Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Konsumencki optymizm nadal rośnie

0
Podziel się:

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w czerwcu wzrósł do 84,4 pkt. z 82,4 pkt. miesiąc wcześniej - wynika z badań IQS Quant Group.

Badanie przeprowadzono w dniach 18-23 czerwca 2004 roku.

Mimo wzrostu całości wskaźnika spadek optymizmu zanotowano wśród badanych z wykształceniem zasadniczym zawodowym - o 4,5 pkt., wśród kobiet - o 1 pkt. oraz w grupie osób z najwyższymi dochodami - o 0,9 pkt.

Największy wzrost wskaźnika wystąpił w grupie osób z wykształceniem podstawowym - o 7,5 pkt., wśród mieszkańców dużych miast - o 5,4 pkt. oraz wśród mężczyzn - o 5,2 pkt.

O 3 pkt. wzrósł odsetek Polaków, według których sytuacja ekonomiczna kraju pogorszyła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Obecnie sądzi tak 44 proc. badanych.

Wiarę w poprawę stanu polskiej gospodarki w ciągu najbliższego roku deklaruje 17 proc. badanych (wzrost o 2 punkty procentowe), pogorszenia obawia się 37 proc. - o 1 punkt procentowy mniej niż miesiąc wcześniej.

29 proc. badanych, tyle samo co przed miesiącem, zauważyło pogorszenie się sytuacji własnego gospodarstwa domowego w ostatnim roku. 62 proc. twierdzi, że sytuacja ta jest taka sama.

W poprawę stanu swoich finansów w ciągu najbliższych 12 miesięcy wierzy 17 proc. badanych, podczas gdy w maju było to 16 proc.

Na pytanie, czy obecnie jest dobry czas na kupowanie dóbr trwałego użytku twierdząco odpowiedziało 20 proc. badanych, o 5 punktów procentowych więcej niż w maju. Przeciwne zdanie wyrażało 20 proc. osób, o 4 pkt. mniej.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)