136 osób straci pracę z powodu zamknięcia fabryki Hoop w Grodzisku Mazowieckim. To kolejna taka decyzja producenta napojów - rok temu zamknięcie zakładu w Bielsku Podlaskim kosztowało pracę 140 osób. Firma zainwestuje za to w fabrykę w Kutnie. Nowy model działalności ma zwiększyć jej konkurencyjność.
Grupa Kofola ČeskoSlovensko, do której należy Hoop Polska, poinformowała w środę o "aktualizacji długofalowej strategii działalności w Polsce". W ramach wprowadzanych zmian, nastąpi koncentracja produkcji w zakładzie w Kutnie, w którym planowane są dalsze inwestycje.
Koncentracja produkcji w Kutnie oznacza zamknięcie kolejnego zakładu. Po zamknięciu fabryki Bielsku Podlaskim w lipcu zeszłego roku, teraz ten sam los spotka zakład w Grodzisku Mazowieckim. Łącznie w obu fabrykach pracę straci 276 osób.
Koncentracja produkcji w Kutnie wiąże się z przeniesieniem produkcji z zakładu w Grodzisku Wielkopolskim, co ma nastąpić do końca roku. - Decyzja ta jest naturalną konsekwencją inwestycji realizowanych w ostatnich latach, dzięki którym zakład został zmodernizowany - mówi Jiří Vlasák, członek zarządu Grupy Kofola.
- W tym procesie, jak i w całej działalności, najważniejszymi dla nas wartościami są wsparcie klientów, zadowolenie konsumentów oraz zachowanie najwyższej jakości produktów - zapewnia. - Przeniesienie produkcji nie jest łatwą decyzją, jednak niezbędną, aby spółka mogła nadal rozwijać konkurencyjność na szybko zmieniającym się rynku napojowym - dodaje Vlasák.
Wideo: * *Produkcja żywności a zużycie wody
Firma podkreśla, że zwalniani pracownicy zakładu w Grodzisku skorzystają z "szerokiego programu wsparcia dla całej załogi". - Jesteśmy wdzięczni załodze zakładu w Grodzisku Wielkopolskim za wieloletni wkład w rozwój naszej firm - deklaruje Jiří Vlasák. - Dlatego zapewniliśmy pracownikom znacząco wykraczające poza Kodeks pracy warunki zakończenia współpracy i wszelkie potrzebne wsparcie w poszukiwaniu zatrudnienia.
Firma poinformowała też o przejęciu spółki Premium Rosa, specjalizującej się w produktach wytwarzanych z owoców i roślin leczniczych. Kofola podkreśla, że jej oferta została poszerzona o nowy asortyment z kategorii zdrowej żywności.
- Przejęcie Premium Rosa to element strategii zmierzającej do poszerzania oferty Grupy Kofola o kolejne atrakcyjne propozycje produktowe. Sfinalizowanie tej transakcji nie zamyka jednak planów akwizycyjnych Grupy Kofola w Polsce - zastrzega Jiří Vlasák.
- Cały proces reorganizacji ma pozytywny wpływ na rozwój i wzrost wartości spółki - stwierdza. - Należy pamiętać, iż Grupa Kofola jest obecna na kilku europejskich rynkach i ma stabilną sytuację finansową. Koncentracja biznesu w Polsce dodatkowo wzmacnia silną pozycję Grupy – zapewnia Jiří Vlasák.