Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Aerosvit wini za swoje problemy Polaków

0
Podziel się:

Samoloty tego przewoźnika zatrzymywane są na różnych lotniskach ponieważ nie uiszcza on odpowiednich opłat. Zdaniem firmy, opłaty w wielu przypadkach są nieuzasadnione.

Aerosvit wini za swoje problemy Polaków
(Dmitrij.shpilchevskij/CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commons)

Największe ukraińskie linie lotnicze Aerosvit twierdzą, że porty lotnicze i agencje żeglugi powietrznej stwarzają im _ sztuczne problemy _.

Od niemal miesiąca, samoloty tego przewoźnika zatrzymywane są na różnych lotniskach ponieważ nie uiszcza on odpowiednich opłat.

Aerosvit przyznaje, że do takich sytuacji dochodzi. Zdaniem firmy, opłaty jednak w wielu przypadkach są nieuzasadnione. Jako przykład podawana jest Warszawa, gdzie po zapłaceniu za obsługiwanie samolotów na lotnisku, maszyna i tak została zatrzymana ponieważ ukraińska firma nie uiściła odpowiednich opłat Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Aerosvit twierdzi, że nie ma długów wobec tej instytucji i uważa, że zatrzymanie samolotu jest niezgodne z prawem. Trwają obecnie rozmowy między Warszawą a Kijowem.

Wcześniej podobna sytuacja miała miejsce na lotniskach w Moskwie, Mińsku, a także w Doniecku i Lwowie, a nawet w Kijowie. Dziś Aerosvit skasował 15 połączeń z i do ukraińskiej stolicy, pasażerowie są rozgoryczeni.

Moskiewskie lotnisko Szeremietiewo zapowiedziało, że złoży pozew do sądu przeciwko Aerosvitowi i zażąda zwrotu 4,5 miliona dolarów za obsługiwanie samolotów tego przewoźnika. Z liniami zerwały już współpracę rosyjskie linie Aerofłot i tureckie Turkish Airlines.

29 grudnia zeszłego roku rozpoczęło się postępowanie upadłościowe Aerosvitu. Wszczęto je na wniosek samych linii. Ekonomiści twierdzą, że firma przynosi dochód, jednak jest on umiejętnie ukrywany. Oficjalnie linie są zadłużone niemal wobec wszystkich, począwszy od dostawców serwetek i jedzenia do lotnisk.

Właścicielem Aerosvitu jest jeden z najbogatszych ukraińskich biznesmenów, Ihor Kołomojski. Jest on posiadaczem jeszcze kilku innych linii: Dniproavia, DonbassAero, a także -według nieoficjalnych danych- Międzynarodowe Linie Lotnicze Ukrainy (MAU). W ten sposób kontroluje on większą część ukraińskiego rynku, a władze utrudniają wejście nowych linii. Dotąd na Ukrainie działa tylko jedna zagraniczna tania linia lotnicza.

Czytaj więcej w Money.pl
Bankructwo linii lotniczych u sąsiada Polski Zadłużenie linii Aerosvit na koniec roku przekroczyło w przeliczeniu półtora miliarda złotych.
"To był zdecydowanie najlepszy rok w historii" Ponad 9,5 miliona pasażerów obsłużyło w ubiegłym roku warszawskie Lotnisko Chopina - poinformował rzecznik portu Przemysław Przybylski.
Lotnisko w Modlinie nadal zamknięte Na lotnisku w Modlinie nie wykonano wszystkich prac naprawczych pasa startowego, jakich wymagał nadzór budowlany.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)