Ile kosztowała jego realizacja? Dokładanie 49,2 tys. zł. – ujawnił Stanisław Tyszka publikując pismo z Kancelarii Prezes Rady Ministrów.
Ile pieniędzy z budżetu, a więc właściwie, ile zapłacili za panią premier na Facebooku zachwalającą dobre dwa lata podatnicy? Sprawę spotu postanowił zbadać poseł K'15 Stanisław Tyszka. Z prośbą o informację zwrócił się oficjalnie, poprzez poselskie zapytanie.
I dostał odpowiedź. "Całkowity koszt spotu Damy radę! # dobre2lata" z udziałem Pani Premier Bataty Szydło to 49 200,- PLN (łącznie z podatkiem VAT)" – poinformowała Beata Kempa z Kancelarii Prezes Rady Ministrów w piśmie do Marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego.
Jak możemy w nim przeczytać, "spot został zrealizowany, na podstawie koncepcji przygotowanej w Kancelarii Prezes Rady Ministrów, przez firmę zewnętrzną OPEN Group Łukasz Pereszczak, wyłonioną w trybie telefonicznego rozpoznania rynku".
Tyszka pyta na swoim profilu twitterowym, gdzie opublikował odpowiedź, czy to dużo, czy mało i czy obywatele chcą takie rzeczy finansować, czy nie? Z miejsca odpisali mu internauci. Większość oczywiście uważa takie wydatki za zbędne i nie w ogóle są przeciwni finansowania posłów, ale znaleźli się i tacy, którzy bronią wydatków KPRM.
Faktem jest, że w porównaniu do wydatków podsumowujących 10 lat Polski UE, spot z Beatą Szydło był niewielki. Spot, którego muzycznym motywem przewodnim jest piosenka Beatlesów "Hey Jude" kosztował ponad 7 mln zł - o czym pisaliśmy więcej tutaj.
Być może również dlatego, że w przeciwieństwie do unijnego, ten nie trafił na antenę. Jak podało KPRM: "spot został opublikowany w sieciach społecznościowych. KPRM nie poniosła w związku z tym żadnych kosztów. Kancelaria nie przewiduje emisji spotu w mediach tj. zakupu czasu antenowego."