innowacji i nowoczesnych technologii "Let's Fintech with PKO Bank Polski!", w ramach której bank poszukuje i rozwija perspektywiczne rozwiązania technologiczne.
Wąska specjalizacja przyniosła efekty
Startup Emplocity wystartował w 2017 r. i swoją ofertę skierował w pierwszej kolejności do dużych firm. Teraz, po tym jak przekonał już kilka korporacji do współpracy (m.in. Santander i Budimex), przygotowuje ofertę także dla MŚP.
Arkadiusz Talun i Krzysztof Sobczak, założyciele firmy, od początku koncentrują się na ulepszaniu bota rekrutacyjnego i właśnie w ścisłej specjalizacji widzą przyczynę, dla której tak szybko udało im się przekonać do siebie wielkich pracodawców.
Firma ma nadzieję, że już wkrótce będzie obsługiwać niemal cały proces rekrutacji i to zarówno od strony pracownika, jak i pracodawcy.
- Firma Budimex zwiększyła ilość aplikacji na swojej stronie internetowej o 25 proc. już w pierwszym tygodniu po uruchomieniu chatbota – chwali się Emplocity na stronie internetowej.
Inne plany firmy na najbliższy rok to wyprowadzenie wyników finansowych na zero. Sukcesywnie zwiększa zatrudnienie. Obecnie "na pokładzie" jest 30 osób, a do końca roku może być drugie tyle.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl