Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poprawiła się żywność sprzedawana pod markami sieci handlowych

0
Podziel się:

Mimo poprawy, spora część ryb i mięsa sprzedawanych pod własną marką przez sieci handlowe nie spełnia wymagań - wynika z kontroli UOKiK.

Poprawiła się żywność sprzedawana pod markami sieci handlowych
(alle12/iStockphoto)

Poprawia się jakość żywności, którą sieci handlowe sprzedają pod własną marką - wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Podczas kontroli zakwestionowano, z powodu jakości produktu, lub na przykład złego oznakowania, blisko 8 procent sprawdzonych towarów - to dwa razy mniej niż podczas podobnej kontroli w 2008 roku.

Wiceprezes UOKiKu Małgorzata Kozak wyjaśnia, że kontrolerom nie spodobały się między innymi towary zrobione z innych składników, niż te, o których informował producent. Odrzucono też produkty, które miały niewłaściwy smak lub zapach.

Okazało się, że wymagań nie spełnia spora część sprzedawanych ryb i mięsa. Wymagań nie spełniło ponad 17 procent skontrolowanych partii ryb i ponad 14 procent wędlin i przetworów mięsnych.

Ogólnie jednak jakość produktów sprzedawanych pod marką sieci handlowych poprawia się, co jest istotne, bo rośnie udział produktów sprzedawanych pod marką własną. W 2011 roku w Polsce ponad 12 procent towarów sprzedano pod marką własną, a udział ten zapewne będzie rosnąć, bo w krajach zachodnich ponad jedna trzecia produktów jest sprzedawana w ten sposób.

O rynku żywności czytaj w Money.pl
Sawicki uspokaja. Żywność droższa, ale... Żywność w przyszłym roku może zdrożeć o mniej więcej 5 proc. - prognozuje minister rolnictwa Marek Sawicki.
Wydajemy miliard złotych, choć kupujemy 1 litr Olejem numer jeden w Polsce jest nadal olej rzepakowy, który stanowił 67,9 proc. wartości sprzedaży.
W taki sposób oszukują nas na wędlinach Według ekspertów, coraz gorsza jakość wędlin, to efekt bałaganu w branży mięsnej.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)