Na rynku startupowym zadebiutowała nowa platforma social media - Helpzy.com. Start up chce pozyskać 3 mln zł na globalny rozwój i planuje w tym celu ubiegać się o finansowanie Polskiego Funduszu Rozwoju – z funduszu PFR Starter FIZ uruchomionego przez PFR Ventures. Spółka prowadzi także rozmowy z inwestorami prywatnymi.
Do końca roku platforma chce pozyskać 100 tys. Użytkowników. Docelowo projekt ma mieć zasięg globalny i osiągnąć poziom ponad 20 mln użytkowników. Obecnie spółka finansuje się z kapitału własnego. Pierwsze przychody chce wygenerować na przełomie roku 2017 i 2018. Cały pomysł na generowanie przychodów oparty jest o mikropłatności i będą one pochodzić m.in. z reklam w tzw. trybie dobroczynnym oraz miesięcznego abonamentu firmowego, tzw. miesięcznego abonamentu dobroczynnego.
Jego koszt to 200 zł netto + VAT, poprzedzony dwutygodniowym bezpłatnym okresem testowym. Koszt reklam emitowanych w trybie dobroczynnym to na początek stała opłata w wysokości 50 zł netto + VAT. Profil odbiorcy Helzpy to osoby w wieku 20 - 54 lat, użytkownik mediów społecznościowych a także podopieczni, osoby stowarzyszone, przyjaciele i rodziny wybranych 11 organizacji dobroczynnych współpracujących z platformą. Razem ponad 2 miliony ludzi.
*- *Nasz model funkcjonowania wpisuje się w trend human economy, umożliwiając pomaganie organizacjom pożytku publicznego poprzez dzielenie się użytecznymi treściami. Ideą Helpzy jest pomaganie sobie nawzajem oraz dzielenie się doświadczeniami, wiedzą i pomysłami poprzez umieszczanie wartościowych, jakościowych rekomendacji bądź zadawanie pytań – mówi Konrad Kwiatkowski, założyciel i pomysłodawca Helpzy.com.
Helpzy to startup, który wymyka się kategoryzowaniu przy jednoczesnym płynnym połączeniu biznesu i społecznej empatii, co może by ciekawą ofertą zarówno dla przedsiębiorstw jak i inwestorów, którzy coraz częściej pochodzą z zagranicy.
To kluczowy wyróżnik startupu. Wpisy i treści są dostępne dla całej społeczności zainteresowanej danym obszarem, a nie tylko dla członków zamkniętych grup. Użytkownicy, dzieląc się codziennym doświadczeniem, nie tylko pomagają innym, ale też spędzają czas w internecie w sposób bardziej wartościowy. W praktyce oznacza to, że użytkownicy wspierają się radami bądź odpowiadają na zamieszczone w serwisie pytania:
im częściej pomagają sobie nawzajem, tym mocniej wspierają organizacje dobroczynne zrzeszone w Helpzy. Każda odpowiedź bądź porada oznaczona jako przydatna (zalike'owana) generuje Helpzy coiny - wirtualną walutę, którą Helpzy zamienia na rzeczywiste pieniądze i wpłaca, w imieniu użytkowników, na wybrane przez nich organizacje dobroczynne.
Platforma współpracuje z 11 kluczowymi organizacjami w Polsce: są to m.in. Unicef Polska, Rak'n'Roll, Alivia, Fundacja VIVA!, Fundacja Anny Dymnej „Mimo wszystko”oraz Fundacja Kasisi, której prezesem jest Szymon Hołownia - dziennikarz, publicysta i ambasador Helpzy.
_ _
Więcej informacji o projekcie znajduje się na stronie: http://www.helpzy.com
Informacja prasowa