Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Trendy eCommerce na 2020. Raport Divante i Instytutu Kantar

1
Podziel się:

W raporcie eCommerce Trends 2020 można znaleźć analizę 12 trendów przyszłości, a także podsumowania z ubiegłego roku, m.in. tych trendów, które wygenerowały najwyższe poziomy ROI i stanowiły istotny czynnik w procesie skalowania sprzedaży.

Trendy eCommerce na 2020. Raport Divante i Instytutu Kantar
(www.divante.com/ecommerce-trends)

- Sektor eCommerce znajduje się w czołówce zmian technologicznych. Niestety, gdy rewolucje technologiczne ogłasza się co kwartał, można czuć się zagubionym podczas wybierania ścieżki biznesowej. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się przebadać 40 trendów w sektorze eCommerce, ocenić je na podstawie opinii praktyków, a następnie wybrać najbardziej kluczowe kierunki rozwoju. – mówi Tomasz Karwatka, Prezes Zarządu Divante

Najbardziej znaczące trendy eCommerce w 2019 r.

Dzisiejszy eCommerce to przede wszystkim użytkownik. Nowoczesne płatności mobilne, social selling, sztuczna inteligencja, voice commerce – wszystkie te znaczące trendy muszą służyć konsumentom, a nawet przekraczać jego potrzeby. Wielcy gracze już przyjęli podejście zakładające, że to użytkownik stoi w centrum uwagi, a coraz więcej firm tworzy dedykowane zespoły, które regularnie wyszukują i wdrażają trendy technologiczne. Głównym pytaniem wciąż pozostaje – które trendy warto wdrażać?

Mobile to sposób na wyższą konwersję

Technologie mobile okazały się najważniejszą grupą inwestycji prowadzonych w 2019 r. w sektorze eCommerce - od tych najbardziej oczywistych, tj. aplikacji i płatności, do nowszych, jak social commerce lub marketplaces, które jednak przejmują wiodącą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Cały czas rośnie również popyt wśród użytkowników na rozwiązania mobilne.

Firmy będą poszukiwać coraz to nowocześniejszych rozwiązań, pozwalających na ułatwienie procesu sprzedażowego w kanale eCommerce.

Big Data jako klucz do umysłów użytkowników

Firmy chcą odpowiadać na potrzeby konsumentów i dlatego przywiązują wielką wagę do rozwiązań wykorzystujących gromadzenie i przetwarzanie danych, np. Big Data, uczenia maszynowego (Machine Learning) czy sztucznej inteligencji (AI).

Dane to potężne narzędzie do zrozumienia klientów i budowania ich zaangażowania. W oparciu o big data firmy mogą precyzyjnie personalizować swoją ofertę i tworzyć rekomendacje dopasowane do klienta … a w efekcie pomagają w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych.

Sztuczna inteligencja w nieunikniony sposób zmienia zasady gry

Zważywszy na eksplozję danych, z którymi musimy sobie radzić, sztuczna inteligencja to naturalny następny krok w rozwoju. Sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence) wspiera firmy w zrozumieniu danych i podsuwaniu klientowi idealnie dopasowanych sugestii.

Bezpieczeństwo to wyzwanie

Większa liczba danych klientów w posiadaniu firm łączy się z koniecznością zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Obecnie firmy mierzą się z RODO, ale wiele wyzwań dotyczących bezpieczeństwa ujawni się dopiero w przyszłości, razem z rozwojem zaawansowanych technologii, takich jak chociażby krytpowaluty.

Firmy już dziś powinny przemyśleć podejście do pozyskiwania, przechowywania i zarządzania danymi już teraz.

Inwestycje o najwyższym wskaźniku ROI w 2019 r.

W 2019 r. nie było lepszego sposobu zwiększenia współczynnika konwersji na urządzeniach mobilnych niż koncentracja na ułatwianiu płatności mobilnych.

Według raportu firmy McKinsey zarówno konsumenci, jak i sprzedawcy detaliczni coraz częściej przechodzą na płatności mobilne - zarówno te oparte na aplikacjach, jak i typu in-app.

Jak wskazują wewnętrzne badania Divante istnieje o 10% większe prawdopodobieństwo, że klient dokona zakupu, jeśli dostępna jest opcja z płatnością za pomocą cyfrowego portfela, np. Apple Pay, Android Pay, Samsung Pay lub PayPal.

Kolejnym trendem o wysokim ROI jest Social Commerce. Dyskusja na temat tego, czy media społecznościowe rzeczywiście mają wpływ na sprzedaż, już się oficjalnie skończyła. Sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych (tzw. social selling) to nie tylko wiarygodna alternatywa dla tradycyjnego eCommerce, lecz również jego uzupełnienie.

Media społecznościowe typu Instagram, Facebook lub Pinterest pozwalają firmom na docieranie do użytkowników, którzy mieli już do czynienia z daną marką. W konsekwencji media te stopniowo przekształcają się w kanał zakupowy.

Największe platformy mediów społecznościowych, takie jak Instagram czy Facebook, wdrożyły już rozwiązania dedykowane zakupom oraz formaty reklam, dzięki którym użytkownicy mogą kupować bezpośrednio w aplikacjach.

Trendy o największym wpływie w ciągu następnych 5 lat

Wraz z rosnącym zakresem stosowania sztucznej inteligencji, kryptowalut, wirtualnej rzeczywistości oraz innych rozwijających się trendów oczekujemy nowych i rewolucyjnych sposobów, dzięki którym klienci na całym świecie będą mogli robić zakupy online. Zwiększeniu ulegnie rola płatności mobilnych podobnie jak platform mediów społecznościowych w sektorze eCommerce.

W badaniu, które pomogło w opracowaniu raportu wzięło udział ponad 250 ekspertów i managerów eCommerce, którzy opowiedzieli o wdrażaniu innowacji w obszarze sprzedaży online.

Pełna treść raportu do pobrania pod wskazanym linkiem - https://divante.com/ecommerce-trends

Raport Trendy eCommerce 2020 to już 7 edycja raportu realizowanego przez Divante corocznie od 2013 roku.

Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Informacja prasowa
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
onnn
5 lata temu
weźcie ten spam marketingowy, ani tu wiedzy, ani wartości
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
onnn
5 lata temu
weźcie ten spam marketingowy, ani tu wiedzy, ani wartości