Piechota poinformował, że wszystkie zainteresowane firmy, łącznie z Roverem, są na takim samym etapie rozmów na temat ewentualnej inwestycji.
Według niego, kluczowe znaczenie dla Żerania miała podpisana pod koniec kwietnia w Seulu umowa przedłużająca prawa do produkcji w Polsce dwóch modeli Daewoo - lanosa i matiza do końca 2006 r. Dopiero od tego momentu można konkretnie rozmawiać na temat inwestycji w Daewoo FSO.
"Nie ma inwestora, który gotów byłby wejść, kupić fabrykę od Koreańczyków i od Skarbu Państwa i ponieść koszty funkcjonowania w momencie, w którym wygaszona byłaby produkcja tych modeli" - powiedział wiceminister.
Gdyby umowa nie została podpisana, Daewoo FSO straciłoby prawa do produkcji lanosa i matiza z końcem października 2004 r.
"Tak naprawdę dopiero teraz, od końca kwietnia, jesteśmy przygotowani do tego, aby rozmawiać konkretnie z potencjalnym partnerem Żerania" - powiedział. "Dopiero teraz wiemy, co oferujemy do szczegółowych rozmów" - dodał.
Również projekt Rovera zależał od przedłużenia praw do produkcji i sprzedaży lanosa i matiza. "Konkretnie z MG Rover moglibyśmy rozmawiać teraz w maju i oczekiwaliśmy takich konkretnych rozmów, które w maju można by było sfinalizować" - powiedział Piechota. Jednak przedtem Rover zaczął negocjować na temat inwestycji w Chinach.
"Rover poinformował nas, że projekt w Chinach jest dla nich priorytetowym, oczekują tam sfinalizowania rozmów, ale proszą, gdyby one nie doszły tam do skutku, aby mogli powrócić do projektu na Żeraniu" - powiedział wiceminister.
Dodał, że odpowiedział przedstawicielom Rovera, że "jesteśmy otwarci w każdej chwili powrócić do rozmów, natomiast nie zawieszamy w żaden sposób rozmów z innymi potencjalnymi partnerami, czekając na MG Rover".
Piechota nie podał, kiedy mogłaby zostać podpisana umowa inwestycyjna dotycząca Daewoo FSO. Podkreślił jedynie, że "zależy nam na czasie".
Rover przedstawił biznesplan ewentualnej inwestycji w fabryce Daewoo FSO w połowie marca 2004 r. Równolegle nawiązywane były kontakty z innymi firmami - w połowie lutego 2004 r. spółka Daewoo FSO skierowała memorandum do znaczących firm motoryzacyjnych na świecie z propozycją współpracy. Kilka z tych firm wyraziło zainteresowanie.