Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Rzeczpospolita": indywidualny program lub tok nauki

0
Podziel się:

Szkoła musi zająć się uczniem o wyjątkowych zdolnościach i umożliwić jego rozwój. Nawet - jeżeli nie ma innego wyjścia - obniżając wymagania z innych przedmiotów - pisze "Rzeczpospolita" w dodatku "Prawo co dnia".

Dziennik wyjasnia, że ustawa o systemie oświaty zobowiązuje szkoły do szczególnej opieki nad uczniami cechującymi się specjalnymi zdolnościami, zapewnienia im indywidualnych programów nauczania oraz umożliwienia ukończenia szkoły każdego typu w skróconym czasie. Na wniosek lub za zgodą rodziców albo pełnoletniego ucznia, dyrektor szkoły może zezwolić takiemu uczniowi na indywidualny program lub tok nauki.
"Rzeczpospolita" zwraca uwagę, że indywidualny program lub indywidualny tok nauki mają umożliwić uczniowi rozwijanie szczególnych uzdolnień i zainteresowań przez dostosowanie zakresu i tempa kształcenia do jego indywidualnych możliwości i potrzeb.
Gazeta podkreśla, że wchodzące dziś w życie rozporządzenie ministra edukacji narodowej i sportu z 19 grudnia 2001 roku rozróżnia indywidualny tok nauki od indywidualnego programu nauczania, który zakłada kształcenie w maksymalnym stopniu uwzględniające zainteresowania, potrzeby i możliwości intelektualne ucznia. Tok nauki polega tylko na modyfikacji systemu klasowo-lekcyjnego.
Dalsze szczegóły rozporządzenia znajdziemy w dzisiejszym dodatku "Rzeczpospolitej" - "Prawo co dnia".

IAR/rzeczpospolita/pp/dj

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)