Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja

Transformacja cyfrowa Żabki nabiera tempa

0
Podziel się:

Żabka intensywnie pracuje nad wdrożeniem nowych technologii, które będą ułatwiać codzienne zakupy. O względy klienta sieć zawalczy z pomocą sztucznej inteligencji i big data. Inteligentne półki, spersonalizowane witryny, aplikacja dla klientów oraz franczyzobiorców, kasy z wideoweryfikacją produktów – to tylko niektóre z rozwiązań, po jakie sięga ta sieć sklepów. Z pierwszych skorzystamy jeszcze w tym roku.

Transformacja cyfrowa Żabki nabiera tempa
(Shutterstock.com)

W 2018 r. minęło 20 lat od czasu, gdy w Poznaniu i Swarzędzu powstało 7 eksperymentalnych sklepów pod szyldem Żabka. Przez dwie dekady firma przeobraziła się w prawdziwego giganta segmentu retail, dysponując obecnie ponad 5,6 tys. sklepów rozsianych po całej Polsce. Przyjęty od początku format convenience zakładał wyjście naprzeciw potrzebom kupującego. Tak jest i tym razem. Cyfrowa transformacja, czekająca sieć sklepów, to jubileuszowy prezent dla klienta 5.0 – zabieganego, ale też wymagającego, chętnie sięgającego po nowinki technologiczne i korzystającego z różnorodnych kanałów digitalowej komunikacji.

Nowa technologia – nowy wymiar convenience

Co się wobec tego zmieni? Nadal ma być szybko, wygodnie i przyjaźnie. Takie doświadczenie mają kształtować najgorętsze nowinki techniczne, po jakie sięgnie Żabka. Dzięki nim interakcja i obsługa klienta nabierze innego, spersonalizowanego wymiaru. Jak? Ważnym elementem koncepcji „sklepu jutra” będzie aplikacja mobilna pełniąca funkcję nie tylko programu lojalnościowego, ale także kanału komunikacji z klientami. Każdy z nich otrzyma zindywidualizowaną – w konkretnym miejscu i czasie – ofertę. Już u progu sklepu kupującego przywitają witryny z informacjami o dostępnych produktach czy zachęcające do skorzystania z oferty małej gastronomii. Treść przekazu będzie jednak w sposób zautomatyzowany szyta na miarę. Umożliwią to mechanizmy AI na bieżąco analizujące i priorytetyzujące spływające z okolicy informacje – o pogodzie, porze dnia, wydarzeniach czy ważnych datach. Inteligentna półka, dzięki specjalnym czujnikom, zareaguje na zachowanie klienta. Z kolei aplikacja żappka w oparciu o historię jego zakupów, osobiste preferencje, kontekst sytuacyjny i reakcje, dopasuje i zaproponuje właściwy produkt. Rekomendacja może zostać klientowi zakomunikowana także poprzez dedykowane ekrany lub na elektronicznych listwach cenowych. Dzięki technologii Digital Signage, obok kwoty poznamy ponadto datę przydatności do spożycia, skład czy kraj pochodzenia. Sam proces zapłaty ograniczy się do wyłożenia wybranych produktów na automatycznej kasie. Ta, używając wideoweryfikacji, w ciągu kilku sekund przeliczy kwotę zakupów i poprosi o należność. Do jej uiszczenia wystarczy skorzystanie z mobilnej aplikacji.

Hi-techowa współpraca

Minimalizacja czasu obsługi klientów, lepsze dostosowanie asortymentu, wygodniejsza i bardziej przyjazna komunikacja oferty to nie wszystkie zalety cyfrowej transformacji. Skorzystają także właściciele placówek, dostawcy i centrum zarządzające całą siecią sklepów. Dzięki agregacji danych w czasie rzeczywistym możliwe stanie się bieżące kontrolowanie poziomu zaopatrzenia poszczególnych sklepów i planowanie dostaw. Docelowo inteligentna półka ma wspomóc przygotowywanie zamówienia i podpowiadać franczyzobiorcy optymalne rozmieszczenie towarów. Dla franczyzobiorców Żabka opracowała specjalną aplikację mobilną o nazwie frappka, która pomaga kompleksowo zarządzać sklepem. Zakres funkcji docelowo obejmie nie tylko wyświetlanie statystyk w czasie rzeczywistym odnośnie sprzedaży i dostaw ale również m.in. wykaz zaleceń dla sklepu jak i zdalną komunikację z kadrą w terenie i centrali. Partnerem technologicznym projektu został sam Microsoft. Oprócz chmury obliczeniowej Azure gigant z Redmond zaangażuje do współtworzenia „sklepu jutra” polskie i zagraniczne firmy m.in. Synerise, AiFi, Future Mind, Ueno, Clouds on Mars, Plastream, Nanovo, Spark Beyond oraz Noatech. Ich doświadczenie w połączeniu ze skalą sieci mają sprawić, że technologiczna zmiana Żabki wyznaczy standardy zmian w branży retail w nadchodzącej dekadzie. Te są bowiem nieuchronne, żeby dotrzymać tempa dziejącej się na naszych oczach rewolucji cyfrowej.

Kraków pokaże technologie jutra

Dokąd zmierza cyfrowa gospodarka i jak technologie wpływają na całe społeczeństwa? Żeby się tego dowiedzieć nie trzeba jechać do Krzemowej Doliny, Hong Kongu czy Londynu. 21 i 22 maja Kraków - Miasto Gospodarz kongresu Impact’19 stanie samym sercem tygla, w którym realizują się innowacyjne idee i projekty. To wydarzenie, na którym przełomowe start-upy, naukowcy, biznes i politycy mówią tym samym językiem. Impact’19 to 4 sceny, 6 tysięcy gości, 250 speakerów i dziesiątki wydarzeń towarzyszących. Stałymi bywalcami są tam m.in. premierzy jak i ministrowie z Polski oraz szefowie rządowych agencji (np. PFR i NCBR). W tym roku dołączą do nich kluczowi politycy z regionu CEE, w Krakowie pojawią się również wysocy rangą przedstawiciele takich potentatów jak Google, Mastercard, PZU, AstraZeneca, Amgen, Allegro, Orlen, Azoty, Tauron, Grupa Volkswagen, BNP Paribas, Żabka czy Siemens. Oni wszyscy pokażą swoje pomysły na to, jak przy wsparciu technologii, zmienić świat na lepsze. Impact’19 przyniesie też premiery najnowszych inwestycji, rządowych strategii i kluczowych raportów. Tutaj powstają pomysły i tworzone są projekty, które mają kluczowy wpływ na rozwój cyfrowej gospodarki. perspektywy biznesu. Na Impact’19 dzisiejszy liderzy - wielki biznes, startupy, środowisko naukowe, administracja publiczna - decydują o tym jak będzie wyglądać jutrzejszy świat.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
WP Finanse
KOMENTARZE
(0)