Do tej pory większość dostępnych na rynku ubezpieczeń turystycznych wykluczała ze swojego zakresu zachorowania wynikające z pandemii i epidemii w miejscu wypoczynku. Wyjątkowa sytuacja, w której znaleźliśmy się w 2020 roku, oraz oczekiwania turystów chcących wyjechać na wymarzone wakacje wymagały jednak wypracowania nowych rozwiązań dostosowanych do obecnych realiów.
Z tego też względu Wakacje.pl – pierwszy portal turystyczny w Polsce i krajowy lider branży e-travel – wychodząc naprzeciw potrzebom podróżujących, wspólnie z AXA przygotował ubezpieczenie turystyczne rozszerzone o ochronę na wypadek zachorowania na Covid-19. Obejmuje ono zarówno koszty leczenia, jak i koszty rezygnacji z imprezy turystycznej i jest dostępne w trzech wariantach: STANDARD, KOMFORT i MAX.
Co szczególnie istotne, ochrona w zakresie kosztów leczenia na wypadek zachorowania na Covid-19 nie jest objęta podlimitem – w przypadku zakażenia koronawirusem ubezpieczony jest chroniony w pełnym zakresie. Właśnie wysokie koszty leczenia (w wariancie MAX najwyższe na rynku) oraz bardzo atrakcyjne stawki w stosunku do zakresu stanowią o przewadze AXA Assistance nad innymi dostępnymi na rynku polisami turystycznymi.
Takie ubezpieczenie klienci Wakacje.pl mogą dokupić do wycieczki od 17 lipca br. Co z osobami, które nabyły polisę przed tym terminem, a wakacyjny wyjazd mają jeszcze przed sobą? Tym klientom Agent zaproponował bezpłatne rozszerzenie zakresu ubezpieczenia o dodatkową ochronę na wypadek zachorowania na Covid-19.
– Wnikliwie wsłuchujemy się w głosy naszych klientów i na bieżąco staramy się wypracowywać rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. Tak też było w tym przypadku. Po wprowadzeniu do sprzedaży nowego wariantu ubezpieczenia otrzymaliśmy wiele pytań na infolinii i Facebooku dotyczących wcześniej zakupionych polis i możliwości ich rozszerzenia o ochronę na wypadek zachorowania na Covid-19. Wiemy, jak istotne jest bezpieczeństwo podczas podróży, szczególnie teraz, dlatego przystąpiliśmy do rozmów z naszym partnerem ubezpieczeniowym, by wspólnie znaleźć jak najlepsze rozwiązanie tej sytuacji – mówi Dariusz Górzny, prezes zarządu Wakacje.pl.
Efektem rozmów jest aneksowanie 2 107 polis zakupionych przed 17 lipca i rozszerzenie ich o ochronę w zakresie kosztów leczenia i assistance na wypadek zachorowania na Covid-19.
– Można powiedzieć, że to rozwiązanie bez precedensu, bo porównywalne do sytuacji, w której przykładowo bank – po zwiększeniu oprocentowania lokaty bankowej – proponuje klientom, którzy wcześniej złożyli swoje pieniądze w depozyt, zmianę warunków umowy i dodatkowe pomnożenie odsetek. Wyjątkowa sytuacja, w której wszyscy się znaleźliśmy, wymaga jednak podejmowania wyjątkowych działań – dodaje Dariusz Górzny.
Polisa AXA Assistance gwarantuje turystom pokrycie kosztów hospitalizacji w przypadku zachorowania podczas wakacji na Covid-19, a także kosztów transportu medycznego, leków czy powrotu do kraju. Ubezpieczenie obejmuje również koszty rezygnacji, co oznacza, że w sytuacji nagłego zachorowania ubezpieczonego lub członka jego rodziny przed rozpoczęciem wyjazdu, podróżny ma prawo ubiegać się o zwrot kosztów poniesionych na poczet wycieczki.