Komisja Europejska zatwierdziła polski projekt kampanii promującej mleko i przetwory mleczne. Kampania ruszy jesienią i będzie odbywała się pod hasłem _ Mam kota na punkcie mleka _ - poinformowała Polska Izba Mleka.
Organizatorem kampanii jest Polska Izba Mleka (PIM), we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Kampania potrwa trzy lata i finansowana będzie ze środków Unii Europejskiej, budżetu państwa oraz Funduszu Promocji Mleka.
Do KE wpłynęło 41 projektów działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych, przygotowanych przez różne kraje. Spośród nich KE zaakceptowała do realizacji 20 - w tym dwa z Polski (drugą polską kampanią będzie promocja mięsa wysokiej jakości, realizowana przez Polski Związek Producentów Bydła Mięsnego).
Budżet na akcje _ Mam kota na punkcie mleka _ wynosi 2,4 mln euro. Kampania promować będzie mleko, sery i napoje mleczne. Skierowana będzie do dzieci w wieku 8-13 lat oraz matek i opiekunów dzieci.
Działania prowadzone będę w 20 miastach Polski. Cel kampanii - to zbudowanie świadomości na temat wartości odżywczych i zdrowotnych mleka i jego przetworów. Chodzi również o poprawę wizerunku polskich produktów mleczarskich oraz wzrost konsumpcji. W ramach kampanii zaplanowano działania informacyjno-promocyjne, które mają spowodować, że kupujący produkty mleczne będą się kierowali ich zaletami, a nie jedynie ceną.
_ - Znaczną część działań prowadzić będziemy w szkołach i we współpracy ze szkołami, aby przekaz, który kierować będziemy do grupy docelowej, stał się nieodłącznym elementem codziennej edukacji _ - powiedziała dyrektor Biura PIM Agnieszka Maliszewska. Kampania wystartuje jesienią br. i potrwa do połowy 2015 roku.
Czytaj więcej o mleku w Money.pl | |
---|---|
Zasady przechowywania pokarmu Jak właściwie przechowywać odciągnięty pokarm, aby móc go bez obaw podać maluchowi? Poznaj zasady, których nigdy nie wolno łamać! | |
"Szklanka mleka" kosztuje nas ponad 100 mln zł 118 mln zł przeznaczy budżet państwa na dopłaty do unijnego programu szklanka mleka dla uczniów podstawówek w roku szkolnym 2012/2013. | |
Nowe prawo ułatwi życie rolnikom Mleczarnie nie będą miały obowiązku pobierania zaliczek na poczet ewentualnego przekroczenia limitu produkcji mleka. |