Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Pendolino pod lupą specjalnej komisji. Zbadają uszkodzenia

20
Podziel się:

Pech nie opuszcza flagowych pociągów PKP Intercity.

6 składów Pendolino zostało wycofanych z ruchu.
6 składów Pendolino zostało wycofanych z ruchu. (Shutterstock/Milosz_M)

Władze PKP Intercity powołały specjalną komisję, która zbada przyczyny ostatnich uszkodzeń w pociągach Pendolino. Podwozie w sześciu składach zostało podziurawione. Pech nie opuszcza flagowych pociągów PKP.

W związku ze stwierdzonymi ostatnio uszkodzeniami w kilku pociągach serii ED250 (Pendolino), została powołana komisja w PKP Intercity przy udziale PKP Polskich Linii Kolejowych - podało Ministerstwo Infrastruktury.

"Zadaniem komisji jest dokładne wyjaśnienie wszystkich przyczyn tego nietypowego zjawiska, aby wyeliminować na przyszłość zaistnienie podobnych przypadków" - czytamy w komunikacie.

Przypomnijmy, że aż 6 składów Pendolino zostało wycofanych z ruchu z powodu niepokojących uszkodzeń podwozia. Winny był poderwany podczas jazdy tłuczeń, który poważnie obił podwozia pociągów.

Pomimo tego, że stwierdzone zdarzenia nie miały wpływu na bezpieczeństwo pasażerów, postanowiono o rozszerzeniu składu komisji o ekspertów Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.

"Bezpieczeństwo pasażerów oraz ich komfort jest absolutnym priorytetem ministerstwa oraz przewoźnika i zarządcy infrastruktury, dlatego wnioski komisji muszą zostać wypracowane w możliwe szybkim terminie" - podkreślił resort.

O klątwie, która wisi nad flagowymi składami PKP Intercity, pisaliśmy już wielokrotnie w money.pl.Ubiegły rok był niezwykle pechowy dla tych pociągów. Kolejne wypadki zdziesiątkowały warte 400 mln euro składy.

PKP Intercity kupiło 20 składów Pendolino. Z tego najpierw cztery, potem pięć miało pozostać w odwodzie na wypadek problemów któregoś z pozostałej 15. W ubiegłym roku dwa zostały rozbite. Pierwszy w kwietniu pod Opolem zderzył się z ciężarówką. Drugi we wrześniu pod Modlinem otarł się wówczas o stojący na przejeździe autobus.

Zobacz także: Wypadek pendolino pod Opolem. Pociąg zderzył się z ciężarówką

Pod koniec roku PKP Intercity znów musiało odstawić jeden ze swoich flagowych pociągów na boczny tor. Tym razem winne były grasujące po Pendolino wszy. Pod koniec listopada pojawiły się kolejne doniesienia, tym razem o pluskwach.

PKP Intercity informuje, że pojazdy ED250 na niektórych relacjach zostaną zastąpione składami wagonowymi. W związku z tym, Urząd Transportu Kolejowego (UTK) przypomniał, że pasażerowie każdorazowo mają prawo do rekompensaty w przypadku przejazdu w mniej komfortowych warunkach.

- W naszej ocenie, w przypadku, gdy skład zastępczy zapewnia mniej komfortowe warunki przejazdu, np. brakuje w nim niektórych usług zadeklarowanych w rozkładzie jazdy, pasażer uprawniony jest do dochodzenia rekompensaty - wskazuje prezes UTK Ignacy Góra.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(20)
WYRÓŻNIONE
Sceptyk
7 lat temu
Dwadzieścia składów włoskich "Pendolino" kosztowało 400 milionów euro. A do dzisiaj, nie mają nawet j sieci Wi-Fi. Nie lepiej było dać zarobić polskiemu producentowi?! Polska PesaDart to wynik kolejnego zamówienia, w którym PKP InterCity kupowało pociągi na trasy dzisiejszych TLK. Wygrała oferta bydgoskiej Pesy szacowana na 1,3 mld zł. W tej cenie zawarte było utrzymanie taboru przez 15 lat, a Unia Europejska dołożyła 43 procent kwoty kontraktu. Tym razem również zakupiono 20 składów, które od grudnia pojadą na trasie Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Lublin/Białystok, a także z Bielska-Białej i Katowic przez Warszawę do Lublina i Białegostoku. Będą częścią nowo utworzonej kategorii pociągów Intercity (IC), bilety jednak pozostaną w takich cenach jak dzisiaj na TLK. O dobrej jakości składów z Bydgoszczy, świadczy fakt, że kupują je również Niemcy! Poza tym, sędziowie międzynarodowego konkursu wzornictwa przemysłowego iF Design Award, uznali, że PesaDart jest najładniejszym pociągiem na świecie!
janko
7 lat temu
za tymi pendolino poszły zapewne wielkie pieniądze pod stołem!
Jarek
7 lat temu
Kupiony bubel za ciężkie pieniądze. Kojarzy mi się to z Caracalami. Ktoś musi za to beknąć.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (20)
Siedlecki esd...
7 lat temu
Zbadać tłuczeń! Pewnie jest prorosyjski albo prounijny!
Marcin
7 lat temu
Alstom to firma francuska, ale co tam, wyborcy PiS-u wiadomo jaki poziom intelektualny prezentują. Francja to nie Włochy. Lepiej kupić ręczne drezyny ważne żeby były made in Poland.
ola
7 lat temu
A kto to nam zafundował za 3 miliardy te pociągi? Same z nimi problemy, ale co tam, budżet Italii został mocno zasilony. Taka to była władza... :(
rall
7 lat temu
Coś o tak niepoważnej nazwie nie może dobrze jeździć.
Gość
7 lat temu
Po prostu Pendolino gnije. Słabe blachy dali.